فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969


فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

شورلت کامارو ZL1 کنونی خودروی فوق‌العاده‌ای است و جذاب‌ترین ماسل کاری محسوب می‌شود که شورلت تاکنون ساخته است؛ اما این اولین باری نیست که کامارو در نسخه‌ای بنام ZL1 تولید می‌شود. شورلت برای اولین بار در اواخر سال 1969 کامارو ZL1 را در تعداد بسیار محدود تنها 69 دستگاه تولید کرد که امروزه بسیاری از... نوشته فروش دو دستگاه شورلت...

شورلت کامارو ZL1 کنونی خودروی فوق‌العاده‌ای است و جذاب‌ترین ماسل کاری محسوب می‌شود که شورلت تاکنون ساخته است؛ اما این اولین باری نیست که کامارو در نسخه‌ای بنام ZL1 تولید می‌شود. شورلت برای اولین بار در اواخر سال 1969 کامارو ZL1 را در تعداد بسیار محدود تنها 69 دستگاه تولید کرد که امروزه بسیاری از مجموعه‌داران خودرو آرزو دارند یکی از آن‌ها را در کلکسیون خود داشته باشند.

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

حال طی رویدادی کم‌سابقه دو دستگاه از این جواهر آمریکایی به حراج گذاشته شده است. این دو دستگاه کامارو ZL1 بسیار کمیاب و کاملاً فابریک، مطمئناً یکی از حیرت‌انگیزترین خودروهای حراجی آیندهٔ Mecum در فلوریدا خواهند بود. یکی از این دو کامارو هجدهمین و دیگری سی‌امین نمونهٔ تولیدشده از 69 دستگاه ZL1 بوده و هردو مدل 1969 هستند.

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

کامارو ZL1 مجهز به یک نیروگاه 7 لیتری V8 بود که توسط مک‌لارن و چاپارال برای استفاده در مسابقات Can Am توسعه پیدا کرده بود. به گفتهٔ جنرال موتورز این موتور 430 اسب بخار قدرت داشت اما قدرت واقعی آن چیزی در حدود 500 اسب بخار بود. این در حالی بود که نسخهٔ پایهٔ کامارو در آن سال‌ها با پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر خطی تنها 140 اسب بخار قدرت داشت و حتی قوی‌ترین و بالاترین مدل یعنی کامارو SS از موتور V8 با 375 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

البته این قدرت وحشتناک آن‌هم بدون وجود سیستم‌های کنترلی امروزی، کامارو ZL1 را به خطر و تهدیدی مطلق در جاده‌های عمومی تبدیل کرده بود چراکه کنترل آن بسیار دشوار بود. همچنین جنرال موتورز هم تمایلی به فروش چنین خودروی قدرتمندی به عموم مردم نداشت اما برخی مدیران این شرکت که به حضور ماسل کارهای نیرومند در خیابان‌های عمومی علاقه داشتند راهی پیدا کرده و ZL1 را از طریق بخش COPO به بازار عرضه کردند. این در حالی بود که کامارو ZL1 به‌سختی به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای قانونی پذیرفته شد چراکه واقعاً برای مسابقات طراحی شده بود.

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

از طرف دیگر کامارو ZL1 به‌طور وحشتناکی گران‌قیمت بود به‌نحوی‌که جنرال موتورز آن‌را با قیمت 7,324 دلار به فروش می‌رساند که 65 درصد گران‌تر از یک کوروت استینگری با قیمت 4,781 دلار در آن سال بود. به همین دلیل این هیولا از مشکل فروش رنج می‌برد و ده‌ها دستگاه از آن به کارخانه بازگردانده می‌شد؛ اما بااین‌حال دو دستگاه از ZL1 که حالا برای فروش گذاشته شده‌اند برگشت نخوردند. وضعیت این کاماروها کاملاً فابریک گزارش شده و پیشرانهٔ آن‌ها نیز اصلی درحالی‌که به‌خوبی بازسازی شده‌اند.

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

Mecum قبلاً هم اقدام به حراج گذاشته این دو دستگاه کامارو ZL1 مدل 1969 کرده بود اما خریداری برای آن‌ها پیدا نشده بود. پیشنهاد قیمت برای هریک از این خودروها حدود 500 هزار دلار است اما گفته شده که دو ماشین باهم فروخته خواهند شد و امکان خرید یکی از آن‌ها به‌تنهایی وجود ندارد؛ بنابراین کسی که خواهان این دو کامارو ZL1 باشد باید بیش از یک‌میلیون دلار برای خرید آن‌ها هزینه کند.

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها