به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، خشایار احمدی در ارتباط با آلرژی افزود: این بیماری در دهه‌های ۳۰ تا ۴۰ زندگی بیشتر بروز می‌کند و احتقان، آب ریزش بینی، عطسه، خارش بینی، ترشح از سینوس‌ها به پشت گلو از نشانه‌های ابتلا به رینیت آلرژیک است که می‌تواند با ایجاد خستگی، سردرد، اختلال شناختی و اختلال خواب، بر کیفیت زندگی بیمار تاثیرگذار باشد.

عضو هیات علمی‌دانشگاه با اشاره به اینکه علایم بیماری رینیت آلرژیک از فردی به فرد دیگر متغیر است، خاطرنشان کرد: درمان رینیت مستلزم پرهیز از محرک‌های محیطی و استفاده مناسب از درمان دارویی است.

احمدی با تاکید بر اینکه اهمیت پایبندی به درمان به منظور حصول نتایج مثبت را باید بیماران مدنظر داشته باشند، یادآورشد: بیماران دچار آلرژی به قارچ‌ها باید با حذف منابع رطوبت، تعویض مواد آلوده و شستن سطوح بدون منفذ با محلول سفیدکننده رقیق، تماس با این عوامل را تا حد ممکن کاهش دهند.

وی تصریح کرد: در مورد چگونگی پیشگیری از بروز رینیت آلرژیک، هنوز راهکاری جامع و قطعی پیدا نشده است. قرار گرفتن در معرض بسیاری از آلرژن‌ها، دود سیگار و آلودگی هوا می‌تواند موجب تحریک بینی و گلو شده که در نهایت منجر به ایجاد آلرژی در فرد می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ درمان جراحی برای رینیت آلرژیک وجود ندارد، تصریح کرد: جهت بهبود نشانه‌های بیماری، درمان مشکلاتی مانند انسداد بینی در اثر انحراف شدید تیغه بینی، تورم شاخک‌های تحتانی بینی، بزرگی لوزه سوم و سینوزیت مقاوم که سبب تشدید رینیت آلرژیک می‌شوند، بر اساس صلاحدید پزشک معالج توصیه خواهد شد.(فارس)