انیمیشنی درباره خطرات صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی | فیلم


...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

انیمیشنی درباره خطرات صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی | فیلم

انیمیشنی درباره خطرات صحبت کردن با تلفن همراه...

انیمیشنی درباره خطرات صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی | فیلم

فاصله شما تا تصادف؛ یک نگاه ساده به تلفن همرا...

خطر تصادف هنگام استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ۴ برابر می‌شود، حتی اگر رانندگان از وسایل مخصوصی که دست را آزاد می‌گذارد استفاده کنند. محققین استرالیایی با بررسی مکالمات ضبط شده ۴۵۶ راننده در شهر پرت استرالیا که پس از تصادف به معالجات بیمارستانی نیاز پیدا کرده بودند، به این تخمین ۴ برابری رسیدند.

محققان همچنین در مورد هر یک از این رانندگان، استفاده از تلفن همراه درست پیش از تصادف و در سفرهایی در‌‌‌ همان وقت روز که ۲۴ ساعت قبل انجام شده بود را مقایسه و ارزیابی کردند. نتایج در مورد کسانی که تا ۵ دقیقه پیش از تصادف مکالمه تلفنی داشتند، مشابه بود.

امروزه با گسترده شدن نرم‌افزارهایی که پایه‌ی بصری دارند (مانند تلگرام و اینستاگرام و توییتر) عملاً مشکل جدی‌تر شده است.

نگاه کردن به صفحه‌ نمایش، علاوه بر اینکه تمرکز ما را درست مانند حرف زدن با موبایل کاهش می‌دهد، ما را از مشاهده‌ی فضای روبروی خود هم غافل می‌کند. به طوری که گاه احساس می‌کنیم کسی که تلگرام و ارسال پیام و چک کردن اینستاگرام را در هنگام رانندگی رها می‌کند و صرفاً به تماس تلفنی مشغول است، باید تشویق شود.

در کشور خودمان و براساس آمار پلیس راهور تهران بزرگ، بیش از ۷۰درصد از تصادفات در مواقعی است که تمرکز رانندگان از طریق عواملی مانند خوردن، آشامیدن یا صحبت کردن با تلفن همراه از دست می‌رود.

جالب اینجاست که راکبان موتورسیکلت هم از صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی دریغ نمی‌کنند؛ این در حالی است که موتورسیکلت از ایمنی بسیار پایینی برخوردار است و راکبان باید بیشتر حواسشان جمع مسیر و راه باشد.

از طرف دیگر تب فرستادن پیغام از طریق شبکه‌های اجتماعی هم این روز‌ها بسیار داغ است و این امر هم مشکلات زیادی را باعث شده تا جایی که پیامک‌بازی برای عابران پیاده هم مشکل‌ساز شده است و باعث می‌شود عابران‌ هنگام پیاده‌روی با موانع زیادی برخورد کنند؛ حال این امر را هنگام رانندگی تصور کنید.

در قانون جدید جرائم رانندگی، جرایم سنگینی برای صحبت کردن با تلفن همراه حتی با هندزفری درنظر گرفته شده بلکه از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری شود.

در این انیمیشن برخی حوادث ناشی از صحبت کردن و حواس پرتی با موبایل نشان داده شده است که چطور باعث اتفاقات ناگوار برای افراد می شود.

انیمیشنی درباره خطرات صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی | فیلم

استفاده بیجا از موبایل | تگ

(۸)

دسته بندی : سلامت
برچسب ها : آمار تلفات در تصادفات جاده ای, استفاده از موبایل هنگام رانندگی, حواس پرتی رانندگان, مضرات شبکه های اجتماعی

8
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403