مهماندوست: تکواندو نیاز به همدلی دارد/ دل شکسته‌ها باید برگردند


مهماندوست: تکواندو نیاز به همدلی دارد/ دل شکسته‌ها باید برگردند

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو ایران گفت: فدراسیون نیازمند مدیری است که بتواند دل‌های شکسته تکواندوکاران را پیوند زده و همدلی را به اهالی این رشته بازگرداند.

رضا مهماندوست با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: اینکه چه کسی در انتخابات فدراسیون تکواندو به عنوان رئیس آینده انتخاب شود مهم نیست، باید کسی باشد که در کنار مدیریت هنر این را داشته باشند که بتواند وفاق و همدلی که حلقه گمشده این رشته است را بازگرداند. زمانی بود که در تکواندو همه کنار هم بودند و برای موفقیت تکواندو و سربلندی آن تلاش می کردند. ولی سالهاست که آن وحدت به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: کجا رفت زمانی که بزرگان این رشته برای انتقاد و بیان مشکلات به فدراسیون می آمدند؟ اغلب هم نظرات پیشکسوتان مورد قبول قرار می گرفت. ولی الان چنین شرایطی فراهم نیست. کسی که در راس فدراسیون قرار می گیرد باید بتواند از تمام پتانسیل تکواندو ایران برای رسیدن به موفقیت استفاده کند. رئیس بعدی باید قهرمانان و پیشکسوتانی که دلشکسته از این رشته دور شده اند را به فدراسیون بازگرداند.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در ادامه با بیان اینکه در انتخابات فدراسیون از هیچ نامزدی حمایت نمی کند اظهار داشت: متاسفانه افراد نزدیک به فدراسیون بخشی از سخنان من را برداشت کرده و از آن سوء استفاده کرده اند. به صراحت اعلام می کنم که از هیچ شخصی حمایت نکرده و نخواهم کرد. من تنها خواهان بازگشت وفاق و همدلی به این رشته هستم تا یکبار دیگر شاهد اقتدار تکواندو ایران در جهان باشیم.

مهماندوست با اشاره به حضور تیم آذربایجان در رقابتهای گزیشنی گرند اسلم افزود: طی چند روز آینده باید چند تکواندوکار را به این رقابتها اعزام کنیم. بعد از بازگشت از چین، سه روز بعد برای حضور در مرحله نهایی رقابتهای گرندپری عازم ساحل عاج هستیم به همین دلیل نمی توانیم در جام جهانی شرکت کنیم.

وی افزود: در دو سال گذشته قهرمان این رقابتها در مکزیک و باکو بوده ایم و به دلیل آنکه تعداد تکواندوکاران ما در اردوی تیم ملی محدود است، نمی توانیم نفرات خود را در مدت زمان کوتاهی به دو تورنمنت سطح بالا و سنگین متمرکز کنیم. سالهای قبل در مرحله نهایی رقابتهای گرند پری یک یا دو نماینده داشتیم، ولی با حضور خوب تکواندوکاران آذری در رنکنیگ المپیکی، در این دوره نفرات بیشتری داریم.

سرمربی ایرانی تیم تکواندو آذربایجان در خصوص فشردگی تورنمنت های مهم در ماه پایان سال میلاد گفت: به دلیل همین فشردگی تیمی که دو دوره قهرمان جام جهانی شده در حالی این رقابتها را از دست می دهد که می توانست در این دوره نیز حضور داشته باشد. ما آمادگی لازم را برای تکرار عنوان قهرمانی برای سومین دوره را داشتیم ولی برگزاری چهار تورنمنت سنگین در مدت زمان اندکی برای کشوری مثل آذربایجان که نیروی انسانی کمتری دارد مشکل ساز شده است.

مهماندوست افزود: تکواندو الان به یک تجارت تبدیل شده است و این مورد انتقاد همه مربیان دنیاست. اغلب تکواندوکاران در اوج جوانی فرسوده شده و با آسیب های جدی در نقاط مختلف بدن خود مواجه هستند. تکواندوکار از این کشور به آن کشور در تورنمنت های مختلف شرکت می کند و دائم در اردوها و مسابقات تحت فشار هستند. برنامه ریزی اشتباه فدراسیون جهانی برای تجارت و سود بیشتر است. این نوع برنامه ها به ساختار تکواندو که همان تکواندوکاران هستند لطمه می زند.

وی در پایان گفت: امیدوارم برای فدراسیون تکواندو ایران اتفاقی خوبی در انتخابات بی افتد. ایران با پتانسیل بالای خود می بایست در تکواندو جهان آقایی کند و این میسر نمی شود مگر با بازگشت وفاق و همدلی بین اهالی این رشته که امیدوارم رئیس آینده فدراسیون در این جهت گام بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!