مشاهده دو یوزپلنگ ایرانی و یک پلنگ در ذخیرگاه زیست کره توران


مشاهده دو یوزپلنگ ایرانی و یک پلنگ در ذخیرگاه زیست کره توران

به گزارش بهداشت نیوز: عباسعلی دامنگیر گفت: در ذخیرگاه زیست کره توران حوزه استحفاظی منطقه دلبر در محل چشمه شور (داخل پارک ملی ) و چشمه دوشانی (مجاور پارک ملی توران) تصاویر دو یوز مجزا به ثبت رسید. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان...

به گزارش بهداشت نیوز: عباسعلی دامنگیر گفت: در ذخیرگاه زیست کره توران حوزه استحفاظی منطقه دلبر در محل چشمه شور (داخل پارک ملی ) و چشمه دوشانی (مجاور پارک ملی توران) تصاویر دو یوز مجزا به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ثبت این تصاویر توسط دوربین‌های تله‌ای هم زمان با مشاهده سه یوزپلنگ توسط سرپرست پارک ملی توران حوزه استحفاظی زمان آباد طی این ماه نشان از اهمیت ذخیرگاه زیستکره توران به لحاظ حفاظت و پویایی جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض است.

دامنگیر افزود: امید است برابر بررسی‌های اولیه شاهد تشکیل خانواده جدید نسبت به یکی از یوزهای مشاهده شده که در آستانه استقلال قرار گرفته باشیم.

وی گفت: نظربه پیامدهای سوء خشکسالی بر منطقه و با فعالیت و تلاش همکاران و محیط بانان تمامی آبشخورهای پارک ملی لایروبی و منابع آبی تعدادی از آبشخورها نیز با پمپ‌های جدیدی که با سلول خورشیدی کار می‌کند تجهیزشده است.

وی همچنین از رویت و ثبت تصاویر یک پلنگ در منطقه چشمه دوشانی (مجاور پارک ملی توران)در داخل ذخیرگاه زیستکره خبر داد و افزود: حضور پلنگ به عنوان یکی از گوشتخواران بزرگ که جایگاه خاصی در چرخه حیات در منطقه دارد نشان‌دهنده سلامت محیط زیست و وجود امنیت در منطقه است که در سایه تلاش‎های شبانه روزی محیط بانان زحمتکش منطقه میسر شده است‌.

وی همچنین تاکید کرد : انتظار می‌رود علاوه بر بودجه استانی که جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اختصاص می‌یابد سایر دستگاه‌های اجرایی متولی استانی نیز در این راستا هر چه بیشتر این اداره کل را یاری رسانده و مسئولین سازمان برنامه و بودجه کشور نیز از محل اعتبارات ملی در این خصوص به سازمان حفاظت محیط زیست و استان ابلاغ اعتبار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش