از عوارض ایبوپروفن و عواقب مرگبار آن چه می‌دانید؟


از عوارض ایبوپروفن و عواقب مرگبار آن چه می‌دانید؟

ایبوپروفن یک مسکن بسیار قوی و موثر است که بیشتر بیماران از آن جهت کاهش درد استفاده می کنند. اما این مسکن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را چندین برابر افزایش می دهد و عواقب مرگباری به همراه دارد. نوشته از عوارض ایبوپروفن و عواقب مرگبار آن چه می‌دانید؟ اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

احتمالا درباره عوارض ایبوپروفن و البته قدرت ضد درد آن شنیده اید.بیماری هایی همچون آرتریت که درد زیادی را برای بیمار به همراه دارند با استفاده از مسکن هایی مانند ایبوپروفن کاهش درد خواهند داشت و بیمار آرام تر می شود. می دانیم که داروهای شیمیایی هر چه مثمر ثمر باشند و بتوانند درد را کاهش دهند در نهایت مضراتی کم یا زیاد برای بدن همراه خواهد داشت. ایبوپروفن نیز به همین صورت است.

از عوارض ایبوپروفن می‌توان به تحقیقاتی که بر روی این دارو انجام شده است اشاره نمود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین سکته مغزی، با مصرف قرص ایبوپروفن چندین برابر می شود و مضرات بسیاری را به همراه دارد. در کنگره انجمن قلب و عروق که در بارسلونا انجام شد، از بین ۴۴۴ نفر شرکت کننده در سه نوع آزمایش به نتایج جالبی دست پیدا کردند.

شرکت کنندگان در این آزمایش از سه نوع داروی مسکن و ضد درد استفاده کردند. داروهای مصرفی آن ها، سلکوکسیب و ایبوپروفن و همچنین ناپروکسن بود. این افراد یا مبتلا بیمار قلبی و یا اینکه دارای شواهدی در این زمینه بودند.

محققان دریافتند که سلکوکسیب یا همان Celebrex ، در طی چهار ماه مصرف می تواند فشار خون را کاهش دهد. در صورتی که ناپروکسن و ایبوپروفن فشار خون شرکت کنندگان را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و همچنین سکته را بالا بردند.

فشار خون بالا با مصرف ایبوپروفن

از عوارض ایبوپروفن و عواقب مرگبار آن چه می‌دانید؟

مطالعات به وضوح نشان می دهد که داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی به خصوص قرص های ایبوپروفن سبب افزایش فشار خون می شوند.

افرادی که از ایبوپروفن استفاده می کنند تا ۶۱ درصد بیشتر از افرادی که از سلکوکسیب استفاده می کنند در معرض خطر افزایش فشار خون هستند.

با کاهش مصرف ایبوپروفن میزان سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را به ترتیب ۱۰ و ۷ درصد می توان کاهش داد. استفاده طولانی مدت از مسکن هایی همچون ایبوپروفن می تواند سبب ابتلا به مشکلات قلبی و گردش خون شود.

این به آن معنا است که جهت درد های طولانی مدت، ایبوپروفن داروی مناسبی نخواهد بود. هر چند که این مسکن از رایج ترین داروها در این زمینه می باشد ولی عوارض آن خیلی بیشتر از مزایای آن است.

از عوارض ایبوپروفن و عواقب مرگبار آن چه می‌دانید؟ از عوارض ایبوپروفن و عواقب مرگبار آن چه می‌دانید؟
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

یازده − 7 =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر