10 ماده بسیار مقوی و لازم برای استفاده در صبحانه


10 ماده بسیار مقوی و لازم برای استفاده در صبحانه

صبحانه چه بخوریم؟ صبحانه سالم چیست؟ چه مواد غذایی براى صبحانه مناسب است؟ امروز در هاو کن یو در قالب این مقاله تمامی مواد غذایی که برای صبحانه توصیه شده است را معرفی خواهیم کرد و اشاره خواهیم کرد هر کدام یه مزیت هایی دارند. با هاو کن یو همراه باشید. برخلافِ چیزی که ممکن است شنیده باشید، خوردن صبحانه...

صبحانه چه بخوریم؟ صبحانه سالم چیست؟ چه مواد غذایی براى صبحانه مناسب است؟ امروز در هاو کن یو در قالب این مقاله تمامی مواد غذایی که برای صبحانه توصیه شده است را معرفی خواهیم کرد و اشاره خواهیم کرد هر کدام یه مزیت هایی دارند. با هاو کن یو همراه باشید.

برخلافِ چیزی که ممکن است شنیده باشید، خوردن صبحانه برای همه ضروری نیست. در واقع، صبحانه نخوردن بهتر از خوردن مقدار زیادی غذای ناسالم به عنوان صبحانه است. با این وجود، خوردن غذاهای درست می‌تواند به شما انرژی بدهد و از خوردن بیش از حد شما در طول روز جلوگیری کند. در ادامه ۱۰ مورد از بهترین غذاها برای صبحانه را معرفی خواهیم کرد.

1 10 ماده بسیار مقوی و لازم برای استفاده در صبحانه
2 10 ماده بسیار مقوی و لازم برای استفاده در صبحانه

ماست و دیگر لبنیات همچنین به کنترل وزن کمک می‌کنند چرا که سطح هورمون‌هایی که باعث سیری می‌شوند مانند PYY و GLP-1 را افزایش می‌دهند. ماست پرچرب، اسید لینولئیک کانژوگه (CLA) نیز دارد که سوخت چربی را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

انواع خاصی از ماست یونانی یا پربیوتیک وجود دارد که منبع سرشار ازپروبیوتیک‌هایی مانند بیفیدوباکتریوم می‌باشد که به سلامت شما کمک می‌کنند. ماست یونانی را با توت‌های مختلف و میوه‌های تکه تکه شده مصرف کنید تا ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذای خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی: ماست یونانی پروتئین بالایی دارد، باعث کم شدن اشتها می‌شود و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. گونه خاصی از آن پروبیوتیک‌های سودآوری نیز دارد.

چگونه وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟

قهوه

4 10 ماده بسیار مقوی و لازم برای استفاده در صبحانه

یک فنجان جوی پخته شده حاوی ۶ گرم پروتئین است که مزایای یک صبحانه پر پروتئین را ندارد. بلغور جو دو سر دو برابر آن میزان، پروتئین دارد. برای تقویت میزان پروتئین در یک صبحانه حاوی بلغور جو دو سر، به جای آب، آن را با شیر درست کنید و یا با تخم مرغ یا تکه‌ای پنیر آن را میل کنید.

جمع‌بندی هاو کن یو: غلات جو دو سر یک فیبر غنی از بتا گلوکان است که کلسترول را کاهش می‌دهد و باعث به وجود آمدن احساس سیری می‌شود. همچنین حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد.

دانه چیا

جمع‌بندی: دانه چیا فیبر بالایی دارد و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که ممکن است التهاب را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری را کم کند.

انواع توت‌ها

7

مغزها همیشه پر طرفدار و البته مناسب برای صبحانه هستند اما دلیل استفاده از آن برای وعده صبحانه چیست؟ آجیل سیرکننده هستند و از افزایش وزن جلوگیری می‌کنند. با این که مغزها کالری بالایی دارند، تحقیقات نشان می‌دهد که تمام چربی داخل آن‌ها، جذب نمی‌شود. بدن شما فقط حدود ۱۲۹ کالری را از ۲۸ گرم بادام جذب می‌کند. این ممکن است برای بعضی دیگر از مغزها نیز صدق کند، هر چند که در حال حاضر فقط بادام آزمایش شده است. علاوه بر آن، مغزها عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهند، مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهند و التهاب را کاهش می‌دهند.

تمام مغزها منبع سرشار از منزیم، پتاسیم و چربی منحصربفرد مناسب برای قلب هستند. علاوه بر آن، مغزهای برزیلی یکی از بهترین منابع سلنیوم هستند. فقط دو عدد مغز برزیلی، سلنیوم مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. مغزها همچنین برای افراد دیابتی بسیار راهگشا هستند. در یک مطالعه، جایگزین کردن بخشی از کربوهیدات با ۵۶ گرم مغز باعث کاهش قند خون و میزان کلسترول شد. خوردن ماست یونانی (پر بیوتیک) ، پنیر خامه‌ای یا بلغور جو دو سر با دو قاشق غذاخوری مغز خردشده، طعم خوبی به صبحانه می‌دهد و ارزش غذایی صبحانه‌تان را افزایش می‌دهد.

جمع‌بندی: مغزها غذای سیرکننده و مغذی هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کنند و کنترل قند خون را بهبود بخشند.

چای سبز

9

یک شیک یا اسموتی پروتئین، راه خوب دیگری برای شروع روز با صبحانه است. انواع مختلفی از پودر پروتئین مانند آب پنیر، تخم‌مرغ، سویا و نخود می‌تواند استفاده شود. البته آب پنیر زودتر توسط بدن جذب می‌شود. تحقیقات بیشتری نیز روی آن انجام گرفته است و فواید بسیاری دارد. به نظر می‌رسد بیشتر از دیگر انواع پروتئین نیز اشتها را کاهش می‌دهد.

در یک مطالعه، چهار غذای با پروتئین بالا با یکدیگر مقایسه شدند. غذای با پروتئین آب پنیر اشتها را بیشتر از همه کاهش داد و باعث شد در وعده غذایی بعدی کمترین میزان کالری مصرف شود.

علاوه بر آن، پروتئین آب پنیر اگر در یک غذای کربوهیدرات‌دار گنجانده شود، می‌تواند قند خون را پایین بیاورد. همچنین هنگام کاهش وزن و یا بالا رفتن سن، می‌تواند به حفظ عضله کمک کند. جدا از نوع پروتئین مصرفی، یک شیک پروتئین می‌تواند رضایت‌بخش و سیرکننده باشد. برای تهیه فیبر و آنتی‌اکسیدان به آن میوه، سبزیجات، کره مغزها یا دانه‌ها اضافه کنید.

جمع‌بندی: یک شیک یا اسموتی پروتئین، انتخاب خوبی برای یک صبحانه مغذی پروتئین‌دار است که اشتها را کور می‌کند و به تثبیت قند خون کمک می‌کند.

میوه

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...