13 روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم


13 روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم

چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم ؟ این سوالی است که امیدواریم هیچوقت نیاز نباشد انسانی در کره زمین به آن بیندیشد و از خود بپرسد. جای تأسف دارد که در تقویم روزی به نام روز جهانی جلوگیری از خودکشی داریم و دلیل آن هم آمار بالای خودکشی در جهان است که داشتن چنین روزی را مهم کرده است. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا 13 روش روزمره که چطور از...

چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم ؟ این سوالی است که امیدواریم هیچوقت نیاز نباشد انسانی در کره زمین به آن بیندیشد و از خود بپرسد. جای تأسف دارد که در تقویم روزی به نام روز جهانی جلوگیری از خودکشی داریم و دلیل آن هم آمار بالای خودکشی در جهان است که داشتن چنین روزی را مهم کرده است. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۳ روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم را بدانید.

13 روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم

به گزارش سازمان سلامت جهانی هر ۴۰ ثانیه یک خودکشی در دنیا اتفاق می‌افتد. به گزارش بنیاد تحقیقات ملی خودکشی، اقدام به خودکشی ۲۰ برابر بیشتر از آمار گزارش شده خودکشی است.

طبق آمار، به‌طور متوسط با هر خودکشی حداقل پنج نفر تحت تأثیر قرار می‌گیرند، این رقم تا ۳۲ نفر یا بیشتر نیز متغیر است. خانواده، دوستان، همکاران و دیگر اشخاصی که فرد با آن‌ها ارتباط داشته‌است در این دایره قرار می‌گیرند. ممکن است بازمانده‌های افرادی که خودکشی کرده‌اند آن قدر تحت تأثیر این فقدان قرار بگیرند که خودشان در معرض خودکشی قرار بگیرند.

مطلب مرتبط:۶ دلیل که چرا افراد خودکشی می کنند

چرا خودکشی اتفاق می‌افتد؟

مطالب پیشنهادی وب

عموما، خودکشی به این دلیل رخ می‌دهد که در آن لحظه‌ی زمانی – و با تأثیر احتمالی درد شدید عاطفی، شیمی اعصاب از کنترل خارج شده، تفکر محدود شده، تراما، شرایط سخت، و/یا تأثیر مواد مخدر – تنها پاسخ این بوده است که عذاب این زندگی را پایان دهند.

ما درباره دردِ زیاد صحبت می‌کنیم – خواه فردی باشد که با خودکشی از دنیا رفته است، اقدام به خودکشی کرده است، به خودکشی فکر کرده است و/یا در حال بازیابی از فقدان مرگ یک عزیز است.

چگونه می‌توانیم تغییری ایجاد کنیم؟

در این‌جا ۱۳ گام کوچک وجود دارد که می‌توانیم برای متعادل نگه‌داشتن زندگی برداریم. ما هرگز از تأثیری که بر یکدیگر داریم مطلع نیستیم. این شما و این هم ۱۳ روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم .

۱. با همسایگان‌تان ارتباط داشته باشید.

برای کاهش تنهایی و انزوا، با دیگران ارتباط برقرار کنید. من عاشق داستان زنی هستم که مرتبا یک کیک خانگی تازه برای همسایه‌ی تنها، بداخلاق و عبوسش می‌گذاشت. بالاخره پس از ۱۶ ماه، این دیوار شکسته شد و ارتباطی بین آن‌ها شکل گرفت.

۲. ضدضربه باشید

نسبت به دیگران صبور باشید. نسبت به تفاوت‌ها خرده‌گیری نکنید. خواه رنگ مو باشد، سایز بدن، تمایلات جنسی، انتخاب لباس، دین، فرهنگ، نژاد، وضعیت اقتصادی اجتماعی، سطح تحصیلات، نوع کار، ظاهر یا هر چیز دیگری که با شما تفاوت دارد، یاد بگیرید تفاوت‌ها را بپذیرید.

مطلب مرتبط : به فردی که قصد خودکشی دارد این ۱۰ چیز را نگویید

۳. کمک بخواهید

منابع محلی را جستجو کنید و برای افسردگی، اعتیاد، اضطراب، اختلال استرسی پس از ضایعه روانی (PTSD) و دیگر مسائل سلامت روانی‌تان کمک بگیرید. نیازی نیست مقابله با این بیماری‌ها را به تنهایی انجام دهید. کمک خواستن، خجالت ندارد. همه ما در برهه‌هایی از زمان به کمک نیاز داریم.

۴. مهربان باشید

به دیگران اجازه شک کردن بدهید. به دیگران کمک کنید. لبخند بزنید. مهربانی هرگز هدر نمی‌رود. بلکه به‌صورت مثبتی به انرژی تبدیل می‌شود و بر اعصاب مغزتان اثر می‌گذارد. مهربانی نه تنها باعث احساس خوب در ما می‌شود بلکه یک داروی پیشگیری نیز است.

۵. فعال باشید

همیشه داوطلب باشید، به کسانی که جویای شغل هستند یا کسانی که نیازمند جای خواب، غذا یا غیره هستند کمک کنید. هر کاری که از دست‌تان بر می‌آید برای دیگران انجام دهید.

۶. هوش احساسی‌تان را افزایش دهید.

صراحت در بیان احساسات به روش مستقیم و مطمئن می‌تواند تفاوت قابل توجهی در تعاملات فردی‌مان ایجاد کند. این کار به ما کمک می‌کند با دیگران ارتباط برقرار کنیم و از سوی آن‌ها درک شویم. از این گذشته، همه‌ی ما موجودات اجتماعی هستیم.

مطالب پیشنهادی وب

۷. با خودتان آشتی کنید.

شیطان درون‌تان را سرزنش نکنید. به‌خاطر زخم‌های التیام نیافته‌ی کودکی‌تان جنجال به پا نکنید. اگر لازم است، از دیگران درخواست کمک کنید. و یاد بگیرید ذات انسانی‌تان را دوست داشته باشید.

مطلب مرتبط: مشاوره خودکشی :اگر قصد خودکشی دارید ابتدا این ۵ توصیه را بخوانید

۸. بددهنی نکنید

اظهار نظرهای تند را متوقف کنید. غیبت نکنید و به شخصیت کسی اهانت نکنید. قضاوت و انتقاد از دیگران را کنار بگذارید. ما هرگز از شرایط دیگران مطلع نیستیم و نمی‌دانیم داستان واقعی زندگی آن‌ها چیست. پس باید بدانیم هر شخصی گرفتاری‌ها و مشکلات خودش را دارد.

۹. هوش فرهنگی‌تان را ارتقا دهید

همه‌ی ما باید به فرهنگ‌ها احترام بگذاریم و یاد بگیریم یکدیگر را درک کنیم. هرچه بیشتر یاد بگیریم، تجربیات‌مان بیشتر می‌شود. خوردن جیرجیرک غذای انتخابی من نخواهد بود ولی از این‌که شما از غذایتان لذت می‌برید خوشحال هستم.

۱۰. همدلی را تمرین کنید

برای اینکه بدانیم چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم اول باید بدانیم چه کسی به قضاوت نیاز دارد؟ همدلی را تمرین کنید. همدلی یعنی خود را به جای شخصی دیگر فرض کنید و خودتان را جای او بگذارید. پس با دیگران آن‌گونه رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار شود. همدلی یعنی قلب‌تان را دنبال کنید.

۱۱. کمی فاصله بگیرید

هر کدام از ما ممکن یک روز بد، یک جلسه‌ی کاری بد، یا حتی چند سال بد داشته باشیم. بعضی اوقات، باید بی‌خیال شویم، اجازه دهیم زمان همه چیز را حل کند و به خودمان (یا طرف مقابل) زمان بدهیم. فاصله گرفتن از شرایط موجود به ما این امکان را می‌دهد که نفس بکشیم و متمرکزتر شویم.

۱۲. درباره‌ی وسوسه‌ی خودکشی صحبت کنید

خودکشی اتفاقی است که در سراسر دنیا رخ می‌دهد. سال‌ها است که این پدیده وجود داشته است. خودکشی با تابو، شرم و گناه همراه بوده است. از صحبت کردن درباره خودکشی نترسید. علنی آن را مطرح کنید. نمی‌توان این پدیده را منکر شد. پس اجازه دهید در روشنای روز به آن بپردازیم و درباره‌اش صحبت کنیم. نیازی به مرموز کار کردن و رازداری نیست. بگذارید صحبت کنیم و این الگو را تغییر دهیم.

۱۳. یک نمونه‌ی قدرتمند باشید

اقدامات ما غالبا رساتر از کلام‌مان هستند. با تمامیت رفتاری و کلامی خودتان حرکت کنید. از نور خود دیگران را بهره‌مند کنید تا در رفع این تاریکی به شما کمک کند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی

منبع: adeleandthepenguin

۱۳ روش روزمره که چطور از خودکشی دیگران جلوگیری کنیم

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱ نفر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر