10 عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان


10 عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان

در این مقاله، قصد داریم 10 عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز به شکل عمیق‌تری در این مسئله کاوش کنید، در خواهید یافت شمار چیزهای عجیب و غریب در جهان تقریبا تمامی نخواهد داشت. اگر به این موضوع علاقه‌مند باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید، قطعا از مشاهده‌ی فهرست 10 عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان لذت...

در این مقاله، قصد داریم ۱۰ عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز به شکل عمیق‌تری در این مسئله کاوش کنید، در خواهید یافت شمار چیزهای عجیب و غریب در جهان تقریبا تمامی نخواهد داشت. اگر به این موضوع علاقه‌مند باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید، قطعا از مشاهده‌ی فهرست ۱۰ عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان لذت خواهید برد و دهان‌تان از تعجب باز خواهد ماند.

10 عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان

در این جهان ۷ میلیارد انسان زندگی می‌کنند و هر آدمی در دنیا ممکن است به چیزهای متفاوتی علاقه‌مند باشد. گوناگونی همان عاملی است که باعث ایجاد این جهان شده است، و البته انسان همواره گرایش دارد کارهای متفاوتی انجام دهد یا چیزهای متفاوتی را دوست داشته باشد. چیزهای عجیب زیادی در دنیا رخ می‌دهند که ممکن است بعضی از ما به برخی از آن‌ها عادت داشته باشیم یا برخی از آن‌ها برای‌مان عجیب و غریب به نظر برسند. اگر در میان شما افرادی باشند که در جوامع غربی یا جوامع شهری و پیشرفته‌تر رشد کرده‌اند، ممکن است برخی فرهنگ‌ها در سراسر جهان برای‌شان بسیار نامأنوس و عجیب باشند.

در ادامه ۱۰ عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان آمده است

۱۰. فستیوال بوفه برای میمون‌ها

در استان لوپبوری تایلند جشنواره‌ای به نام فستیوال بوفه برای میمون‌ها برگزار می‌شود. فستیوال بوفه‌ی میمون‌ها به عنوان یکی از عجیب‌ترین جشنواره‌های دنیا به شمار می‌رود که تاکنون برگزار شده‌اند. این فستیوالِ بسیار جالب و سرگرم کننده، فرهنگ متفاوت تایلندی‌ها را نشان می‌دهد و این کشور را به مقصد منحصر به فردی برای گردشگران تبدیل کرده‌ است. تایلندی‌ها در مرکز شهر میزهایی قرار می‌دهند و روی آن‌ها را پر از انواع میوه‌ها، گل‌ها، کیک‌ها، و شکلات‌ها می‌کنند. تمام میمون‌هایی که مجذوب این غذاها شده‌اند، با خوشحالی روی میزها بالا و پایین می‌پرند و صحنه‌ی سرگرم‌کننده‌ای را ایجاد می‌کنند. آیا واقعا می‌خواهید بدانید فرد نابغه‌ای که پشت برگزاری سالانه‌ی فستیوال بوفه‌ی میمون‌ها قرار دارد، چه کسی است؟

این فستیوال مدیون مردی است به نام یونگیوت کیتواتانانوسونت که به کسب و کار هتل‌داری مشغول بود. وی، با کمک و پشتیبانی مالی مسئولان گردشگری تایلند، فستیوال بوفه‌ی میمون‌ها را در ۱۹۸۹ به راه انداخت. امروزه، این جشنواره تا حد یک فستیوالِ گردشگران رشد کرده است، و هزاران گردشگر همه ساله برای شرکت در این فستیوال به تایلند سفر می‌کنند. اگر شما هم اتفاقی در طول ماه نوامبر به تایلند سفر کردید، فستیوال عجیب و غیر معمول بوفه‌ی میمون‌ها را از دست ندهید. فستیوال بوفه‌ی میمون‌ها هر سال ۲۵ نوامبر برگزار می‌شود.

مطلب مرتبط: ۲۰ عجیب ترین خرافات جهان

مطالب پیشنهادی وب

۹. مرده‌های متحرک

مرده‌های متحرک؟ تصورش ترسناک است، ولی چیزی جز یک رسم عجیب و غریب نیست. البته واقعا این رسم برای آدم‌هایی است که بسیار با دل و جرات هستند. از آن‌جا که گاهی اوقات برگزاری مراسم کفن و دفن ممکن است پرهزینه و پیچیده باشد، برخی خانواده‌ها توانایی مالی برگزاری مراسم کفن و دفن مناسب را ندارند. از این رو، آن‌ها جسد مرده‌شان را در تابوت‌های موقتی قرار می‌دهند. و هنگامی که پول کافی را برای برگزاری یک مراسم شایسته جمع کردند، جسد از تابوت موقتی‌اش خارج می‌شود و به سمت آرامگاه جدیدش حرکت می‌کند. زندگی بعد از مرگ یکی از ارکان مهم باورهای مذهبی مردم توراجا است.

۸. قمه‌زنی

آسیب رساندن به خود، به هر شکل و به هر دلیل، کاری ناشایسته و غیر منطقی است. بیش‌تر ادیان و مذاهب نیز انسان را از هر گونه آسیب‌رسانی به خود بر حذر داشته‌اند. ولی در برخی کشورهای خاورمیانه، بعضی از آدم‌های افراط‌گرا به اسم مذهب اقدام به قمه‌زنی می‌کنند. به این ترتیب که شرکت کنندگان در مراسم عزاداری مذهبی با پوشیدن لباس‌های سفید، قمه‌ای را به سرعت روی سرشان فرود می‌آورند و سپس دستمالی دور آن می‌پیچند. این عمل گاهی بر روی کودکان نیز انجام می‌شود.

۷. زندگی با مرده‌ها

می‌توانید تصور کنید که با اجساد مرده‌ها زندگی کنید؟ خیلی عجیب به نظر می‌رسد؟ ولی، بهتر است بدانید این کار در برخی گروه‌های قومی کشور اندونزی بسیار رایج است؛ آن‌ها لباس‌های خاصی را به بدن مرده‌‌های‌شان می‌پوشانند و داخل خانه‌ای که خودشان در آن زندگی می‌کنند، نگه می‌دارند. این مردم اعتقاد دارند روح عزیزان‌شان تا وقتی در خاک دفن نشده باشد، اطراف‌شان باقی می‌ماند.

۶. دزدیدن عروس

آیا این رسم کمی غیر قانونی به نظر نمی‌رسد؟ ولی مردم کشور رومانی قرن‌ها است این سنت مجرمانه‌ی دیوانه‌وار را انجام می‌دهند. رسم ربودن عروس دقیقا از جلوی چشمان داماد و مهمان‌های جشن عروسی که در حال رقص و پایکوبی هستند، هم‌چنان در پایتخت رومانی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی دوستان داماد تصمیم می‌گیرند عروس را بدزدند. تمام آن‌چه این آدم‌رباها به عنوان باج از داماد می‌خواهند، چند بطری نوشیدنی یا شاید یک چیز رمانتیک دیگر باشد. امروزه، افرادی که عروس را دزدیده‌اند، به صورت تلفنی با داماد مذاکره می‌کنند. این رسم هیچ خطری برای کسی به همراه ندارد و به عنوان یک شوخی در عروسی‌ها برگزار می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۵ حقیقت درباره نهنگ آبی که حیرت‌انگیز هستند

۵. کانامارا ماتسوری در ژاپن

کانامارا ماتسوری، جشنواره‌ی آلت مردانه‌ی پولادین است، که هر سال در اولین یکشنبه‌ی آوریل برگزار می‌شود. مردم ژاپن با دست به دست کردن یک آلت مردانه‌ی بزرگ چوبی به بزرگداشت و جشن باروری می‌پردازند. آن‌ها این آلت بزرگ را در هوا برافراشته می‌کنند و در سراسر شهر می‌گردانند. آن‌ها معتقدند برگزاری این جشن برای محصولات‌شان و هم‌چنین شرکت‌کنندگان قدرت باروری به ارمغان می‌آورد. شاید ظاهرا این فستیوال به نوعی، نمایش برجسته‌ی مسائل جنسی در انظار عمومی به نظر برسد، ولی بسیاری از افراد معتقدند برگزاری آشکار کانامارا ماتسوری هیچ خطری به همراه ندارد و فقط به بزرگداشت قدرت باروری می‌پردازد.

در طول این فستیوال، بسیاری از ژاپنی‌ها به همراه کودکان‌شان از خانه بیرون می‌روند و با شادی، آب نبات‌هایی با طرح آلت تناسلی مردانه دریافت می‌کنند، و به هیچ وجه به آن رنگ و بوی جنسی نمی‌دهند. به هر حال، دانستن این مسئله که در ژاپن فستیوال مخصوص آلت مردانه برگزار می‌شود، قطعا تعجب‌آور خواهد بود از عجیب‌ ترین فرهنگ های جهان به شمار می‌آورد.

۴. تابوت‌های آویزان در چین

بر روی صخره‌های تند شیبدار در طول رودخانه‌ی یانگ‌تسه در کشور چین می‌توانید جعبه‌های چوبی معلق و پدیده‌های مرموزی را مشاهده کنید. گروهی از مردم چین، که برخی از آن‌ها به نام توراجا مشهور هستند، از فرهنگ عجیبی پیروی می‌کنند که در آن، اجساد اعضای خانواده‌شان را در تابوت‌هایی قرار می‌دهند و از بالای بعضی از صخره‌ها آویزان می‌کنند. در آن‌ جا می‌توانید تابوت‌های معلق بسیاری را مشاهده کنید که از بالای صخره‌ها آویزان شده‌اند. تابوت‌ها معمولا در ارتفاع ۱۰ الی ۵۰ متری زمین قرار می‌گیرند؛ ولی برخی از آن‌ها حتی ممکن است تا ۱۰۰ متر بالای زمین باشند.

هنوز کسی نمی‌داند چگونه برخی از این تابوت‌ها در چنین ارتفاعاتی قرار گرفته‌اند. موارد ثبت شده از آویزان کردن تابوت‌ها تقریبا به ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردند. سنت آویزان کردن تابوت‌ها در برخی بخش‌های فیلیپین و اندونزی نیز وجود دارد و از عجیب‌ ترین فرهنگ های جهان است.

مطالب پیشنهادی وب

۳. ال کولاچو یا پرش از روی نوزاد

این نیز یکی دیگر از سنت‌های غیر معمول موجود در جهان است. مردم کشور اسپانیا از ۱۶۲۰ تاکنون در مراسم عجیبی به نام ال کولاچو شرکت می‌کنند. ال کولاچو به معنی پرش از روی نوزاد است. ال کولاچو از آغاز برای دور نگه داشتن شیاطین از نوزادان شکل گرفت. در این فستیوال،‌ مردم زیادی گرد هم جمع می‌شوند و سپس، نوزادان را روی ملحفه‌هایی در وسط خیابان می‌گذارند. افرادی که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند و خود را به شکل شیاطین درآورده‌اند، از روی نوزادان می‌پرند. البته با این‌که گاهی اوقات در حین پریدن آسیب‌هایی به شرکت‌کنندگان رسیده است، ولی این فستیوال هم‌چنان در اسپانیا از محبوبیت ثابتی برخوردار است.

۲. حمل زنان باردار از روی زغال گداخته

در این بخش نیز به یکی دیگر از عجیب‌ ترین فرهنگ ها در چین اشاره می‌کنیم که در آن، شوهر باید همسر باردارش را روی دوش‌اش بگذارد و پیش از رفتن به خانه، از روی زغال‌های گداخته عبور کند. طبق افسانه‌ها، این رسم عجیب و غریب به این منظور انجام می‌شود که زن باردار زایمان راحت و موفقی داشته باشد.

۱. پرت کردن نوزادها

شاید ابتدا این عبارت آن‌چنان عجیب و غریب به نظر نرسد، زیرا تقریبا خیلی‌ها عادت دارند کودکان‌شان را کمی بالا پرت کنند و بگیرند. کودکان هم معمولا از این کار خیلی خوش‌شان می‌آید. ولی سنت رایجی در میان مردم شهر سولاپور (واقع در ایالت مهاراشترا هند) وجود دارد که در آن، نوزادان را از بالای تراس یک برج به ارتفاع ۱۵ متر به پایین پرت می‌کنند. چند نفر نیز در پایین برج ایستاده‌اند و ملحفه‌ای را به دست گرفته‌اند تا نوزاد را به صورت سالم دریافت کنند. این مردم باور دارند این کار برای کودکان‌شان خوش شانسی، طول عمر و سلامتی، و هم‌چنین هوشمندی به ارمغان می‌آورد.

حرف آخر

اگر تصمیم بگیریم در سراسر جهان سفر کنیم، فرهنگ‌ها و سنت‌های متعددی را کشف می‌کنیم که برخی از آن‌ها دارای خصوصیات بسیار منحصر به فردی هستند. فرهنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی شرایط جغرافیایی، هویتی، سبک زندگی و بسیاری چیزهای دیگر هستند. با وجود این، اگر درباره‌ی فرهنگ‌های بخش‌های گوناگون جهان مطالعه کنیم، احتمالا با بی شمار چیزهای عجیب نیز مواجه خواهیم شد. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، ضرب‌المثل آمریکایی وجود دارد که می‌گوید، “‌‌ضربه‌های متفاوت برای آدم‌های متفاوت‌‌”‌. بدون شک، گوناگونیْ پدیده‌ی غالب این جهان است، و عجیب‌ترین اتفاقات در این کره‌ی خاکی به وقوع می‌پیوندند.

گذشته از همه‌ی این‌ عجیب‌ ترین فرهنگ ها، هم‌چنان خاطرنشان می‌کنیم جالب‌ترین مسائل را در مورد فرهنگ‌ها حتما نباید در چیزهایی جستجو کرد که قابل مشاهده‌اند – مانند ذائقه‌های غذایی، رسوم و آیین‌ها، قوانین رفتاری و غیره؛ بلکه باور داریم، افسانه‌های پنهانِ متعددی پشت تمام این فرهنگ‌های عجیب نهفته هستند. از این رو، چیزهای بسیاری هنوز وجود دارند که کشف‌شان نکرده‌ایم.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: elist10

۱۰ عجیب‌ ترین فرهنگ ها در سراسر جهان

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۳ نفر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس