تله مکفیل ، بهترین راه مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای


تله مکفیل ، بهترین راه مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای

بهترین تله برای ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای، تله مکفیل است.

تله مکفیل ، بهترین راه مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری در کارگاه آموزشی باغبانی با موضوع تغذیه، آفات و بیماری های مرکبات در پنبه زارکتی شهرستان ساری گفت: مگس میوه مدیترانه ای، آفتی پلی فاژ است که روی میوه های مختلف مانند انجیر، گلابی، سیاه ریشه، هلو، شلیل، خرمالو و آلو، نارنگی ژاپنی، نارنگی محلی و پرتقال تامسون خسارت وارد می کند.

فرهادی با بیان اینکه برای ردیابی مگس هر 10 درخت یک عدد کارت زرد لازم است، افزود: تله‌های فرمونی برای ردیابی به کار می روند و بهترین تله، مکفیل است که داخل آن فرمون و چسب قرار داشته و یا داخل آن مایع سراتراپ یا پروتئین هیدرولیزات مسموم اضافه می شود و آن را در ارتفاع 1 تا 1.5 متری درخت نصب می کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت : در صورت آلوده بودن باغ به مگس میوه مدیترانه‌ای، درختان ضلع جنوبی را یک در میان به صورت 30 لیتر پروتئین با 2 لیتر مالاتیون و یک هزار لیتر آب باید طعمه پاشی کرد.

این مسئول ادامه داد: ارتفاع محلول پاشی یک تا 1.5 متری تاج درخت است که در صورت تراکم آفت، هر هفت تا 10 روز یک بار تکرار می شود.

فرهادی با بیان اینکه باغهایی که به دلیل طغیان آفت، آلوده به قارچ دوده یا فوماژین است باید اوایل شهریور ماه به وسیله روغن ولک چهار در یک هزار ، محلول پاشی شود، افزود : قارچ کش ها با چیزی قابل اختلاط نیستند چراکه اثر آن ها به شدت کاهش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...