روابط خانوادگی و زندگی فیل‌ها | فیلم


فیل‌ها قوانین خاصی را برای زندگی خود دارند. به عنوان مثال، هنگامی که دو فیل یکدیگر را می‌بینند به نشانه برقراری ارتباطی صمیمانه از یکدیگر انتظار دارند که هر کدام خرطوم خود را به جلو بکشد و هر دو فیل این کار را انجام خواهد داد. در بسیاری از موارد مشاهده شده که فیل ماده رهبر به تمامی فیل‌های جوان نحوه صحیح این کار را آموزش می‌دهد. به طور کلی...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

روابط خانوادگی و زندگی فیل‌ها | فیلم

فیلم فیلی که نقاشی می کشد...

روابط خانوادگی و زندگی فیل‌ها | فیلم

فیل ها از زنبورها می ترسند + فیلم...

روابط خانوادگی و زندگی فیل‌ها | فیلم

حمله شبانه 30 شیر گرسنه به گله فیل‌ها و شکار ...

فیل‌ها قوانین خاصی را برای زندگی خود دارند. به عنوان مثال، هنگامی که دو فیل یکدیگر را می‌بینند به نشانه برقراری ارتباطی صمیمانه از یکدیگر انتظار دارند که هر کدام خرطوم خود را به جلو بکشد و هر دو فیل این کار را انجام خواهد داد. در بسیاری از موارد مشاهده شده که فیل ماده رهبر به تمامی فیل‌های جوان نحوه صحیح این کار را آموزش می‌دهد. به طور کلی زندگی گروهی و مستقل فیل‌ها و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر بسیار زیبا، جالب و دلنشین است و دنیای خاص خود را دارد.

نسل فیل‌های آسیایی در خطر انقراض است. تعداد دقیق جمعیت فیل‌های آسیایی هم اکنون موجود است و محققین از نسل دقیق این گونه از فیل‌ها اطلاع دارند و با این وجود معتقدند که این نسل این جانوران رو به کاهش است و اگر به وضعیت آن‌ها رسیدگی نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انقراض این گونه دوست داشتنی از حیوانات خواهیم بود. از سویی دیگر فیل‌های آفریقایی در دسته «آسیب پذیر» قرار گرفته‌اند. این بدان معنا است که این فیل‌ها به نسبت فیل‌های آسیایی وضعیت جمعیتی بهتری دارند اما به طور کلی آن‌ها هم نیازمند رسیدگی و توجه هستند. به طور کلی وضعیت فیل‌های آفریقایی بسیار بهتر است و محققین بر این باورند که نسل این گونه از فیل‌ها در حال افزایش است. متاسفانه اصلی‌ترین عامل از بین رفتن فیل‌ها شکار غیرقانونی آن‌ها است که این شکار به شکل بی رحمانه‌ای برای جدا کردن پوست یا عاج این جانور انجام می‌شود و نسل این جانوران را شدیدا به سمت خطر و وضعیت بحرانی کشانده است.

در مورد گونه‌های مختلف فیل‌ها نکات جالبی مطرح است. به عنوان مثال، فیل‌های آفریقایی را می‌توان از روی گوش‌هایشان شناسایی کرد. هنگامی که گوش‌های این جانوران کاملا پهن و باز است، شکل گوش‌ها شبیه شکل قاره آفریقا است! فیل‌های آسیایی گوش‌های کوچک‌تری دارند که در بخش بالایی شکلی گرد و در بخش پایینی حالت صاف‌تری به خود گرفته است. گوش‌های بزرگ فیل‌ها همانند سیستم خنک‌کننده برای این جانوران عمل می‌کند و گرما را دفع می‌کند. بزرگ‌ترین فیلی که تا کنون یافت شده فیلی آفریقایی بود که ۱۰,۸۸۶ کیلوگرم وزن داشت و قد آن ۳/۹۶ متر بود.

منبع: کجارو

(۷)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : زندگی فیل ها, فیل, فیلم حیات وحش, فیلم حیوانات وحشی

7
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...