18 هزار دانش آموز خوزستانی زیر چتر طرح دادرس قرار می گیرند


18 هزار دانش آموز خوزستانی زیر چتر طرح دادرس قرار می گیرند

اهواز ـ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: امسال 18 هزار دانش آموز خوزستانی در قالب طرح ملی دادرس در 420 مدرسه در شهرهای مختلف خوزستان با آموزش های امدادی آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پهلوان شامگاه سه شنبه در آیین آغاز ششمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده روزهای سخت) در خوزستان به میزبانی شهرستان آغاجاری اظهار کرد: در طرح دادرس دانش آموزان یاد می گیرند که در زمان وقوع بحران و در روزهای سخت چگونه به جامعه و خانواده خود کمک کنند.

وی افزود: این طرح ۸ مرحله و ۸ سرفصل آموزشی و المپیادهایی هم دارد که به صورت شهرستانی برگزار می شود و در این قسمت توانایی ها و مهارت های امدادی دانش آموزان هر شهرستان مشخص می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: امسال ۱۸ هزار دانش آموز در قالب ۴۲۰ مدرسه در استان خوزستان در شهرهای مختلف با آموزش های طرح دادرس آشنا می شوند.

پهلوان یادآور شد: این ۱۸ هزار دانش آموز در قالب ۴۲ تیم دادرس در مسابقات استانی این طرح شرکت می کنند که این مسابقات تنها برای تبادل اطلاعات و نمایش آمادگی هایی است که دانش آموزان کسب کرده اند.

وی یادآور شد: سال گذشته اهواز و اندیمشک در بخش دختران و پسران مقام های اول و دوم مرحله استانی و مقام سومی را در مرحله کشوری بدست آوردند که این مایه مباهات و خوشحالی است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه برای توفیق هر جامعه و کاهش هزینه ها باید تمام قد در خدمت آموزش و پرورش باشیم، گفت: آینده هر جامعه ای وابسته به نگرش ما به آموزش و پرورش و آموزش هایی است که در آن به دانش آموزان داده می شود.

پهلوان در پایان بیان کرد: تعامل میان هلال احمر و آموزش پرورش تعامل علم و عمل و آمادگی است و جامعه ای آماده است که افراد آگاهی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس