هشدار درباره بیماری‌های ناشی از لاشه احشام در مناطق زلزله‌زده


هشدار درباره بیماری‌های ناشی از لاشه احشام در مناطق زلزله‌زده

تیم‌های بهداشتی هم در شهرها و هم در روستاها فعال هستند و مردم هم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند. در عین حال بخشی از احشام هستند که زیر آوارند و باید نسبت به بیماری‌های ناشی از اجساد آنها، نکات بهداشتی رعایت شود...

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظایف این وزارتخانه در قبال زلزله‌زدگان انجام شده و در حال اجراست، گفت: مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم.

هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود:‌ باید مراقب باشیم که غذا و آب زلزله‌زدگان آلوده نباشد و از ایجاد این مشکل پیشگیری کنیم.ما همچنین باید مراقب بهداشت محیط باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به مشکل روحی آسیب‌دیدگاه زلزله رسیدگی شود افزود: 40 تیم روان‌پزشکی و رواشناسی داوطلبانه عازم مناطق زلزله‌زده شده اند.

وزیر بهداشت همچنین گفت:انجمن‌های مردمی بیماری‌های کلیوی و سرطانی نیز فعال شده‌اند و در حال خدمت به بیماران سرطانی و کلیوی هستند.

هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای تامین داور و اقلام بهداشتی در مناطق زلزله زده، گفت: کسانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند که بخش عمده ای از آنان دچار شکستگی استخوان ها هستند، همه بستری شده‌اند که هم در تهران این کار صورت گرفته و هم در سنندج و همدان و در این مر رعایت بهداشت اهمیت زیادی دارد. با توجه به قطع شدن آب و وصل شدن مجدد آن باید تا یک هفته مراقبت‌های لازم انجام شود تا شکستگی لوله‌ها، فاضلاب را به آب آشامیدنی منتقل نکند.

وی افزود: تیم‌های بهداشتی هم در شهرها و هم در روستاها فعال هستند و مردم هم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند. در عین حال بخشی از احشام هستند که زیر آوارند و باید نسبت به بیماری‌های ناشی از اجساد آنها، نکات بهداشتی رعایت شود.

وزیر بهداشت گفت: ما معتقدیم در هفته اول پس از وصل مجدد آب باید آب رسانی به شهرها و روستاها با تانکر انجام شود و هم هلال احمر هم استانداری در این زمینه دارند و تلاش می‌کنند. وظایفی که بر عهده ما بوده نیز انجام شده یا در حال انجام است.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر غذایی که به مردم داده می شود، باید مراقب باشیم که آلودگی نداشته باشد. باید همه توجه کنیم که مردم را تنها نگذاریم و کار بهداشت آنان روی زمین نماند؛ هرچند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این زمینه خوش درخشیده‌ است.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی