ارائه خدمت به 10 هزار زائر پیاده توسط هلال احمر شهرستان قوچان


ارائه خدمت به 10 هزار زائر پیاده توسط هلال احمر شهرستان قوچان

قوچان- رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: همزمان با دهه پایانی صفر به 10 هزار زائر پیاده امام هشتم(ع) توسط هلال احمر قوچان خدمت رسانی شد.

سعید فکوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در قالب پانسمان پا، ماساژ دردهای عضلانی، مراقبت های درمانی برای افراد سالخورده و حمایت های روانی صورت گرفته و هزار و ۲۰۰ قلم دارو نیز توزیع شده است.

وی افزود: از ۱۸ آذرماه تا روز پنجشنبه نیروهای هلال احمر در سه نقطه شهرکهنه، آلماجق و روستای علی زینل با چهار دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه خودرو عملیاتی پیکاب و تعدادی خودرو سواری مستقر بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان تصریح کرد: مجموع نیروهای اعزامی، خدماتی، امدادی، نجاتگر و پزشک برای خدمت به زائران پیاده ۲۹۰ نفر بود که از صبح تا پنج بعداز ظهر در جاده ها و پس از آن نیز در محل اسکان زائران در قالب تیم های خانم و آقا به زائران خدمت رسانی کردند.

وی در خصوص نحوه کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور نیز گفت: در شهرستان با همکاری کمیته امداد مسئولیت جمع آوری کمک ها با هلال احمر است که در سه نقطه آماده دریافت کمک های مردمی هستیم. همچنین نصب بنرها در شهر، اطلاع رسانی در شرکت های واحد، هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی جهت اعلام در بلندگو های داخل شهر و جمع آوری کمک ها به صورت ۲۴ ساعته در محل اداره هلال احمر برای تسریع در کمک رسانی انجام شده است.

فکوری خاطر نشان کرد: بیش ترین نیاز جهت کمک های مردمی پتو و کنسروجات است و از طرفی نیز کمک های نقدی جهت ادامه دار بودن کمک های مردمی برای زلزله زدگان احساس می شود.

وی افزود: تاکنون جهت اعزام هیچ نیرویی از مرکز اعلام نیاز نشده است و تنها در بحث سیستم توزیع نیاز به هماهنگی داریم . افرادی که متقاضی اعزام به مناطق زلزله زده برای کمک هستند می توانند به سایت جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند