روستای ولوجرد نطنز


روستای ولوجرد نطنز، یکی از مشهورترین روستاهای این منطقه بوده که قدمتی بالغ بر 250 سال دارد. این روستا، با داشتن جمعیتی معادل 150 نفر به اقامتگاه فصلی خوبی برای اهالی تهران بزرگ تبدیل شده است. روستای ولوجرد نطنز، به مانند بهشتی در دل کوه و کویر بوده که با وجود میوه‌های خوشمزه تابستانی در […] نوشته روستای ولوجرد نطنز اولین بار در معرفی...

روستای ولوجرد نطنز، یکی از مشهورترین روستاهای این منطقه بوده که قدمتی بالغ بر 250 سال دارد. این روستا، با داشتن جمعیتی معادل 150 نفر به اقامتگاه فصلی خوبی برای اهالی تهران بزرگ تبدیل شده است. روستای ولوجرد نطنز، به مانند بهشتی در دل کوه و کویر بوده که با وجود میوه‌های خوشمزه تابستانی در باغ‌های سرسبز آن و هوایی خنک در فصل زیبای بهار، هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.
وجود پونه، کرفس‌های خودرو و آویشن در لابه لای جوی‌های پر آب در فصل بهار، زیبایی ولوجرد را صد چندان کرده است. از جمله محصولات پرورش داده شده در باغ‌های زیبای این روستا می‌توان به هلو، گوجه سبز، انگور، گلابی، سیب، هلو، انجیر و انار اشاره کرد. باید بدانید که سوغات روستای ولوجرد نطنز، گلابی‌های خوش‌طعم و درشتی است که حتی به سایر شهرهای ایران نیز صادر می‌شوند. جالب است بدانید که در اطراف این روستا مکانی به نام لامغ وجود دارد که داستان جذابی در مورد آن بر سر زبان اهالی است. راستش را بخواهید، مردم بر این باورند که فردی به نام لامغ زمانی که از دست دشمنانش فرار می‌کرده به این منطقه می‌رسد. این فرد، به علت تشنگی عصای خود را در بیابانی واقع در این ناحیه می‌زند که ناگهان از جای آن آبی گوارا از دل زمین می‌جوشد. به تدریج به خاطر این آب بیابان هم آباد شده و درختان بسیاری در آن می‌رویند. این آب هنوز هم خشک نشده و مورد استفاده اهالی ولوجرد می‌باشد. در مورد پوشش قدیم مردم این روستای ولوجرد باید بگوییم که زن‌ها از پیراهن‌های چین‌دار، شلوارهای گشاد و چارقد و مردان نیز از شلوارهایی گشاد استفاده می‌کردند.

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنز

روستای ولوجرد نطنزروستای ولوجرد نطنز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن