انتخابات شوراهای شهرداری و استانداری الجزایر برگزار شد


انتخابات شوراهای شهرداری و استانداری الجزایر برگزار شد

الجزیره-ایرنا- زمان رای گیری برای انتخابات شوراهای شهرداری و استانداری الجزایر پس از یک ساعت تمدید ، ساعت 20 به وقت محلی(ساعت 22:30 به وقت تهران) پنجشنبه شب به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، «نورالدین بدوی » وزیر کشور الجزایر، امروز اعلام کرد از مجموع 48 استان الجزایر، در 45 استان ، زمان انتخابات به مدت یک ساعت تمدید شد تا شهروندان بتوانند آراء خود را در صندوق های رای بریزند.
بنا بر اعلام مقام های الجزایری، درصد مشارکت مردم در این انتخابات تا ساعت 17 به وقت محلی ، 33.26درصد واجدان شرایط برای شوراهای استانداری و 34.46درصد واجدان شرایط برای انتخابات شوراهای شهرداری بوده است.
خبرگزاری رسمی الجزایر اعلام کرد شمارش آراء در سه استان 'ایلیزی»،«خنشله » و «میله» که در آن زمان انتخابات تمدید نشده بود، آغاز شده است.
انتخابات شورای شهرداری ها و همچنین استانداری ها در کشورهای شمال آفریقا و از جمله الجزایر ، اهمیت زیادی دارد.در خصوص بلدیه ها (شهرداری ها) باید گفت که وظایف شهرداری ها در الجزایر منحصر به مسائل ساخت و ساز و عمرانی و همچنین نظافت شهر نمی شود بلکه این بلدیه ها هستند که تقریبا همه گونه خدمات دولتی را از قبیل صدور گذرنامه، شناسنامه،گواهینامه رانندگی ، کارهای نقل و انتقال خودرو و غیره را به مردم ارائه می دهند و این مردم هستند که در این انتخابات رئیس بلدیه محل سکونت خود را انتخاب می کنند.
در مورد شوراهای استانداری نیز باید گفت این شوراها علاوه بر نقش محلی و مشورتی که در منطقه خود ایفا می کنند،در انتخاب نمایندگان مجلس سنا نیز نقش دارند و دوم سوم نمایندگان مجلس سنا را این ها انتخاب می کنند.
بر اساس اعلام مقام های الجزایر ، رای دهندگان، نمایندگان خود را در یک هزار و 541 بلدیه (شهرداری ) و 48 شورای استانداری و از میان 165هزار نامزد انتخاب می کنند. در این انتخابات، 50 حزب سیاسی لیست هایی ارائه کرده اند ، چهار ائتلاف تشکیل شده است و شمار زیادی از نامزدها نیز به صورت مستقل شرکت کرده اند و مقام های الجزایری 55 هزار و 866 شعبه رای گیری آماده کرده بودند که سه هزار و 111مورد آن در سال جاری ایجاد شده بود.
خاورم **2041*شبس*1613**خبرنگار: سید شاهپور حسینی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا