تاکید شخصیت های حوزوی قم بر حفظ وحدت کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت پس از نابودی داعش


تاکید شخصیت های حوزوی قم بر حفظ وحدت کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت پس از نابودی داعش

قم- ایرنا- برخی شخصیت های برجسته حوزوی قم با تحلیل علل و عوامل پیدایش و اضمحلال گروه تروریستی داعش، به کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت توصیه کردند: در فضای بعد از داعش همچنان باید وحدت و انسجام خود را حفظ کرده ومراقب پیدایش این گروه تروریستی با نام و نشان و یا در نقطه دیگر باشند.

به گزارش ایرنا،این شخصیت ها بر این باورند هر چند گروه تروریستی داعش از نظر تشکیلاتی به پایان رسیده است ولی این تفکر ممکن است با توطئه مستکبران و مزدوران آنها با نام و نشان دیگری، ظهور و بروز پیدا کند.
آنان همچنین از مجاهدان و سردمداران جبهه مقاومت بویژه تدابیر حکیمانه هبر معظم انقلاب اسلامی و سرلشکر قاسم سلیمانی تجلیل و تقدیر کردند.
اساتید حوزه در تحلیل های خود بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران با تدابیر داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و درایت های فرمانده سپاه قدس که خود در خط مقدم جبهه حق علیه باطل حضور و نقش مستشاری داشته، در تضعیف و پایان بخشی به فتنه داعش، نقش اساسی را ایفا کرده است.
بزرگان حوزوی همچنین از فتوای وحدت بخش مرجعیت شیعه حضرت آیت الله سیستانی تقدیر و اجماع ایجاد شده میان رزمندگان جبهه مقاومت، ارتش کشورهای عراق و سوریه و تیپ های زینبیون و فاطمیون را ستودند و تاکید کردند که این اجماع و وحدت ایجاد شده در منطقه نباید دستخوش حوادث شود.
شخصیت های برجسته حوزوی تصریح کردند: باید مراقب بود تفکر داعش با نام و نشان دیگری در کشورهای اسلامی بار دیگر ظهور و بروز پیدا نکند.

*آیات سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، سید محمد سجادی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و محمد تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا و علیرضا اعرافی و سید محمد سعیدی در بیانیه های ارسالی، نقطه نظرات خود را در مورد 'پایان داعش' بیان کردند که چکیده ای از سخنان آنها در پی می آید.

**آیت الله سید محمد سجادی استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه داعش هیچ ارتباط و میانه ای با دین مبین اسلام نداشت، گفت: داعش برای خدشه دار کردن چهره دین اسلام توسط آمریکا، اسرائیل و مزدوران منطقه ای آنها تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: نابودی داعش یک فتح مبین برای دنیای اسلام است وباید از رهبر معظم انقلاب، سرلشکر قاسم سلیمانی، آیت الله سیستانی وسایر مجاهدان این عرصه، سپاسگذار باشیم.
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد:در نابودی داعش تدابیر رهبر معظم انقلاب، فتوای آیت الله سیستانی و انسجام ایجاد شده در منطقه و راهبردهای فرمانده سپاه قدس، نقش بسیار تعیین کننده و کلیدی داشت.
وی ادامه داد: با پایان داعش، وعده خداوند متعال در مورد ذلت ظالمان محقق شده است، آنها به هیچ کس اعم از زن و مرد، پیر و جوان، مسجد، کلیسا و کنیسه و ... رحم نمی کردند و گروهی به تمام معنا، تروریستی و ویرانگر بودند.
وی ادامه داد: در هشت جنگ تحمیلی نیز همه کشورها به صدام انواع تسلیحات و امکانات را می دادند ولی در اختیار کشور ما حتی سیم خاردار هم نمی دادند ولی درنهایت اتحاد و وحدت باعث پیروزی ما شد.
آیت الله سجادی گفت: داعش نیز در نتیجه اتحاد و انسجام ایجاد شده در منطقه نابود شده و خود و حامیان وی شکست مفتضحانه ای را دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: آنها از هر روزنه ای دنبال جبران این شکست و ذلت هستند و همه باید مراقب نقشه های شیطانی آنها واستکبار باشیم تا بار دیگر با نام دیگری ظهور نکنند.

**آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نابودی داعش از الطاف الهی و مجاهدت مجاهدان راستین راه حق بوده است، گفت: متاسفانه برخی کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش از جمله آمریکا و کشورهای منطقه، سلاح و تجهیزات در اختیار این گروه تروریستی قرار می دادند.
وی افزود:سلاح های کشف شده حاکی از آن بود که برخی کشورهایی که شعار مبارزه با داعش را سرمی داند در پشت پرده از نظر لجستیکی، تجهیزات و سلاح به این تروریست ها کمک می کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: گروه تروریستی داعش با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و درایت های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، مجاهدت ارتش و مردم عراق وسوریه و سایر مجاهدان از کشورهای افغانستان، پاکستان و لبنان از بین رفت.
وی با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در نابودی داعش گفت: دربرهه ای از زمان، عده ای معتقد بودند چرا ما باید با داعش بجنگیم و برخی می گفتند داعش همه جا را گرفته و ما برای چه خود را درگیر کنیم؟.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درمقابل این گروه ها می فرمودند، باید این فتنه و حرکت انحرافی ایجاد شده از سوی دشمنان، خاموش واز بین برود و نقش یک رهبر حکیم و فرزانه در اینجا مشخص خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش آفرینی های سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفت: باید خدای بزرگ را از بابت این فرمانده رشید اسلام، شاکر باشیم، ایشان در همه صحنه ها در خط مقدم حضور داشته و باعث دلگرمی رزمندگان و مجاهدان عرصه مبارزه می شدند.

**آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این زمینه گفت: دنیای کفر با ایجاد داعش دنبال بی آبرو کردن اسلام، به ضعف کشاندن کشورهای اسلامی، ناامن سازی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد وحشت و هراس در کشورهای اسلامی و در نهایت تسلیم کردن آنان بود، که هیچ کدام از انها محقق نشد.
وی ادامه داد: با تقدیر الهی، داعش به دست خود کشورهای اسلام و جبهه مقاومت تضعیف و برای همیشه به تاریخ پیوست و حامیان و پدیدآورندگان آن نیز در جهان، روسیاه شدند.
آیت الله ممدوحی تصریح کرد: خداوند داعشی ها را به عذاب خود مبتلا و هر اندازه که آنها جنایت و خیانت کرده اند مورد خشم و عقوبت خود قرار می دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: به هوش باشیم اگر داعش از جای دیگر مانند ماری سربرآورد به فوریت باید سر آن قطع شود، ولی خود اندیشه وهابیت دیگر به سمت تفکر خشونت بار داعشی نمی رود و آنها برای همیشه نابود شدند.

** حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز گفت: هر چند داعش از نظر تشکیلاتی و سازماندهی برچیده و نابود شده است ولی عناصر داعشی و تفکر آنها هنوز هستند که باید مراقب آنها باشیم.
وی افزود: عناصر داعشی ممکن است به ترورهای کور، حرکت های انتخاری، ایجاد ناامنی و خرابکاری در مناطق مختلف روی بیاورند و باید همیشه مراقب این جریان خطرناک و وحشی بود.
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید همچنان سد محکمی در برابر نفوذ واقدامات خرابکارانه ها داعشی ها باشند.
رهبر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم طاغوت، منافقان و مخالفان انقلاب چه کار کردند؟ آیا کار آنها بعد از انقلاب تمام شد؟
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:منافقان هنور در دامان امریکا حضور دارند و به صورت طبیعی، تفکر داعشی همچنان وجود دارد ولی باید مراقب بود که به آنها میدان داده نشود، بلکه باید از نفوذ این جریان در همه جای جهان کاسته شود.
وی ادامه داد: انسجام و وحدت جهان اسلام در برابر دشمنان و داعش و مراقبت جبهه مقاومت از ظهور مجدد این تفکر تکفیری، باید مورد توجه قرار گیرد.
رهبر با اشاره به اینکه داعش فرزند نامشروع غرب و ارتجاع منطقه است، بیان داشت: توطئه های امریکا، رژیم صهیونیستی وآل سعود تمام شدنی نیست ولی وحدت، بیداری و آگاهی کشورهای اسلامی، نقشه های آنها را خنثی می سازد.

**آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم و مدیرحوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: پیروزی امروز وامدار رهبری حکیمانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از یک سو و حضور عالمانه مرجعیت اعلی شیعه در عراق و حمایت معنوی مراجع تقلید و جانفشانی جوانان مؤمن از کشورهای عراق،سوریه و لبنان از سوی دیگر است.
وی ادامه داد: پیروزی میدانی ‌ـ‌ نظامی جبهه مقاومت برخلافت دروغین داعش، گامی بزرگ برای تثبیت حق در منطقه غرب آسیا و شکست مفتضحانه جبهه غربی‌، عبری، عربی به سردمداری امپریالیسم‌ـ‌ صهیونیسم است.
اعرافی اظهار داشت: حضور مستشاری سپاه قدس به فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی و مدافعان حرم از فاطمیون و زینبیون را باید پر اهمیت دانست؛ زیرا این مردان سربدار با حضور در میادین نبرد، گروه‌های تروریستی‌ـ تکفیری خطرناک را از عتبات مقدسه و حرم زینب کبری(س) دور ساخته و اجازه ندادند تا حرمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و وحدت امت اسلامی هتک شود.
مدیرحوزه های علمیه بیان کرده است: بی ‌گمان باید هوشیار باشیم که شکست داعش و بسته شدن پرونده خلافت خود خوانده آنان به معنی نابودی تفکر تکفیری نیست؛ زیرا ریشه این تفکر وجود دارد و اندیشه‌های ساخته و پرداخته انگلیسی و آمریکایی با تمام قدرت فکری و مادی با دلارهای نفتی دولت‌های وابسته به استکبار هم چنان فعالانه بر طبل تکفیر و تفرقه می‌کوبد تا استکبار به مطامع اهریمنی خود برسد و اسرائیل در حاشیه امن قرار گیرد.

**آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز دراین رابطه بیان کرد: هدایت گری های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران، روشنگری های مرجعیت دینی و همدلی مردم با رزمندگان اسلام، موجب شد تا شجره بی ریشه داعش خشکانده شود و پرچم شیطانی آنها پایین آید.
وی افزود: تاریخ بار دیگر آیت خدا را در مقابل دیدگان انسان ها نمایان ساخت و وعده نابودی باطل و پیروزی حق را بر دل های عبرت گیرندگان طنین انداز کرد.
وی خاطرنشان کرد: قدرت های استکباری در سال های اخیر که رشد گسترده اسلام و توجه جهانیان به آموزه های اسلام ناب را در سراسر گیتی مشاهده کرده بودند؛ سعی داشتند با ایجاد داعش، جنگی فرسایشی را در کشورهای اسلامی به راه بیندازند و ضمن مخدوش نمودن چهره رحمانی و آزادی خواه اسلام در جهان، در سایه آن، نقشه های شوم خود را علیه ملت های آزاده اجرایی سازند.
امام جمعه موقت قم تصریح کرد: این نطفه نامشروع، در عمر منحوس خود و با فریب افراد و به ویژه جوانانی از ملیت های مختلف، جنایت هایی وحشیانه ای را نسبت به انسان ها با ادیان و مذاهب مختلف روا داشت که کمتر ذهنی توان تصور آن را می نماید، داعش با خیال ایجاد حکومت اسلامی، تلاش کرد خشن ترین چهره دینداری را از اسلام به جهانیان نشان دهد.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه 30 آبان ماه طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.
رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به این نامه ضمن تجلیل از رشادت های فرماندهان و جوانان مدافان حرم بر غافل نشدن از کید دشمنان تاکید کردند.
7401/ 6133/ گزارش از: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا