همسفر نامرئی کریستوفر مک‌کندلس در طبیعت وحشی آلاسکا!


تصور کنید یک روز عادی مشغول کار و زندگی روزمره خود هستید، همه چیز را رها کرده و دل به جاده ها بسپارید. شاید این رویا برای خیلی از ما نیز باشد؛ رویای ترسناک و مهیجی که حتی فکر کردن به آن هم می تواند ساعت ها در خود غرقمان کند! تماشای فیلمی که با آن رویای مشترک داریم می تواند خالق لحظاتی لذت بخش برایمان باشد؛ به گونه ای که ما می شویم قهرمان داستان...

تصور کنید یک روز عادی مشغول کار و زندگی روزمره خود هستید، همه چیز را رها کرده و دل به جاده‌ها بسپارید.

شاید این رویا برای خیلی از ما نیز باشد؛ رویای ترسناک و مهیجی که حتی فکر کردن به آن هم می‌تواند ساعت‌ها در خود غرقمان کند!
تماشای فیلمی که با آن رویای مشترک داریم می‌تواند خالق لحظاتی لذت بخش برایمان باشد؛ به گونه‌ای که ما می‌شویم قهرمان داستان آن فیلم و همراه او عازم سفری مجازی می‌شویم!

فیلم Into the Wild (به‌سوی طبیعت وحشی) یکی از همان فیلم‌هاست؛ این فیلم بر اساس یک داستان واقعی روایت شده است و شاید این موضوع بیش‌ترین تاثیر را در ایجاد حس همزادپنداری در ما داشته باشد. داستان این فیلم مربوط به کریستوفر مک کندلس (Christopher McCandless) دانشجوی جوان و ورزشکار دانشگاه اموری (Emory University) است که پس از فارغ التحصیل شدن در سال 1992 زندگی ‏عادی خود را رها کرده و بعد از بخشیدن تمامی پس انداز 24 هزار دلاری خود، پای پیاده به سوی آلاسکا راه می افتد ‏تا در دل طبیعت وحشی زندگی کند. او در طول راه با شخصیت های مختلفی برخورد می کند که زندگی او را تغییر می ‏دهد. ما در تمام لحظات جادویی این فیلم همسفر نامرئی کریستوفر مک‌کندلس خواهیم بود و به فراسوی مرز های ناشناخته آلاسکا قدم می‌گذاریم.

داستان جذاب و فریبنده این جوان ابتدا توسط جان کراکوئر به رشته تحریر در آمد و شان پن(Sean Penn) با اقتباس از همین رمان و بر مبنای سفرهای کریستوفر مک‌کندلس (Christopher McCandless) در آمریکای شمالی و زندگی او در طبیعت وحشی آلاسکا در اوایل دهه ۹۰ میلادی، سرگذشت شیرین و شورانگیز کریستوفر به آلاسکا را در قالبی جدید روایت کرده است.این فیلم در هشتادمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شده بود.

امیل هیرش(Emile Hirsch) در این فیلم نقش قهرمان اصلی را بازی کرده است. او برای بازی در این فیلم ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرد و نامزد جایزه انجمن صنفی بازیگران آمریکا شد. هیرش در این فیلم به خوبی شخصی را به تصویر می‌کشد که از یک سو ما را به یاد فیلسوفی بلندپرواز می‌اندازد که مال و ثروت را به تمسخر گرفته و از سوی دیگر کودکی ساده را به یاد می‌آورد که بدون حضور حامیانش توانایی حیات ندارد.


1396/09/04 | کد مطلب: 3937
برچسب‌ها: سینما سفر
همسفر نامرئی کریستوفر مک‌کندلس در طبیعت وحشی آلاسکا!
همسفر نامرئی کریستوفر مک‌کندلس در طبیعت وحشی آلاسکا! پرستو صاحبی
همسفر نامرئی کریستوفر مک‌کندلس در طبیعت وحشی آلاسکا! طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر