غذاهایی برای سیر شدن و کاهش وزن


خوردن غذای زیاد به دلیل احساس گرسنگی یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است پس شاید بهترین راه کاهش وزن کنترل کردن گرسنگی باشد؟! به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ می خواهید کالری مصرفی تان را کاهش دهید و وزن کم کنید؟! دیگر نیازی نیست که حتماً فقط اسفناج و سفیده تخم مرغ بخورید؛ کافی است برای رسیدن به کاهش وزن دلخواه خود،...

غذاهایی برای سیر شدن و کاهش وزن

خوردن غذای زیاد به دلیل احساس گرسنگی یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است پس شاید بهترین راه کاهش وزن کنترل کردن گرسنگی باشد؟!

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ می خواهید کالری مصرفی تان را کاهش دهید و وزن کم کنید؟! دیگر نیازی نیست که حتماً فقط اسفناج و سفیده تخم مرغ بخورید؛ کافی است برای رسیدن به کاهش وزن دلخواه خود، یخچال آشپزخانه تان را با موادی سرشار از فیبر و پروتئین پر کنید.

کاهش وزن به معنی احساس گرسنگی مداوم و نداشتن انرژی لازم برای ادامه روز نیست. تانیا زاکربروت نویسنده کتاب پر فروش معجزه رژیم کربوهیدراتی (کالری ها و چربی ها را ناپدید کنید)، می گوید: بهتر است به جای اینکه برای رسیدن به کاهش وزن، خودتان را شکنجه کنید این تکنیک را امتحان کنید: برنامه غذایی روزانه تان را به سمت برنامه غذایی غنی و سرشار از فیبر و پروتئین بدون چربی تغییر دهید، این آسان ترین راه کم کردن کالری مصرفی، بدون کم کردن حجم غذای روزانه و شکنجه دادن خودتان است.

بدون کم‌ کردن حجم غذا وزن کم کنیم؟!

حال این پرسش پیش می آید که چطور ممکن است که بدون کم کردن حجم غذا وزن کم کنیم؟! پاسخ این است که: غذاهای حاوی پروتئین و فیبر زیاد، کالری کمتری در هر گرم دارند؛ بنابراین می توانید بدون اینکه افزایش وزن ناگهانی داشته باشید، ظرف غذای خود را پر از مواد غذایی پر فیبر و پر پروتئین کنید.

تاب دیکس متخصص علوم تغذیه و نویسنده کتاب «پیش از اینکه بخورید، بخوانید» می گوید: می‌توانید در حین رژیم از شکلات ها و شیک های لاغری نیز کمک بگیرید.

به طور کلی سعی کنید هیچ گاه در حین پیروی از رژیم غذایی خود، هیچ ماده غذایی را حذف نکنید؛ زیرا این کار باعث می شود که از نظر ذهنی احساس تعادل کنید؛ بهتر است بیشتر به سراغ غذاهای جامد بروید که مطمئن شوید تا مدتی احساس سیری خواهید داشت.

در ادامه، متخصصین تغذیه شما را با چند ماده غذایی که خاصیت سیر کنندگی بیشتری داشته و کم کالری اند آشنا خواهند کرد؛ که با مصرف این خوراکی ها می توانید وزن کم کنید! پس با ما همراه باشید:

پسته

نه اشتباه نکنید، همه آجیل ها مثل هم نیستند؛ پسته یکی از کم کالری ترین و کم چربی ترین آجیل‌های موجود در دنیا است.

پس اگر قصدتان لاغر شدن است، از همین امروز باید بیشتر پسته بخورید؛ کالری یک مشت پسته، یعنی حدود ۴۸ عدد پسته با ۲۸ عدد بادام زمینی و با ۲۲ عدد بادام برابری می کند؛ همچنین پسته علاوه بر چربی کمی که دارد، برای قلب تان نیز مفید است؛ زیرا چربی موجود در پسته اشباع نشده است و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

سبزیجات بدون نشاسته

غذاهای بدون کالری، راه حل چاقی است؛ می توان گفت سبزیجاتی مثل خیار، هویج، کدو سبز، کرفس، کلم بروکلی و کاهو تقریباً بدون کالری هستند.

این سبزیجات، به علت اینکه حاوی آب و فیبر زیادی هستند، طبیعتاً نسبت به دیگر مواد غذایی کالری کمتری دارند.

خوشبختانه فیبر موجود در سبزی، علاوه بر لذتِ جویدن غذا، باعث وجود احساس سیری زودتر در فرد نیز خواهد شد؛ اگر زیاد سبزی خور نیستید، بهتر است املت، سوپ و ساندویچ های تان را با سبزیجات خام پر کنید.

برخلاف گفته دوستان تان که اهل باشگاه رفتن هستند، اگر قصد کاهش وزن دارید، قبل از حذف لبنیات از برنامه غذایی تان کمی بیشتر فکر کنید؛ زیرا پنیر یکی از بهترین گزینه های کاهش وزن است که علاوه بر کم هزینه بودن، حاوی مقادیر زیادی کلسیم، ویتامین دی و پروتئین است.

کلسیم موجود در لبنیات، از عضله‌سوزی جلوگیری کرده و در نتیجه به حفظ متابولیسم فعلی بدن کمک می کند.

بهتر است بیشتر، به سراغ پنیرهای کم چرب بروید؛ حال اگر مصرف پنیر را با میان وعده های پرفیبر همراه کنید فوق العاده می شود! مثلاً پنیر کم چرب همراه با تکه های آناناس میان وعد خوبی است.

تمشک

هرگاه هوس شیرینی کردید، بهتر است به سراغ میوه تمشک برید؛ مصرف یک فنجان تمشک، حاوی ۸ گرم فیبر و ۶۰ کالری ناچیز است.

می توانید به تنهایی و بدون تشریفات، تمشک بخورید یا با آن اسموتی درست کرده و نوش جان کنید؛ همچنین تمشک، فواید دیگری نیز دارد؛ حاوی ویتامین C (ویتامین C: آنتی اکسیدان قوی و ضد سرطان) است.

ماست یونانی

این نوع از ماست، دو برابر ماست های معمولی پروتئین دارد و ۲۰ درصد از نیاز کلسیم روزانه مان را تأمین می کند.

نکته منفی در مورد ماست این است که اکثر افرادی که رژیم گرفته اند، علاقه دارند خوراکی جویدنی مصرف کنند، که متأسفانه ماست خوردن این حس را به آنها نمی دهد؛ برای همین می توان به مقدار ماست مصرفی خود تمشک، غلات ، میوه های خشک شده و آجیل اضافه کرد.

ماهی سالمون

اگر بخواهیم صادق باشیم، مزه مرغ خیلی زود تکراری و خسته کننده می شود؛ اما ماهی سالمون انتخاب مناسب و متنوعی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن است.

این ماهی، منبع غنی از امگا ۳ بوده که با افزایش حساسیت گلوکز، کاهش مقاومت انسولین، کاهش التهابات و سرعت‌دهی به اکسیداسیون چربی، به کاهش وزن شما کمک بسیاری می کند.

همچنین می توانید ماهی سالمون را همراه با سبزیجات سوخاری شده میل کنید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از اسفناج و کلم بروکلی است.

حرف آخر

راز تناسب اندام و دستیابی به نشاط، در انجام منظم ورزش (برنامه ورزشی شخصی)، پیروی از رژیم غذایی سالم و پرهیز از بی‌تحرکی نهفته است.

برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح
۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا