وعده تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو


از سوی معاون وزیر صنعت مطرح شد طبق گزارش سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) ایران با تولید یک میلیون و 164 هزار و 710 خودرو در رتبه هجدمین تولیدکنندگان خودرو در سال 2016 قرار گرفت. میزان تولید خودرو در ایران در سال گذشته میلادی با 18٫6 درصد رشد همراه بوده است. ایران در این مدت یک میلیون و 74 هزار خودروی سواری و 90 هزار و...

وعده تولید یک میلیون و 600  هزار دستگاه خودرو
از سوی معاون وزیر صنعت مطرح شد

طبق گزارش سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) ایران با تولید یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۰ خودرو در رتبه هجدمین تولیدکنندگان خودرو در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. میزان تولید خودرو در ایران در سال گذشته میلادی با ۱۸٫۶ درصد رشد همراه بوده است. ایران در این مدت یک میلیون و ۷۴ هزار خودروی سواری و ۹۰ هزار و ۷۱۰ دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است. به این ترتیب البته که ایران هنوز با سال های اوج خود در سال های ۲۰۱۱ و تولید یک میلیون ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو فاصله دارد، اما رشد در این صنعت دیده می شود.

از طرفی، آنطور که وزارت صنعت و معدن و تجارت پیش بینی کرده است، میزان تولید خودرو در ایران در سال ۹۶، یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خواهد بود. مقداری که محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران آن را تایید می کند. او گفت: همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی که از ابتدای سال پیش بینی کرده بودیم، تا انتهای سال جاری محقق خواهد شد.

صالحی نیا همچنین درباره میزان تولید خودرو تا به امروز ادامه داد: الان در مرز ۹۶۰ هزار دستگاه قرار داریم و تا انتهای ماه به تولید یک میلیون دستگاه خودرو خواهیم رسید.

معاون وزیر صنعت با اشاره به پیش بینی تولید سال آینده خودرو عنوان کرد: هنوز برنامه ریزی نکرده ایم. معمولا اواسط دی ماه برنامه جمع بندی می شود و تفاهم ها صورت می گیرد، سپس از اواسط بهمن ماه برنامه سال آینده عنوان خواهد شد. اما قطعا سال آینده رشد تولید بیشتری برنامه ریزی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر سال اژدها بر متولدین سال‌های دیگر چگونه است؟