ساختمان دادگستری کل استان البرز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


ساختمان دادگستری کل استان البرز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کرج - رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: ساختمان دادگستری کل استان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فاضلیان در آئین بهره‌برداری از ساختمان‌های دادسرای عمومی و انقلاب و ساختمان شماره دو دادگستری شهرستان کرج، با تشریح شرایط نامناسبی که استان ازنظر زیرساختی داشت، گفت: بر اساس سرشماری اخیر استان البرز دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که طبق شاخص‌های مدون برنامه توسعه قضایی، باید برای هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از سه هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای قضایی اختصاص یابد که بر اساس این برنامه باید در استان البرز ۹۴ هزار مترمربع زیربنا احداث می‌شد.

وی افزود: اما آمار کنونی بیانگر وجود تنها ۳۵ هزار مترمربع زیربنا است که بخش عمده آن نیاز به بازسازی دارد همچنین از این مقدار ۷ هزار مترمربع در سال ۹۴ فضای استیجاری بود که البته اکنون به ۴ هزار مترمربع رسیده و با افتتاح ساختمان دادگستری کل این مقدار به صفر خواهد رسید.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز شرایط شورای حل اختلاف استان را نیز بغرنج توصیف کرد و گفت: برای حل مشکلات زیرساختی مجموعه دادگستری استان سه راهکار استفاده از اعتبارات ملی، کمک‌های رئیس قوه قضاییه و منابع محلی را در دستور کار قراردادیم.

فاضلیان گفت: درنتیجه پیگیری‌های انجام‌شده و کمک‌های معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه، پروژه احداث دادسرای عمومی و انقلاب کرج و دادگستری کل استان آغاز شد که ساختمان دادسرا امروز افتتاح شد و ساختمان دادگستری کل با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی احداث خود را طی می‌کند.

وی افزود: بخش دیگری از پروژه‌های احداث‌شده از محل توجه و کمک‌های آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بوده که از این کمک‌ها احداث ساختمان محمد شهر و فردیس آغازشده است؛ همچنین از محل اعتبارات استانی ۵۰ درصد اعتبار لازم برای احداث ساختمان شماره دو دادگستری تأمین شد؛ از محل سایر منابع دادگستری نیز توانسته‌ایم مجتمع آموزشی و رفاهی را آغاز کنیم که مراحل نهایی احداث و آماده‌سازی را طی می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به توجه ویژه به نواحی تابعه در سال اخیر، گفت: تعدادی از نواحی باوجود داشتن دادسرا و دادگستری فاقد فضای مناسب برای فعالیت‌های قضایی بودند که با پیگیری‌های انجام‌شده اکنون در اشتهارد، چهارباغ و مشکین‌دشت مجتمع‌هایی به‌صورت امانی برای رسیدگی به امورات قضایی مردم در اختیار دادگستری و دادسرای این نواحی قرارگرفته است.

فاضلیان گفت: با اقدامات انجام‌شده طی دو سال اخیر تا اواسط سال آینده بیش از ۲۵ هزار مترمربع فضا به زیرساختی دستگاه قضایی استان اضافه خواهد شد؛ با توجه به اینکه استان البرز یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور ازنظر زیرساختی است ولی با تلاش همکاران قضایی واداری این کمبودها خللی در خدمات‌رسانی به مردم استان البرز ایجاد نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی