بارداری زنان چاق، تو دلیتون گناه دارد


بارداری زنان چاق، تو دلیتون گناه دارد

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، نوزادان متولد شده از مادران چاق یا دچار اضافه‌وزن در دوران بارداری به میزان چشمگیری در معرض ابتلا به اوتیسم قرار دارند.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، نوزادان متولد شده از مادران چاق یا دچار اضافه‌وزن در دوران بارداری به میزان چشمگیری در معرض ابتلا به اوتیسم قرار دارند.
محققان دانشگاه ویرجینیا با بررسی بیش از 1500 خانم باردار که در وزن‌های متفاوتی قرار داشتند، دریافتند، مادرانی که در دوره بارداری دچار اضافه‌وزن هستند، نوزاد خود را تا 36 درصد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به اوتیسم قرار می‌دهند.
به گفته محققان این پژوهش، چاقی مادر در این دوره، خطر ابتلا نوزاد به اختلال "ADHD" را تا 62 درصد نیز افزایش می‌دهد؛ اختلال "ADHD"، اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی یک اختلال رفتاری رشدی است که در اثر آن، معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیر معمول و بسیار بالایی برخوردار است.
بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، ابتلای مادران به دیابت و چاقی تاثیر منفی در رشد جنین و سلامت متابولیک آنها در طولانی مدت دارد و طبق نتایج به دست آمده، چاقی و دیابت مادر در رشد عصبی فرزندان آنها نیز تاثیر منفی دارد.
با توجه به اینکه بیش از 40 درصد زنان در ایالات متحده آمریکا چاق هستند، در آینده‌ای نزدیک با شیوع اختلال اوتیسم بین کودکان مواجه خواهیم بود.
کارشناسان بهداشتی تأکید می‌کنند، باید به وزن مادران در قبل بارداری، افزایش بیش از حدّ وزن آنها در دوره بارداری و پیامدهای آن بر رشد عصبی کودکان توجه ویژه‌ای شود.
بر اساس داده‌های موجود، از هر 60 تا 70 تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است؛ کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو