مردودی چری QQ3 یا MVM 110 در تست تصادف


مردودی چری QQ3 یا MVM 110 در تست تصادف

چری QQ3 همان خودروی نام آشنایی است که چند سال پیاپی توسط مدیران خودرو و با نام ام‌وی‌ام 110 در کشورمان مونتاژ می‌شد. البته مدتی است که تولید و فروش این خودرو در ایران متوقف شده و جای خود را به نسل جدیدتر آن، یعنی ام‌وی‌ام 110s داده است؛ اما با این وجود، چری QQ3... نوشته مردودی چری QQ3 یا MVM 110 در تست تصادف اولین بار در مجله...

چری QQ3 همان خودروی نام آشنایی است که چند سال پیاپی توسط مدیران خودرو و با نام ام‌وی‌ام 110 در کشورمان مونتاژ می‌شد. البته مدتی است که تولید و فروش این خودرو در ایران متوقف شده و جای خود را به نسل جدیدتر آن، یعنی ام‌وی‌ام 110s داده است؛ اما با این وجود، چری QQ3 به دلایلی چون بهای پایین فروش و مصرف کم سوخت کماکان به برخی از بازارها ازجمله آفریقای جنوبی صادر می‌شود. به‌تازگی، موسسه ایمنی GLOBAL NCAP اقدام به تست تصادف چند خودروی اروپایی و آسیایی در آفریقای جنوبی نمود که برگردان بخش مربوط به چری QQ3 آن را در این متن به شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

مردودی چری QQ3 یا MVM 110 در تست تصادف
اخیراً موسسه ایمنی GLOBAL NCAP نتایج به دست آمده از آزمون ایمنی چری QQ3 عرضه شده در بازار آفریقای جنوبی منتشر نمود. طبق داده‌های این آزمون، هاچ‌بک پنج درب چینی در کسب تنها یک ستاره ایمنی هم شکست خورد و کلیت بدنه آن در این آزمون “ناپایدار” توصیف شد. چری QQ3 تست شده در این آزمون، فاقد تجهیزاتی همچون کیسه هوا، ترمز ABS، کمربندهای ایمنی پیش کشاننده و سامانه ISOFIX برای صندلی کودکان بود. در تست انجام شده در این موسسه، چری QQ3 با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت از میانه قسمت جلو به مانع صلب برخورد نمود.

مردودی چری QQ3 یا MVM 110 در تست تصادف
موسسه ایمنی GLOBAL NCAP در عین حال گزارش می‌دهد که ایمنی عرضه شده برای قسمت‌های سر و قفسه سینه راننده چری QQ3 در مجموع “ضعیف” ارزیابی می‌شود. با این وجود، ایمنی ارائه شده برای سر سرنشین کناری “خوب” بوده و برای قفسه سینه او در حد “مرزی” ارزیابی می‌شود.

در مجموع، بدنه این خودرو در این تست «ناپایدار» توصیف شد و طبق گفته متصدیان موسسه GLOBAL NCAP: چری QQ3 “قادر نبود که هیچ رقم بار بیشتری را تحمل کند” و پارگی جاپایی در آن، بالقوه سبب‌ساز جراحت در پای راننده است.

در خاتمه پیشنهاد می‌شود که برخی از خودروهای جدید ساخت کشورمان ازجمله تیبا، ساینا، کوییک و دنا و… برای تست و اطمینان بیشتر مصرف‌کننده در مؤسساتی همچون GLOBAL NCAP،EURO NCAP و… تحت تست تصادف و آزمون‌های متعدد ایمنی قرار گیرند. و لااقل قانونی مصوب گردد تا از عرضه هر خودرویی به بازار بدون تاییدیه این موسسات ایمنی و در خطرانداختن جان هموطنان جلوگیری شود.

[دانلود ویدئو]

منبع گزارش: CARMAG.CO.ZA

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...