چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟


چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟

چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟ یکی از متداول ترین سوخت  های فسیلی نفت است.دانشمندان زیادی اعتقاد دارند که نفت به وجود آمده از انباشته شدن بقای جانوان و گیاهانی است که در کف دریاهای قدیمی وجود داشته اند و این بقایا در زیر شن و ماسه های دریا و کف رودخانه ها مدفون […] نوشته چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟ اولین بار در زوم تک پدیدار شد.

چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟ یکی از متداول ترین سوخت های فسیلی نفت است.دانشمندان زیادی اعتقاد دارند که نفت به وجود آمده از انباشته شدن بقای جانوان و گیاهانی است که در کف دریاهای قدیمی وجود داشته اند و این بقایا در زیر شن و ماسه های دریا و کف رودخانه ها مدفون می شوند و از تجمع این مواد در بین لایه های رسوبی و بر اثر فشارهای زیاد و گرما و همچنین تغییرات شیمیایی در طول میلیون ها سال به نفت و ذغال سنگ تبدیل می شوند.البته به وجود آمدن نفت به صورت ریشه ی ناشناخته مانده است و احتمال زیاد به وجود آمدن آن از موجودات زنده نشأت گرفته است.نفت به عنوان یکی از بهترین منابع برای انرژی است که حدود ۴۵Mj انرژی در هر کیلو نفت وجود داشته است.

چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟اهمیت نفت طلای سیاه

چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟ یکی از دلایلی که نفت و گاز را میراثی از گذشته به شمار می آورند این است که زمان زیادی لازم است تا این منابع در زیر زمین تشکیل شوند و صادرات و واردات نفت و گاز به عنوان یکی از مهم ترین تجارت های امروزه به شمار می رود.جالب است بدانید بیش ترین منابع نفتی ایران در جنوب غربی و غرب ایران وجود داشته است.

از نفت محصولات زیادی مانند بنزین، پلاستیک دارو، گازوئیل روغن، مواد شوینده ، کودهای شیمیایی و … تولید می شود البته نفت به میزان زیادی نیز برای تولید الکتریسته کاربرد داشته است. پیش از ۱۹۷۰ نفت به عنوان سوخت ارزانی در دسترس بود ولی بعد از آن با قیمت و ارزش بیشتری شناخته شد.

سوخت نفت چه مزیتی داشته است؟

در زمان کمی نیروگاه های نفتی کارشان را شروع می کنند و می توانند در همین زمان کوتاه توان بسیار انبوهی را تولید نمایند . بازده این نیروگاه ها به نیروگاه های ذغال سنگ شباهت داشته است.

با توجه به موارد گفته شده به اهمیت وجود نفت پی می بریم و همین موضوعات سبب شده تا لقب طلای سیاه به نفت داده شود.

کاربران عزیز نظرتان را در مورد پست ” چرا به نفت طلای سیاه می گویند ؟ ” در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید…

loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا