مضرات میوه فوجیا


مضرات میوه فوجیا

مضرات میوه فوجیا : این میوه به نام های مختلفی مانند فیجوا ، فیجوآ ، فی جوا ، فیجووا نوشته می شود و با میوه فوجیا شناخته می شود که به صورت خام و فرآوری شده مثل مربا،کمپوت،شربت و … مورد استفاده قرار گرفته می شود. فوجیا جز میوه های است که کشت آن در استان […] نوشته مضرات میوه فوجیا اولین بار در زوم تک پدیدار شد.

مضرات میوه فوجیا : این میوه به نام های مختلفی مانند فیجوا ، فیجوآ ، فی جوا ، فیجووا نوشته می شود و با میوه فوجیا شناخته می شود که به صورت خام و فرآوری شده مثل مربا،کمپوت،شربت و … مورد استفاده قرار گرفته می شود. فوجیا جز میوه های است که کشت آن در استان های گیلان و مازندران انجام می شود و خواص متعددی دارد که برای درمان های مختلف از آن استفاده می شود. برداشت این میوه در شمال استان گیلان در شهر های آستارا و تالش در اواسط آبان ماه صورت می گیرد.

به دلیل مقاومتی که این میوه در مقابل سرما دارد ، زمینه خوبی را برای توسعه کشت در شمال گیلان محیا کرده و می توان جز میوه های از آن یادکرد که مواد سودمندی مثل کومارین سینکو مارین و متیل بنزوات و همچنینید ویتامین‌های پی وای در آن وجود دارد.این میوه با ظاهری به اندازه گردو و رنگی سبز در شمال گیلان طرفدران زیادی دارد و متاسفانه به دلیل محدود بودن آن ، به دیگر مناطق کشور نفوذ نکرده است ولی به عنوان سوغات برای ارسال به دیگر مناطق بسیار مناسب است.یکی از خواص مهم این میوه در درمان گرفتگی شریان های قلبی و گواتر است که از کمبود ید ناشی شده اند و همچنین برای درمان های تیروئیدی بسیار موثر می باشد.

مصرف میوه فوجیا چه ضررهای دارد؟

مضرات میوه فوجیا : متاسفانه این میوه به دلیل اینکه برسد از درخت می ریزد و پس از گذشت چند روز ، لکه های بر روی آن دیده می شود و خاصیت انبار داری نداشته و به همین دلیل است که باغداران معمولا کاشت آن را انتخاب نمی کنند و فاقد صرفه اقتصادی بوده است.

نه تنها میوه فوجیا بلکه برای مصرف تمامی میوه ها و محصولات همیشه به مصرف کنندگان توصیه می شود ، تعادل را رعایت کنند زیرا مصرف بیش از اندازه از هر چیزی علاوه بر اینکه خواص آن را برایتان از بین می برد بلکه ضررهای به دنبال خواهد داشت.

loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن