بهره‌گیری از جشنواره تئاتر کودک در انتقال مفاهیم ارزشی


بهره‌گیری از جشنواره تئاتر کودک در انتقال مفاهیم ارزشی

همدان - معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ابزاری برای ارائه مفاهیم ارزشی تاریخ و هنر ایران اسلامی به نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از حضور هنرمندان در این مراسم قدردانی کرد.

وی با یاد از کودکان و نوجوانان زلزله زده غرب کشور در استان کرمانشاه، گفت: این جشنواره را به تمام کودکان و نوجوانان ایران زمین به ویژه این کودکان تقدیم می کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه آرزو می کنیم در ایام برگزاری این جشنواره موجب شادی و نشاط برای کودکان شویم، گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ابزاری برای ارائه مفاهیم ارزشی تاریخ و هنر ایران اسلامی به نسل جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه همدان استان کهنی است که دارای جایگاه رفیعی بوده و هست، اظهار داشت: این استان به خود می‌بالد که در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان افتخار میزبانی بزرگان هنر از کشورهای خارجی و هنرمندان داخلی را دارد.

فاضل عبادی افزود: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیانگر تلاش و پشتکار در عرصه هنر است چراکه در عرصه هنر در کنار کشورهای دیگر جهان سرمایه کم‌نظیر هنر تئاتر می‌تواند غبار از چهره این هنر بزداید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: هنر تئاتر می‌تواند نور امید را بیش از پیش در این سرزمین در عرصه‌های مختلف شکوفا کند.

وی گفت: در این جشنواره برای همه چه آنان که در روی صحنه و یا پس صحنه ایفای نقش می‌کنند از تمام دست‌اندرکاران، گروه‌های نمایشی، استادان، صاحبنظران، حامیان این هنر و مردم دوستدار هنر تشکر می‌کنیم و از خداوند برای اهالی این هنر روزهای خوشی را آرزومندیم.

رضا فیاضی هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در ادامه برنامه بر روی سن حاضر شد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره در همدان، از خانواده ها برای حضور در سالن های نمایش دعوت کرد.

وی گفت: یکی از بزرگترین رویداد هنری دنیا برای بچه ها در همدان در حال برگزاری است.

فیاضی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

اجرای پانتومیم، موسیقی زنده، اجرای نمایش از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه بود.

گفتنی است؛ ۴۸ نمایش و تولید هنری در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد که شامل ۱۰ گروه از استان همدان است که دو گروه در بخش مسابقه و ۸ گروه در شهرستانهای استان اجرای برنامه دارند.

۸ گروه نیز در بخش بین المللی در جشنواره حضور دارند و ۳۰ گروه از سراسر کشور اجرای نمایش را بر عهده دارند.

همچنین ۱۶ سالن نمایشی در سطح استان برای اجرا آماده سازی شده که ۸ سالن در مرکز استان و ۸ سالن در شهرستانها است ضمن اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

استان همدان در طول جشنواره میزبان ۴۰۰ مهمان از سایر استان‌ها و خارج کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در