آغاز بهره برداری از فاز نخست مسجد جامع بندرعباس


آغاز بهره برداری از فاز نخست مسجد جامع بندرعباس

از فردا، نماز جمعه در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

‌‌به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی مسجد جامع بندرعباس از دی‌ماه 1392 آغازشده و در حال حاضر، شبستان شرقی و مشاعات آن به متراژ 3300 مترمربع تکمیل و سیستم‌های صوتی، تصویری و سرمایشی نصب و مسجد طبقه دوم مسجد نیز با زیربنای 3300 مترمربع آماده بهره‌برداری شده است. طبقه دوم مسجد نیز با زیربنای 3300 مترمربع آماده‌سازی و سیستم سرمایشی نیز نصب‌شده که در صورت نیاز تعدادی از نمازگزاران به این طبقه منتقل خواهد شد. همچنین سقف رواق‌های شبستان‌های شرقی به متراژ کل 5000 مترمربع، کف رواق‌ها و محوطه‌سازی به مساحت کل 5700 مترمربع و عملیات اجرای واحدهای انتظامات، مهد آدینه، اورژانس، وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به متراژ 600 مترمربع و نما تا ارتفاع 120 سانت تکمیل و آماده بهره‌برداری است. بدین ترتیب در فاز نخست فضای لازم برای 13 هزار نفر نمازگزار در دو شبستان، رواق‌ها و مشاعات آن آماده ‌شده است.

از فردا، نماز جمعه در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود

آغاز بهره برداری از فاز نخست مسجد جامع بندرعباس

به گزارش ایسنا، ‌‌عباس مومن‌آبادی نماینده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: پس از مهروموم‌ها تلاش شبانه‌روزی، فاز اول پروژه احداث مسجد جامع بندرعباس به سرانجام رسیده و آماده پذیرایی از مؤمنین و نمازگزاران شریف شده است.

وی در ادامه افزود: پروردگار بزرگ را سپاس که نعمت خدمت‌گزاری در این عرصه را به بنده حقیر ارزانی داشت تا با مدد او و همراهی عزیزان دلسوز بر سختی‌ها و ناملایمات فائق آمده و در این برهه از زمان، خطه جنوب کشور عزیزمان شاهد اجرای یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های فرهنگی، گردشگری و خدماتی کشور با محوریت نماز باشد.

مومن‌آبادی خاطرنشان کرد: قطعاً موفقیت به‌دست‌آمده مدیون عنایات خداوند، پیگیری، مودت و تلاش جمعی گروه‌های متعددی است که هر یک به‌نوعی در فرایند اجرایی پروژه دخالت داشته‌اند. شرکت‌های مشاوره و طراحی، نظارت بر اجرا، پیمانکاران و همه اشخاص حقیقی و حقوقی که جا دارد از آنان یاد و قدردانی شود. قدردان عزیزان در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و همکاران ایشان در آن شورا و همچنین نماینده محترم ولی‌فقیه در استان هستم که با حمایت‌های معنوی خود و تقویت انگیزه فعالیت، تأثیر بسزایی در پیشرفت پروژه داشتند.

نماینده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه گفت: امید است با همکاری مدیران محترم نهادها و مراکز مستقر در محدوده صحن مسجد درزمینهٔ تخلیه بهنگام اماکن مربوطه که وقفه جدی در کارهای اجرائی مسجد ایجاد کرده‌اند و از طرفی تأمین بودجه لازم جهت تکمیل فاز دوم، در آینده نزدیک شاهد به بهره‌برداری رسیدن ظرفیت کامل مسجد که ماهیت فرهنگی، آموزشی دارد، باشیم.

وی در پایان افزود: به‌هرحال؛ بسیار جای خرسندی و مسرت است که امروز یکی از آرزوهای دیرین مردم متدین و مو من، جامه عمل پوشید و با ارتقاء جایگاه استان ازنظر برخورداری از بزرگ‌ترین مسجد کشور، در جهت تبدیل هرمزگان به قطب فرهنگی، گامی مؤثر برداشته شد. این رویداد تاریخی و مهم را که از دغدغه‌های رهبر عزیز و بزرگوارمان بود به مردم شریف بندرعباس صمیمانه تبریک می‌گویم و امیدوارم با خدمات فرهنگی- دینی که در این مکان ارائه می‌شود، مردم ما، بالأخص جوانان عزیز دسترسی بهتری به معارف دینی و ارزش‌های فرهنگی پیدا کنند و از کارکردهای فرهنگی، گردشگری و خدماتی مسجد و صحن آن‌که مزین است به نام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بهره‌مند شوند.

آغاز بهره برداری از فاز نخست مسجد جامع بندرعباسآغاز بهره برداری از فاز نخست مسجد جامع بندرعباس
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق