تشکیل کمیته 5 نفره برای حل اختلافات اوقاف و مردم آیسک


تشکیل کمیته 5 نفره برای حل اختلافات اوقاف و مردم آیسک

سرایان- مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به برخی ابهامات در خصوص اراضی وقفی آیسک گفت: کمیته ای 5 نفره متشکل از کارشناسان و خبرگان محلی به بررسی دقیق اراضی و تحدید آن خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور هاشمی بر حل مسائل بوجود آمده تاکید کرد و افزود: ما هم بدنبال حق و حقوقات وقف هستیم و کسی حق تجاورز به ملک و حقوق مردم را ندارد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال حل مساله به شیوه ای قانونی که حقی از طرفین ضایع نشود هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اراضی وقفی و برخی ملکی هستند که در مورد آن ها مشکلی نداریم اما در خصوص اراضی مجهول الهویه هم نظر کمیته پنج نفره مورد تایید شورای اسلامی و اوقاف مورد تایید است.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹۷ وقف جدید در استان داشته ایم از افزایش ۵۷ درصدی درآمد موقوفات خبر داد.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی از تخفیف ۹۰ درصدی برای اخذ پذیره اراضی و املاک اوقاف شهر آیسک به دنبال ملاقات امام جمعه آیسک با رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خبرداد و مهلت اجرای این طرح را تا ۲ ماه آینده اعلام کرد.

در این جلسه امام جمعه آیسک با بیان اینکه مسایل مربوط به وقف مدت هاست که بسیار ذهن مردم و مسولین را درگیر کرده است خواستار حل این مساله برای یک بار و برای همیشه شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین عرب با بیان اینکه مردم آیسک مردمی مذهبی هستند تاکید کرد: برنامه ریزی ها باید بگونه ای باشد که نه حقی از اوقاف و نه از مردم ضایع شود.

وی ادامه داد: مواردی وجود دارد که وقفی بودن آن قطعی و مواردی هم هست که ملکی بودن آن روشن است.

وی افزود: در سایر موارد که اراضی مجهول الهویه است بهتر است به کارشناسان و خبرگان محلی مورد قبول طرفین ارجاع تا تعیین تکلیف شوند.

غلامرضا صنعتی رییس شورای اسلامی شهر آیسک هم با بیان اینکه کسی در آیسک با اصل وقف مشکلی ندارد افزود: این روزها یکی از موضوعاتی که ذهن مردم ما را درگیر کرده است بحث اراضی اوقاف در آیسک است، اعتراض مردم هم این است که حد و حدود اوقاف مشخص نیست و شبهات مردم باید روشن شود.

وی ادامه داد: ما خواهان حل موضوع و رفع ابهامات بوجود آمده هستیم.

وی تاکید کرد: کسی قصد تجاوز به حقوق موقوفات ندارد اما باید حد و حدود آن بر اساس مدارک موجود و قانونی مشخص و از طرفی حقی از مردم هم ضایع نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری