به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فیده (در ماه دسامبر) سارا سادات خادم الشریعه با ۲۴۰۶ واحد ریتینگ در رده پنجاه و هفتم برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان جای گرفته است. این در حالی است که او در ماه قبل در رده ۴۷ قرار داشت.

در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان زنان جهان هو یفان با ۲۶۸۰ واحد هم‌چنان صدرنشین است. آنا موزیچوک با ۲۵۸۲ واحد در رده دوم قرار گرفته است و جو ونجون با ۲۵۶۷ واحد ریتینگ در رده سوم است.

در بخش استاندارد مردان نیز مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۳۷ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج‌بازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. لون آرونیان ارمنستانی با ۲۸۰۵ واحد ریتینگ و شهریار ممدیارف آذربایجانی با ۲۷۹۹ واحد ریتینگ در رده رده‌های دوم و سوم برترین شطرنج‌بازان جای گرفتند.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان ایران نیز هم‌چنان پویا ایدنی با ۲۵۹۳ واحد ریتینگ صدرنشین است. سید محمد امین طباطبایی با ۲۵۷۳ در جایگاه دوم قرار گرفته است و پرهام مقصودلو با ۲۵۷۰ واحد ریتینگ و یک پله صعود در جایگاه سوم قرار دارد.

احسان قائم مقامی، امیررضا پوررمضانعلی، علیرضا فیروزجا، مسعود مصدق پور، پوریا درینی، شاهین لرپری زنگنه و آرین غلامی در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان بانوی کشورمان سارا سادات خادم الشریعه با ۲۴۰۶ واحد ریتینگ در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان با ۲۳۳۶ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و میترا حجازی‌پور با ۲۳۱۷ واحد در جایگاه سوم ایستاد. مبینا علی نسب، هانیه خلجی، مینو عسگری‌زاده، درسا محمد ابراهیم‌خان، آناهیتا زاهدی‌فر، آناهیتا غلامی و رعنا حکیمی‌فرد در رده‌های بعدی جای گرفتند.

ایران نیز با میانگین ریتینگ ۱۰ نقر برتر ۲۵۳۰ واحد در رده سی و یکم جهان و سوم آسیا جای گرفت. ایران در ابتدای سال ۲۰۱۶ در رده ۴۶ جهان قرار داشت.