صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران


صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران  دختر مدل ایرانی که در اساس مدلینگ در اساس های گوناگون فعالیت میکند از واقعیت جالبی در دنیای مدلینگ ایرانی پرده برداشت. یکی از فعالان مد و مدلینگ در ایران از حالات مدلینگ در کشور میگوید. از دستمزد و دستمزدشان تا سوء بهرهگیری‌ های فراوانی که از انها می شود. او به علاقه‌ مندان این شغل...

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

دختر مدل ایرانی که در اساس مدلینگ در اساس های گوناگون فعالیت میکند از واقعیت جالبی در دنیای مدلینگ ایرانی پرده برداشت. یکی از فعالان مد و مدلینگ در ایران از حالات مدلینگ در کشور میگوید. از دستمزد و دستمزدشان تا سوء بهرهگیری‌ های فراوانی که از انها می شود. او به علاقه‌ مندان این شغل اخطار می دهد که مراقب سود جویان باشند.

دریک نگاه ساده‌ انگارانه مدلینگ یک شغل شیک, آسان و پولساز هست که مقدور هست هر شخصی راکه تا حدودی معیار های آنرا داشته باشد وسوسه کند, بخصوص اگر تب تند جوانی باشد و میل به دیده شدن. ولی همین شور و اشتیاق گاهی سبب میشود که سودجویان ازآن ماهی خودرا صید کنند و سوء بهرهگیری‌ هایی

در این حرفه نه عمده رسمی در ایران رخداد بیفتد. متاسفانه در میان جوانان جا افتاده که مدل بودن کار سهولت ست و هر کس با داشتن چهره و اندام مناسب می تواند یک مدل حرفه‌ای شود و به سهولت کسب درآمد کند ولی در واقع مدل بودن کار سختی هست و تا رسیدن به درآمد و حرفه‌ ای شدن مسیر سختی باید طی شود. برای آشنایی بیشتر با این حرفه با «رها هدایتی» یکی از فعالان در این عرصه گفت و گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌آید:

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

اول خودتان رو معرفی کنید و این که چند سال هست که در حرفه مدلینگ فعالیت می کنید؟

رها هدایتی هستم متولد سال 74 و از سن ۱۵ سالگی در این حرفه فعالیت دارم. در حال آماده کار تبلیغات انجام میدهم و برندی را در همین خصوص افتتاح کرده‌ام.

تا امروز این شغل در ایران در تمامی اساس‌های آن یعنی عکاسی, میکاپ و مدلینگ خیلی پیشرفت داشته و تا حدودی توانسته با فشن‌های جهان وارد رقابت شود اگرچه هنوز خیلی جای کار دارد. فقط امیدوارم این حرفه بتواند وجه مشترکی با قوانین اسلامی کشور پیدا کند و بعنوان یک شغل رسمی شناخته شود.

کسانی که علاقه‌ مند به فعالیت در این رشته در ایران میباشند از چه طریقی باید وارد این عرصه شوند؟

خیلی از کمپانی‌ها علاقه‌ مندان رابا دریافت هزینه برای تعلیم ربایش میکنند و وعده معرفی آن ها به برندهای گوناگون برای کار را میدهند ولی چون غالباً مجوز رسمی ندارند و زیر نظر ارشاد نیستند تنها سودجویی می کنند.

مدیران این کلاس‌ها پس از برگزاری دوره طبق معمول علاقه‌ مندان را بدون معرفی برای کار رها می کنند و اگرهم معرفی کنند به گروه‌های زیر زمینی معرفی می کنند که حتی نام برند را نمیتوان روی انها گذاشت.

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

من کمپانی در این کلاس‌ها رابه علاقه‌مندان پیشنهاد نمی کنم. اگر علاقه‌مندان می خواهند, پوزیشن و اصول اینکار را ذکر بگیرند, می توانند از کلیپ‌های آموزشی که در این خصوص وجوددارد, بهرهگیری کنند و با تمرین و زیر نظر مدل‌های معروفی که در این اساس فعالیت دارند, می توانند تعلیم ببینند ولی رفتن به کلاس را اصلا پیشنهاد نمی کنم.

یک مدل باید چه ویژگی‌هایی داشته ‌باشد؟

کسیکه خودش را مناسب مدل بودن میداند باید به استایل و نحوه لباس پوشیدن و ظاهر فیزیکی خود مانند پوست و مویش رسیدگی کند. کسیکه مفید باشد و کار را بلد باشد وقتی وارد این حرفه می شود از طریق عکاسان و میکاپ‌‌کارهای کارساز ربایش اینکار میشود.

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

در طول فعالیت خود در این رشته با چه مشکلاتی روبه‌رو شده‌اید؟

متاسفانه حالا بعضی افراد با نام مدلینگ خیلی کارها انجام می دهند و طرح‌هایی را قبول میکنند که در شان یک مدل اسلامی و ایرانی نیست. همین امر باعث می شود یک سری مشکلات برای تمام مدل‌ها بوجود بیاید.

ضمن این که این سوء بهرهگیری‌ها باعث میشود ریشه این شغل کامل در ایران خشکیده شود. امیدوارم این مشکل بزودی حل شود و جلوی کلاهبرداری‌هایی که از علاقه‌مندان به مدلینگ در ایران میشود, گرفته شود.

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

یک سری از افراد هم از علاقه‌مندان مدلینگ سوء استفاده‌های مالی میکنند و از انها پول میگیرند تا فقط آن ها را معرفی کنند. در

واقع اینکار را تبدیل به کسب و کاری برای خود کرده‌اند. متاسفانه چون این شغل رسمیتی در ایران ندارد قراردادی با مدل بسته نمیشود و اگر مشکلی برای مدل‌ها بوجود بیاید به جایی نمی توانند شکایت کنند.

یک مدل دریک روز کاری با چه افرادی میل کار دارد؟

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

روز کاری مدل از مرحله میکاپ و استایل آغاز می شود و با عکاسی به آخر میرسد. در این فرآیند با عکاس, میکاپ کار, استایلیست و صاحب برند روبه‌رو میشود.

برخورد افراد در فضای مجازی با شما چگونه هست؟

صحبت های جنجالی دختر مدل ایرانی از مدلینگ در ایران

در فضای مجازی اکثرا دختران و پسران علاقه‌مند از ما سوال میکنند که چطور وارد اینکار شویم که ما در این اساس رهنمونی‌شان می‌کنیم. افرادی هم به خاطر سنجیدن ما در لباس و میکاپ و عکاسی سوال‌هایی در این خصوص از ما می پرسند. بعضی از افراد هم که کلا ما را می‌کوبند و این حرفه را قبول ندارند. ما در فضای مجازی با انواع واکنش‌ها از همه ی قشرها روبه‌رو می شویم.

آینده این حرفه را در ایران چطور می بینید؟

تا امروز این شغل در ایران در تمامی اساس‌های آن یعنی عکاسی, میکاپ و مدلینگ خیلی پیشرفت داشته هست و تا حدودی توانسته با فشن‌های جهان وارد رقابت شود اگرچه هنوز خیلی جای کار دارد. فقط امیدوارم این حرفه بتواند وجه مشترکی با قوانین اسلامی کشور پیدا کند و بعنوان یک شغل رسمی شناخته شود.

دست مزد مدل‌ها در ایران چگونه هست. آیا ازآن راضی هستید؟

دست مزد این حرفه برای افرادی که تازه وارد اینکار شدند شاید مناسب نباشد ولی برای افرادی که اسمشان در مادلینگ شناخته شده هست, مفید هست و من به شخصه ازآن راضی هستم.

پیشنهاد‌ای برای علاقه‌مندانی که تازه میخواهند وارد این عرصه شوند, دارید؟

تنها پیشنهاد من به رفقا و علاقه‌مندانی که میخواهند وارد این حرفه در ایران شوند, این هست که به ازای چند تصویر و یک دست مزد اندک فریب نخورند و مواظب آبروی خود باشند چون در اینکار کلاهبرداری سوء بهرهگیری عمده رخداد می‌افتد. جوانان علاقه مند به مخصوصاً دختران باید خیلی مواظب باشند تا طعمه نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی