13 دستگاه خودروی مکانیزه پسماند تحویل دهیاری های استان قزوین شد


13 دستگاه خودروی مکانیزه پسماند تحویل دهیاری های استان قزوین شد

قزوین- در راستای ساماندهی پسماندهای روستایی و سالم سازی محیط زیست 13 دستگاه خودروی جمع آوری مکانیزه زباله وارد ناوگان مکانیزه پسماند روستایی استان قزوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه در مراسمی با حضور عبدالمحد زاهدی استاندار قزوین، کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین، سیاوش شمسی پور مدیرکل محیط زیست و علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین و جمعی از دهیاران ناوگان مکانیزه پسماند روستاهای استان قزوین با خرید ۱۳ دستگاه خودروی مکانیزه فعالیت خود را آغاز کرد.

برای خرید این خودروها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریها و شرکت های تعاونی روستایی هزینه شده است.

کریم حبیبی انبوهی در مراسم تحویل خودروهای مکانیزه پسماند که در محوطه استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در گذشته وضعیت خرید خودروها برای دهیاری ها بدون توجه به نیاز منطقه صورت می گرفت و گاهی وسایلی خریداری می شد که در اولویت روستا نبود اما در سالهای اخیر در تلاش بوده ایم همه تجهیزات بویژه خودروها بر اساس نیاز مردم تهیه شود.

13 دستگاه خودروی مکانیزه پسماند تحویل دهیاری های استان قزوین شد

وی بیان کرد: برای اولین بار تعداد ۱۷ خودروی مکانیزه جمع آوری زباله برای روستاها خریداری شده که ۱۳ خودرو امروز و ۴ دستگاه دیگر بزودی در میان روستاها و دهیاران توزیع خواهد شد.

حبیبی انبوهی یادآورشد: در حال حاضر ۱۱۸ روستای استان پسماندهای خود را به مرکز دفن بهداشتی زباله در سایت محمدآباد منتقل می کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: با فرهنگ سازی در مناطق شهری و روستایی باید مردم را به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی بویژه نحوه دفع زباله اشنا کنیم و در این راستا استفاده از رسانه ها و روحانیون و مبلغان دینی ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر