آسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویر


آسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویر

جایزه سالانه بهترین آسمان خراش به برج "ویا 57 وست" طراحی و ساخت شرکت BIG اعطا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اطلس نوشت: براساس اعلام Emporis جایزه سالانه بهترین آسمان خراش به برج "ویا 57 وست" طراحی و ساخت شرکت BIG اعطا شد.

این ساختمان چشمگیر مانند یک هرم عجیب و غریب به نظر می رسد که در خیابان 57 غربی منهتن به ارتفاع 170 متر و مشرف به رودخانه هادسون قرار گرفته است.

جوایز Emporis Skyscraper به مدت 17 سال پیاپی به ساختمان های بلندی تعلق می گیرد که ارتفاع آن بیش از 100 متر باشد.

معمار این ساختمان بسیار زیبا " Bjarke Ingels" می گوید که طراحی چهار ضلعی ویا 57 وست ترکیبی از آسمان خراش و بلوک های مسکونی اروپایی با یک حیاط مرکزی است. او این ساختمان را "courtscraper" می نامد.

فرم پویای ساختمان، فضای داخلی آن را دربر می گیرد. متریال و مواد استفاده شده و نوع ساختارهای داخلی، به دقت و با انعطاف پذیری انتخاب شده اند و اثرات زیست محیطی آنها مدنظر قرار گرفته است. صرفه جویی در مصرف آب، کاهش وابستگی به انرژی و افزایش سطح رفاه ساکنین از جمله مواردی بود که در برنامه ریزی ها و وجوه مختلف طراحی توسط توسعه دهندگان شهری مدنظر قرار گرفت.

آسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویر

جایزه دوم به آسمان خراش "Torre Reforma"- بلندترین آسمان خراش مکزیکوسیتی اهدا شد.

ارتفاع این برج 245 متر است، که در حال حاضر بلندترین برج بتنی جهان به شمار می آید. بالای این برج مثلثی، دو دیوار بتنی و یک بخش شیشه ای وجود دارد. جدای از ظاهر خاصش، دیوارهای بتنی مانع از گرم شدن فضای داخل ساختمان در هنگام تابش خورشید می شوند.

نکته ای که در ساخت این برج در نظر گرفته شده، این است که با توجه به زلزله خیز بودن منطقه، این برج از زلزله و بادهای سنگین در امان می ماند. فضای داخل ساختمان به 14 بخش تقسیم شده و هر کدام مجهز به باغ خصوصی خود است.

آسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویرآسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویرآسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویرآسمان خراش هرمیِ نیویورک سیتی بهترین برج جهان شد/ برج مکزیکوسیتی جایزه دوم را گرفت + تصاویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر