نامزد مخالف خواستار برگزاری مجدد انتخابات در هندوراس شد/کشته شدن یک نفر به دنبال تشدید ناآرامی ها


نامزد مخالف خواستار برگزاری مجدد انتخابات در هندوراس شد/کشته شدن یک نفر به دنبال تشدید ناآرامی ها

تهران - ایرنا - نامزد اصلی مخالف انتخابات ریاست جمهوری هندوراس در حالی روز گذشته (شنبه) خواستار برگزاری مجدد این انتخابات شد که همزمان با تشدید اعتراض مخالفان به تاخیر در اعلام نتایج نهایی و همچنین اعلام منع آمد و شد توسط دولت، یک جوان به دنبال تیراندازی طی اعتراض ها، کشته شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، هر دو نامزد انتخابات هندوراس (خوان اورلاندو هرناندز رئیس جمهوری فعلی و 'سالوادور نصرالله' رقیب اصلی وی) پیش از اعلام نتیجه نهایی، اعلام پیروزی کرده اند. این در حالی است که در آخرین آمار اعلام شده شمار آرای هرناندز از سالوادور نصرالله پیشی گرفته است. در شمارش های قبلی سالوادور نصرالله از هرناندز جلو افتاده بود.
در همین حال سالوادور نصرالله به آسوشیتدپرس گفت: از مقامات می خواهیم این انتخابات را تکرار کنند و انتخابات جدید تحت نظارت یک نهاد انتخاباتی بین المللی برگزار شود نه نهاد داخلی.
گزارش ها همچنین حاکی از آن است که یک دختر 19 ساله شب گذشته (شنبه شب) در اعتراض حامیان سالوادور نصرالله، به ضرب گلوله ای که شاهدان اعلام کردند توسط نیروهای پلیس شلیک شده است، جان خود را از دست داد. پلیس همچنین از زخمی شدن شدید یک مرد دیگر در درگیری ها خبر داده است.
این اعتراض ها یادآور ناآرامی های کودتای سال 2009 بود که مائوئل زلایا رئیس جمهوری این کشور را از قدرت کنار زد.
دیوان انتخابات هندوراس با شمارش حدود 95 درصد آراء اعلام کرده است که هزناندز 46 هزار رای بیشتر از سالوادور نصرالله در اختیار دارد.
به گزارش ایرنا، دولت هندوراس اواخر روز جمعه در سراسر این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده بود تا به تظاهرات های خشونت آمیز در سراسر این کشور به دنبال ادعای تقلب در این رای گیری پایان دهد. دولت هندوراس همچنین 10روز منع آمد و رفت در سراسر این کشور برقرار کرد.
اروپام***9234**1486**مترجم: اطهر اینانلو**انتشار دهنده: محسن شریفی**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا