بی انضباطی در بسکتبال خسته ام کرد


بی انضباطی در بسکتبال خسته ام کرد

سرمربی تیم بسکتبال بانوان استقلال جنوب گفت: کناره گیری از لیگ ربطی به اسپانسر نداشت و بیشتر نبودِ ضوابط در بسکتبال باعث خستگی ام شد.

بی انضباطی در بسکتبال خسته ام کردندا عسگرنیا بعد از کناره گیری تیم بسکتبال استقلال جنوب از سوپرلیگ آ بانوان به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره علل کناره گیری توضیح داد: مجموعه‌ای از مسائل باعث این کناره گیری شد. ابتدا اینکه بالاخره زحمتی کشیده شده است تا تیمی مثل استقلال جنوب در سطح اول مسابقات حضور پیدا کند. از این تیم در گزارش‌های تلویزیونی حتی یک عکس هم دیده نمی‌شود و هیچ پوششی از اخبار ما نیست.

وی با بیان اینکه فقط یک عکس تیمی بی کیفیت از این تیم روی کانال فدراسیون کار شد، افزود: حرف هایم برای کتمان ضعیف ظاهر شدن تیم در مسابقات نیست. در دور رفت نمایشی قوی ارائه ندادیم. این مسائل فنی است و با برنامه ریزی و تمرین حل می‌شود.

اسپانسر مشکل اصلی نیست

عسگرنیا درباره مشکل اسپانسر تیم توضیح داد: بحث اسپانسر در لیگ بانوان معنی ندارد. نمی‌گویم هزینه‌های اسپانسر در چه حد است؛ اما در بخش مهمی از هزینه‌ها خودمان شریک هستیم و باید این هزینه‌ها را شخصا پوشش دهیم. به نظرم معنای اسپانسری در کشور ما جا افتاده نیست و اسپانسری به معنی پوشش کامل مالی یک تیم است.

وی ادامه داد: البته چیزی که واقعا من را از ادامه راه نگه داشت، اسپانسر نبود. اساسی‌ترین مشکل را وجود نداشتن ضابطه در بسکتبال می‌دانم که باعث می‌شود در زمان انجام کار‌های فنی، یاد این بیافتم که همه این کار‌ها برای چیست؟

امیدوارم کار‌هایی در جهت رشد بسکتبال انجام بدهیم تا این رشته از خنثی و مرده بودن در بیاید.
از بی انضباطی در بسکتبال خسته شده ام

عسگرنیا تاکید کرد: مهمترین اعتقادم در زندگی این است که ضوابط باید رعایت شوند. احساس می‌کنم از این همه بی انضباطی در بسکتبال خسته شده ام. در فضایی قرار گرفته ایم که یک روند همیشه تکرار می‌شود، به شکلی که من به عنوان فردی سختکوش، مثبت نگر و کوشا را به نقطه‌ای می‌رساند که نمی‌خواهم ادامه دهم.
سرمربی تیم بانوان استقلال جنوب گفت: انصراف به این معنی نیست که دیگر کاری به بسکتبال ندارم، این رشته را فارغ از هر مسئله‌ای دوست دارم. این علاقه را با معرفی بازیکنان، نظم و رعایت همه مسائل اثبات کرده ام، حالا وقت آن است که بسکتبال بفهمد به حضور امثال ما نیاز دارد.

عسگرنیا تاکید کرد: رزومه ای درخشان و در خور نام بسکتبال بانوان ایران داشتم که بخواهم حالا با صراحت بگویم این بسکتبال است که به وجودم نیاز دارد و باید به بودن امثال من افتخار کند.

وی با اشاره به اینکه چهار بازیکن جوان بدون هیچ تجربه سوپرلیگی را در مسابقات بازی داد؛ اما دیده نشد، ادامه داد: فقط می‌خواهم یک ماه گوشی را خاموش کنم و به مسافرت بروم، بس که در این یک ماه فشار به من وارد شد و اتفاقاتی افتاد که وزن زیادی دارد.

بی انضباطی در بسکتبال خسته ام کرددر سختترین شرایط بازیکن سازی کردم

عسگرنیا به حضور در همه رده‌های باشگاهی بسکتبال بانوان اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنم با سختترین شرایط هم بازیکن سازی کرده ام، چون عاشق بسکتبال هستم و به معنای واقعی با عشق به کارم ادامه دادم. امیدوارم روزی برگردم که تغییراتی در بسکتبال ایجاد شده باشد.

وی افزود: امیدوارم کار‌هایی در جهت رشد بسکتبال انجام بدهیم تا این رشته از خنثی و مرده بودن در بیاید. شاید بگویند که به بسکتبال توهین کرده ام و این رشته فعال است، در حالی که حضور فقط هشت تیم را در سوپرلیگ آ فعال بودن نمی‌دانم.

باشگاه ثروتمند باید سرلوحه باشد

سرمربی استقلال جنوب همچنین درباره ضابطه مند نبودن بسکتبال توضیح داد: قرار بود در مرحله سوم از دور رفت که تیم نفت آبادان میزبان بود، مسابقه ما ساعت ۱۳ با تیم نفت برگزار شود. بگذریم که همه جای دنیا اگر این ساعت را به عنوان زمان برگزاری مسابقه بسکتبال بگویید، به شما می‌خندند. صبح روز مسابقه فهمیدیم که یک ساعت تاخیر در برگزاری هست و در نهایت ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه بازی شروع شد.

عسگرنیا ادامه داد: تیم ساعت هشت شب به خوابگاه رسید، در حالی که طبق برنامه ریزی ساعت ۱۰ صبح فردای آن روز، مسابقه بعدی بود. هیچ برخوردی هم با نفت آبادان به عنوان میزبان نشد که این بی انضباطی را در برگزاری مسابقه انجام داد.

بی انضباطی در بسکتبال خسته ام کردوی تاکید کرد: وقتی باشگاهی شرایط مالی خوبی دارد، باید در میزبانی هم سرلوحه همه باشد، نه اینکه ضعیفترین میزبانی را داشته باشد.

همه چیز را باید در نظر بگیریم

سرمربی استقلال جنوب درباره مشکلات این تیم گفت: ما همه چیز را باید در زمان برگزاری مسابقات در نظر بگیریم. از بحث مالی که مجبوریم مکان اسکان تیم را براساس بودجه انتخاب کنیم که باعث دوری از سالن برگزاری مسابقات شده بود تا مسائل دیگری مثل زمان غذا خوردن بازیکنان، ساعت خواب، ریکاوری و مسائل دیگر که مانند مجموعه‌ای در عملکرد تیم تاثیر دارد.

وی افزود: برای فیلمبرداری در آبادان دو برابر مبلغ عادی دریافت می‌شد. من واقعا در کارم به فیلم اعتقاد دارم. مگر می‌شود مسابقه سوپرلیگی فیلمبرداری نشود و در شهری به یکباره، دو برابر مبلغ عادی از تیم‌ها پول تصویربرداری بگیرند؟
عسگرنیا تاکید کرد: من حتی به آمار هم خیلی اعتقاد دارم و برای تمرینات و مسابقات خود، آمار جداگانه می‌گرفتم. اعتقاد دارم برای رشد، همه چیز دست به دست هم می‌دهد؛ اما در مجموعه‌ای قرار گرفته ام که این چیز‌ها تعریفی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس