استفاده پاپ از واژه «روهینجا» باعث خشم کاربران رسانه‌های اجتماعی میانمار شد


استفاده پاپ از واژه «روهینجا» باعث خشم کاربران رسانه‌های اجتماعی میانمار شد

روز جمعه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با گروهی از آوارگان از اقلیت مسلمان روهینجا در داکا، پایتخت بنگلادش دیدار کرد.

استفاده واژه "روهینجا" توسط رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفرش به بنگلادش باعث خشم کاربران در رسانه‌های اجتماعی میانمار شده است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با گروهی از آوارگان از اقلیت مسلمان روهینجا در داکا، پایتخت بنگلادش دیدار کرد.

وی آنها را "روهینجا" نامید که در میانمار قابل قبول نیست چون دولت میانمار آنها را "مهاجران غیرقانونی بنگالی" می‌داند تا گروهی قومیتی.

پاپ در جریان سخنرانی در میانمار اشاره‌ای به نام این گروه نکرد اما در بنگلادش از این واژه استفاده کرد.

از 25 اوت سال جاری میلادی و در پی عملیات ارتش میانمار علیه شبه نظامیان روهینجا در راخین، در غرب این کشور 620 هزار مسلمان روهینجایی از این منطقه گریخته و به بنگلادش رفته‌اند.

پاپ فرانسیس همزمان با بازگشتش به واتیکان گفت که مساله روهینجا را به صورت خصوصی در میانمار مطرح کرد و همچنین توضیح داد که چگونه بعد از دیدار با پناهجویان گریه کرده است.

وی گفت: من گریه کردم اما تلاش کردم تا آن را کسی نبیند.

این اظهارات باعث شد تا برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی در میانمار خشمگین شوند و مطالبی را در اعتراض به این صحبت‌ها از سوی پاپ در رسانه‌های اجتماعی مطرح کنند.

یکی از کاربران فیسبوک نوشت: او همانند آفتاب‌پرستی است که بسته به شرایط رنگ عوض می‌کند!

یکی دیگر نوشته بود: او به خاطر استفاده از واژه‌های مختلف باید فروشنده یا دلال باشد تا رهبر مذهبی!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها