استفاده از روغن های طبیعی برای زیبایی


روغن های طبیعی به عنوان جایگزینی برای حالت دادن مو، رطوبت پوست، مبارزه با آکنه و تقویت ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرند. به طرف داروخانه رفته و در راهرو مخصوص محصولات زیبایی، قدم زنان به جستجو بپردازید؛ مطمئن باشید محصولات بسیاری حاوی این روغن ها را پیدا خواهید کرد. آیا آنها جواب می دهند؟ […]

استفاده از روغن های طبیعی برای زیبایی

روغن های طبیعی به عنوان جایگزینی برای حالت دادن مو، رطوبت پوست، مبارزه با آکنه و تقویت ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرند. به طرف داروخانه رفته و در راهرو مخصوص محصولات زیبایی، قدم زنان به جستجو بپردازید؛ مطمئن باشید محصولات بسیاری حاوی این روغن ها را پیدا خواهید کرد. آیا آنها جواب می دهند؟ ممکن است لازم باشد آنها را آزمایش کنید. پوست هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و برای اطمینان، باید دست به آزمایش و خطا بزنید.

1- مارولا

این روغن از میوه درخت مارولا که بومی آفریقای جنوبی است ساخته شده است، این روغن غنی و آبدار است. این پر از اسیدهای چرب است، که متخصصین پوست می گویند باعث تسکین پوست خشک می شود. پوست، آن را به سرعت جذب می کند و شما را براق و یا چرب نخواهد کرد.

2- درخت چای

التهابات قرمز در پوست شما زمانی رخ می دهد که باکتری ها در میان منافذ پوست شما گیر افتاده اند. تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای به از بین بردن این باکتری ها کمک می کند. در یک آزمایش، ژل پلاسبو (که دارای مواد تشکیل دهنده غیر فعال است)، در درمان آکنه و تسکین التهاب به صورت مفیدی پاسخ داد. یکی دیگر از مطالعات نشان داد که این محصول به همان اندازه موثر است که پراکسید بنزوئیل، که یک عنصر مشترک در داروهای ضد آکنه است، اثر دارد.

3- آرگان

گاهی اوقات “طلای مایع” نامیده می شود، روغن آرگان غنی از آنتی اکسیدان هایی است به نام پلی فنول ها، که می تواند با اثرات پیری مبارزه کند. متخصصان پوست همچنین می گویند که اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش رشد کلاژن و بالا کشیدن پوست شما می شود. مهم نیست که شما یک نوع پوست خشک، چرب و یا نرمال داشته باشید. همچنین مو های شما را حفظ می کند، اما مو هایتان را به هم نمی چسباند یا با اینکه آن یک روغن است، حس نمی کنید که مو هایتان چرب است. شما همچنان می توانید سایر محصولات مراقبت از
موی خود را نیز استفاده کنید.

استفاده از روغن های طبیعی برای زیبایی

4- بابونه و نعناع

شما احتمالا در مورد بابونه، به عنوان یک چای آرامش بخش فکر می کنید، اما روغن این گیاه مروارید مانند، می تواند پوست شما را نیز تسکین دهد. متخصصین پوست آن را ضد التهابی و ضد عفونی کننده می نامند، که قرمزی، تحریک، و احتمال عفونت را کاهش می دهد. روغن نعناع نیز دارای همان خواص آرامش بخش است.

5- نارگیل

پوست خشک و ترک خورده، بیشتر احتمال دارد که آلوده شده، تحریک شده و واکنش های آلرژیک داشته باشد. روغن نارگیل آن را محافظت می کند و مرطوب می کند، و تکه های سفت شده و پوسته پوسته شده پوست شما را تسکین داده و شرایط مشابهی مانند اگزما را نیز بهتر می کند.

6- گل رز و هویج

شما ویتامین A را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست پیدا خواهید کرد. این یک “رتینوئید” است که یک ماده شیمیایی است و به جایگزینی سلول های قدیمی پوست با سلول جدید کمک کرده و ایجاد کلاژن می کند، و می تواند تغییرات رنگ ناشی از علائم کشش و اسکار را کاهش دهد. دو روغن که به طور خاص غنی از ویتامین A هستند، شامل: روغن رز بوته ای و هویج است. بعضی از متخصصین پوست می گویند که آنها همچنین برای درمان های آکنه و ضد پیری نیز مناسب هستند. هر شب فقط یک مقدار کوچک از آن را استفاده کنید.

7- رزماری و کرچک

آیا می خواهید موهای خود را بلندتر کنید؟ آیا پوست سر شما مشخص تر از موی شما نشان داده می شود؟ روغن رزماری ممکن است به شما کمک کند که موی سرتان ضخیم تر و شفاف تر نشان داده شود. در یک مطالعه، به مدت 6 ماه درمان، ازروغن رزماری به همراه 2٪ ماینوکسیدیل در برابر آلوپسی آندروژنیک، یک نوع شایع از ریزش مو در مردان و زنان، به خوبی جواب داد. کمتر احتمال دارد که استفاده از آن باعث ایجاد خارش پوست سر شود. روغن کرچک یکی دیگر از داروهای خانگی است که گفته می شود باعث ضخامت ابرو و مژه ها می شود. قبل از این که آن را امتحان کنید، به دلیل اینکه از آن در نزدیکی چشم استفاده می شود، از پزشک خود سوال کنید که استفاده از آن مانعی دارد یا خیر. هنوز مشخص نیست که آیا واقعا جواب می دهد یا خیر.

استفاده از روغن های طبیعی برای زیبایی

8- زیتون و آووکادو

ناخن نازک یا شکننده دارید؟ برای یک راه حل ساده و همه جانبه، کمی روغن زیتون یا روغن آووکادو را قبل از خواب به آنها بمالید. روغن ها در تمام طول شب به ناخن و پوست دست شما نفوذ می کنند و با اسیدهای چربی که برای شما خوب است ناخن هایتان را تغذیه می کنند. شما می توانید از انواع روغن های دیگر نیز به این منظور استفاده کنید.

9- کنجد

آیا می توانید دهانشویه خود را با روغن جایگزین کنید؟ این مرسوم است، اما روغن مالی و یا شست و شوی دهان خود با روغن، درمان نسل های قدیمی برای داشتن دندان ها و لثه های سالم است. تحقیقات نشان می دهد که این کار ممکن است کمک کند. مطالعات بین المللی اخیر نشان می دهد که غرغره کردن با روغن کنجد (همچنین نارگیل و آفتابگردان) می تواند پلاک دندانی و ورم لثه ها را کاهش دهد. همچنین ممکن است میکرو ارگانیسم هایی را که باعث نفس بدبو می شوند، شسته و بیرون براند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟