بالم لب چیست ؟


بالم لب چیست ؟
به گزارش پارس نیوز،

خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها نه تابستان و زمستان می شناسد و نه زن و مرد؛ همه گرفتارش می شوند . خشکی هایی که معمولا دردناک هستند و فرم طبیعی لب ها را تغییر می دهد .

ولی می توان به راحتی و با استفاده از بالم لب این خشکی را درمان کرد . بالم لب نوعی مرطوب کننده و پماد موضعی برای درمان خشکی و پوسته شدن لب ها است که با عملکرد آب رسانی و چرب نگه داشتن سطح پوست لب ، بدون ایجاد سنگینی و چسبندگی ، زیبایی و سلامت آن را حفظ می کند .

معمولا کسانی که دچار خشکی لب می شوند با استفاده از بزاق دهان و با کشیدن زبان روی لب سعی در برطرف کردن خشکی لب ها دارند . اما باید به این نکته توجه کنید که به گفته متخصصین پوست، بلافاصله بعد از این کار لب ها دچار خشکی بیشتری می شود . همچنین به دلیل خاصیت جذب و انعکاس اشعه ماورابنفش از طریق ذرات بزاق ، میزان آسیب به پوست لب ها نیز افزایش پیدا می کند.

اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بالم لب، به صورت کلی شامل ترکیبات نرم و مرطوب کننده مانند لانولین ، موم زنبور عسل ، وازلین ، روغن نارگیل ، روغن دانه آفتابگردان و پارافین می باشد، که در هر نوعی از محصولات موجود در بازار بخشی از این مواد به کار رفته است.

در دسته ای دیگر از بالم های لب ، Q10 ، ویتامین C و ویتامین E وجود دارد. گروهی دیگر از بالم ها با عملکرد کاهش چین و چروک لب ها شامل موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین هستند . این مواد فاکتورهای مقابله با پیری پوست را دارا می باشند.

از بالم لب چه انتظاری داشته باشیم ؟

استفاده از بالم های لب منحصر به استفاده در فصل سرد نیست ؛ در تابستان باید از محصولات با فاکتور حفاظتی spf دار استفاده کرد و در زمستان از آن هایی که مرطوب کنندگی بیشتری برای پوست دارند ، البته درفصل سرد ، علاوه بر بالم لب ، نباید از انواع مختلف کرم آبرسان صورت نیزغافل شوید. آقایان نیز می توانند به راحتی از محصولات بی رنگ برای مقابله و در مان خشکی لب ها استفاده کنند .

انواع مختلفی از بالم لب به صورت رنگی ، طعم دار ، بدون عطر و اسانس و ... موجود است و می توانید آن ها را از فروشگاه اینترنتی مثل لوازم آرایشی بهداشتی در فروشگاه خانومی تهیه کنید . در دسترس بودن انواع مختلف بالم لب در فرم ها و رنگ های مختلف و هم چنین بسته بندی کوچک و جیبی آن باعث می شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

بالم لب با از بین بردن پوست های مرده سطح پوست ، تکمیل کننده آرایش لب ها است . بعد از استفاده از بالم لب میتوانید از رژ لب استفاده کنید . البته در نظر داشته باشید که گاهی دلیل خشکی لب ها، استفاده از انواع رژ لب های غیر استاندارد وارزان قیمت است. با خرید لوازم ارایش اصل و با تهیه رژلب های استاندارد ، که حاوی ترکیبات مرطوب کننده ، ضد آفتاب و دارای خاصیت چرب کنندگی و رطوبت رسانی نیز هستند ، لب ها را از خشکی و ترک خوردگی محافظت کنید .

بالم لب چیست ؟

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت دهان و دندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی