شکارچی متخلف قوچ وحشی هنگام شکار در پارک ملی سالوک دستگیر شد


شکارچی متخلف قوچ وحشی هنگام شکار در پارک ملی سالوک دستگیر شد
روح الله لایق دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست اسفراین با همراهی فرماندهی یگانحفاظت محیط زیست استان در حین گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع غرب سالوک متوجه یک دستگاه موتورسیکلت و سرنشین به همراه ادوات شکار شدند که پس از فرمان ایست این شکارچی متخلف متوقف شد.
وی افزود: از این متخلف یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی، دو عدد فشنگ و لاشه یک راس حیوان حمایت شده قوچ وحشی کشف و ضبط گردید.
لایق گفت : پس از دستگیری متخلف و هماهنگی با دادستان محترم شوقان حکم بازرسی از منزل وی گرفته شد که در نهایت از منزل ایتن شکارچی متخلف تروفه یک حیوان وحشی، مقداری گوشت حیوان وحشی و سایر ادوات شکاروصید کشف و ضبط و متخلف پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
وی افزود: خسارت ضرر و زیان بابت شکار یک راس حیوان وحشی ده میلیون می باشد که متخلف باید علاوه بر جریمه کیفری، به محیط زیست پرداخت نماید.
به گزارش ایرنا پارک ملی و منطقه محافظت شده سالوک در شمال غربی شهرستان اسفراین حدود 20هزار هکتار است و دارای اقلیم نیمه خشک و معتدل است.
شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی این منطقه را به یکی از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی بدیل کرده که قسمت شمالی آن دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است .قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین به شمار می آید.
همچنین در این پارک گونه های مهم جانوری دیگر از جمله پلنگ، گراز، گرگ، روباه، شغال، کفتار، گربه، پالاس، سمور سنگی، تشی، کبک، تیهو، چکاوک، انواع سهره، سارگپه، بحری، کفچه مار، افعی و مار آتشی وجود دارد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که با دارا بودن 2 پارک ملی سالوک و ساریگل و 2منطقه حفاظت شده و یک منطقه شکار ممنوع با تنوع جانوری و گیاهی ارزشمند از ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور دراین حوزه محسوب می شود.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند