وجود یک میلیون و 400 نفر با معلولیت شدید به بالا در کشور


وجود یک میلیون و 400 نفر با معلولیت شدید به بالا در کشور

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلیون و 400 نفر معلول شدید به بالا داریم که 40 هزار نفر از آنها در مراکز شبانه‌روزی نگهداری شده و مابقی در خانواده به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، حسین نحوی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان که در وزارت رفاه برگزار شد، گفت: بحث‌هایی مانند آموزش‌های همگانی،‌ مراقبت‌های فراگیر در خانواده، اشتغال و مناسب‌سازی شهر از جمله استراتژی‌های دهگانه‌ای است که براساس نقشه عملکرد کشورها وجود دارد.

وی با اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: بسیاری از آمال معلولان در این لایحه دیده شده است، این لایحه در 15 شهریور 94 از سوی دولت تصویب شد و به مجلس رفت، اکنون وظیفه دولت به پایان رسیده و چنانچه مجلس مشاوره و کمک های تخصصی بخواهد ما آنها را تنها نمی‌گذاریم.

نحوی‌نژاد افزود: تمام ایرادات شورای نگهبان در این لایحه برطرف شده و 30 آبان‌ماه امسال در کمیسیون مربوطه به امضا رسیده و به دنبال جمع‌آوری 50 امضا از سوی نمایندگان هستیم تا خارج از نوبت در صحن مجلس مطرح شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به افزایش اشتغال معلولان به عنوان یکی از برنامه‌های در دست اقدام اشاره کرد و گفت: توانبخشی مبتنی بر خانواده را دنبال می کنیم و اینگونه نیست که مراکز شبانه‌روزی زیادی داشته باشیم، یک میلیون و 400 معلول شدید به بالا داریم که فقط 40 هزار نفر آنها در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و مابقی در کنار خانواده‌های خود هستند.

وی در پایان گفت: ما دور از معلولان نیستیم، کنارشان هستیم و پس از تصویب لایحه حمایتی، تازه کار ما آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی