10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند


10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

یکی از راه‌های شکستن رکورد جهانی گینس، جمع‌آوری کلکسیونی از چیزهایی است که هیچ کس دیگر به فکرش هم نمی‌رسد. فقط یادتان باشد، جهت انتخاب موضوع برای جمع‌آوری کلکسیون به دنبال پشت‌خاران، کاوِر چتر، یا مدفوع فسیل شده نروید – زیرا این اقلام (و خیلی اقلام دیگر) قبلا به عنوان عجیب ترین کلکسیون شخصی روی زمین انتخاب شده‌اند. 1. صندلی‌های...

یکی از راه‌های شکستن رکورد جهانی گینس، جمع‌آوری کلکسیونی از چیزهایی است که هیچ کس دیگر به فکرش هم نمی‌رسد. فقط یادتان باشد، جهت انتخاب موضوع برای جمع‌آوری کلکسیون به دنبال پشت‌خاران، کاوِر چتر، یا مدفوع فسیل شده نروید – زیرا این اقلام (و خیلی اقلام دیگر) قبلا به عنوان عجیب ترین کلکسیون شخصی روی زمین انتخاب شده‌اند.

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

۱. صندلی‌های کوچک

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

خرید صندلی‌های فسقلی و بند انگشتی به عنوان سرگرمی آخر هفته، برای باربارا هارتسفیلد به یک عادت ۱۰ ساله تبدیل شده است؛‌ و بعد از حفظ این عادت از ۲۰۰۸ تاکنون، کلکسیونی از ۳۰۰۰ صندلی کوچک جمع‌آوری کرده است. و امروز، مشتاقان مبلمان‌های کوچک می‌توانند صندلی‌های درون بطری، صندلی‌های مخصوص قفس پرندگان، و صندلی‌های ساخته شده از خلال دندان و گیره‌ی لباس را در موزه‌ای در ایالت جورجیای آمریکا تماشا کنند.

مطلب مرتبط:۲۰ عجیب ترین فوبیا در دنیا که شما را متحیر می‌کنند

۲. دالک

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

شاید فکر کنید کسی که صاحب صدها دالک است،‌ حتما باید از طرفداران پر و پا قرص سریال دکتر هو باشد، ولی راب هال، ساکن شهر دونکاستر انگلیس، علاقه‌ای به این سریال ندارد – بلکه فقط چشم‌اش دنبال دشمنان فراطبیعی دکتر هو است. این علاقه‌ی وافر به دالک‌ها از زمانی ایجاد شد که در کودکی، مادر راب از خرید اسباب‌ بازی دالکی که وی در ویترین مغازه دیده بود خودداری کرد. راب به خودش قول داد که روزی حتما یک دالک برای خودش می‌خرد، و وی در ۲۹ سالگی، اولین مدل دالک را خرید.

راب هال در ۲۰۱۱ برای گردآوری ۵۷۱ دالک در اندازه‌های مختلف، به اندازه‌ی یک وسیله‌ی تزیینی رومیزی گرفته تا ابعاد واقعی ۱۸۲ سانتی‌متری، رکورد جهانی گینس را به دست آورد. تنها فردی که از این دستاورد هیجان‌زده نشد، همسر راب بود. به گزارش نشریه‌ی تلگراف، همسر راب هال گفت: “‌من از خونریزی و موضوعات مربوط به آن متنفرم و احساس می‌کنم این موضوع تنها چیزی است که باعث اشتیاق و هیجان همسرم می‌شود.‌”‌

عجیب ترین کلکسیون شخصی ۳: کاوِر چتر

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

نانسی هافمن، به احتمال زیاد، تنها گردآورنده‌ی کاور چتر روی زمین است، ولی این مسئله نمی‌تواند از جذابیت و ارزش دستاوردش بکاهد. کتاب رکوردهای جهانی گینس، در ۲۰۱۲، کلکسیون نانسی را که متشکل از ۷۳۰ کاور چتر است، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی جهان در این زمینه به رسمیت شناخت. خانه‌ی نانسی هافمن، واقع در ایالت مین آمریکا، از ۱۹۹۶، به عنوان یک موزه به روی عموم باز بوده است. از زمانی که گردشگران از ۵۰ کشور مختلف دنیا از این کلکسیون با خبر شدند و به دیدن موزه‌ی نانسی آمدند، وی با اجرای موسیقی زنده‌ی “‌بگذار لبخند، چتر زندگی‌ات باشد‌”‌ با آکاردئون از آن‌ها استقبال کرده است.

مطلب مرتبط: ۲۵ عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

۴. اسباب و لوازم مربوط به همبرگر

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

درست مثل خیلی از آدم‌ها، هری اسپرل هم همبرگر دوست دارد. ولی اقامتگاه‌اش واقع در دیتونا بیچ فلوریدا شور و اشتیاق وی را فراتر از حدِ خرید معمول همبرگر از کانکس‌های همبرگر فروشی برده است – وی ۲۶ سال گذشته را مشغول جمع‌آوری دست‌کم ۳۷۲۴ وسیله‌ی مربوط به همبرگر بوده است.

هری اسپرل، که به وی لقب “‌هری همبرگر‌”‌ داده‌اند، جمع‌آوری این کلکسیون را با نیت ایجاد یک همبرگر فروشی سیار آغاز کرد. وی چند همبرگر پلاستیکی خرید تا هنگام عکسبرداری از اقلام مورد علاقه‌اش بتواند به عنوان پایه از آن‌ها استفاده کند. از همان جا، وی برای سرگرمی، شروع به خرید وسایل مربوط به همبرگر کرد؛ و علاوه بر آن‌ها، دوستان و طرفداران‌اش – که به آن‌ها “‌کمک‌رسانان همبرگر‌” می‌گوید – هم سایر وسایل را برای‌اش هدیه آوردند. امروز، هری اسپرل، دارنده‌ی رکورد جهانی گینس، همه چیزهای مربوط به همبرگر را جمع‌آوری کرده است؛ از تشک آبی همبرگری شکل گرفته تا همبرگری شبیه هارلی دیویدسون. وی امیدوار است بتواند موزه‌ای به شکل یک همبرگر دوبل افتتاح کند.

عجیب ترین کلکسیون شخصی ۵: دایناسورهای اسباب بازی

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

کلکسیون عظیم دایناسورهای رندی نال می‌تواند حسادت هر بچه‌ی ۵ ساله‌ای را برانگیزد. وی بعد از دریافت مجموعه‌ی اسباب بازی کارتن عصر حجر به عنوان هدیه‌ی کریسمس در دهه‌ی ۱۹۶۰، شروع به جمع‌آوری این اسباب بازی‌ها کرد. امروز، رندی نال تخمین می‌زند “‌شاید حدود پنج تا شش هزار‌”‌ دایناسور عروسکی را در کیف‌ها، جعبه‌ها، و محفظه‌های پلاستیکی دور و بر خانه‌اش جمع کرده باشد.

کلکسیون رندی هنوز در مرحله‌ی تایید کمیته‌ی ثبت جهانی گینس است، ولی وی شانس زیادی دارد که کلکسیون‌اش به عنوان بزرگ‌ترین کلکسیون جهان شناخته شود. وی به موسسه‌ی اسمیتسونین گفت: “من دو نفر از کلکسیونرهایی را می‌شناسم که بیش‌تر از من دایناسور جمع‌آوری کرده‌اند، ولی هر دوی آن‌ها از دنیا رفته‌اند.‌”‌

۶. علامت‌های “‌مزاحم نشوید‌”‌

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

برخی آدم‌ها دوست دارند از مکانی که به آن جا مسافرت کرده‌اند، یادگاری داشته باشند؛ به همین خاطر یک تی‌شرت، گوی برفی، یا جا کلیدی از آن جا می‌خرند. ولی در عوض، رینر ویشرت، دوست دارد علامت‌های “‌مزاحم نشوید‌”‌ را از هتل‌های محل اقامت‌اش جمع کند و با خود به خانه‌اش در آلمان ببرد. از ۲۰۱۴، کلکسیون رکورد شکنِ رینر ‌دست‌کم حاوی ۱۱،۵۷۰ علامتی شده است که از هتل‌ها، کشتی‌های مسافرتی، و هواپیماهایی از ۱۸۸ کشور جهان جمع‌آوری شده‌اند. یک جفت از ارزشمندترین اقلام این کلکسیون مربوط به علامتی است که از دهکده‌ی المپیک ۱۹۳۶ در برلین و علامت ۱۰۶ ساله‌‌ای از هتل جنرال براک در کانادا به یادگار مانده است.

عجیب ترین کلکسیون شخصی ۷: پشت‌خاران

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

با یک سفر به کلینیک پوست مانفرد اس. روتستین در فایتویل، کارولینای شمالی می‌توانید به صورت رایگان بزرگ‌ترین کلکسیون پشت‌خاران‌ جهان را مشاهده کنید. دکتر روتستین صاحب کلکسیونی از بیش از ۸۰۰ پشت‌خاران است که صدها عدد از آن‌ها را در ویترین‌هایی در اتاق‌های آزمایش و سالن این کلینیک برای تماشا قرار داده است. در این کلکسیون، پشت‌خاران‌هایی از جنس پای تمساح، استخوان بوفالو و هم‌چنین سه مدل الکتریکی متعلق به اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ وجود دارد.

۸. اسباب بازی‌های جمع‌آوری شده از رستوران‌ها

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

پرسیوال آر. لوگ که در فیلیپین بزرگ شده است، سال‌ها است که از اسباب‌ بازی‌های‌اش مثل اشیای با ارزش مراقبت می‌کند؛‌ و هرگز از این کار دست بر نداشته است. در حال حاضر، وی با بیش از ۱۴،۵۰۰ قطعه اسباب بازی، صاحب بیش‌ترین میزان اسباب بازی‌های جمع‌آوری شده از رستوران‌ها در دنیا است. پرسیوال بعد از ثبت این رکورد در کتاب جهانی گینس در ۲۰۱۴، جمع‌آوری این اسباب بازی‌ها را متوقف نکرد. وی به مجله‌ی لاکی پیچ گفت “‌در نهایت، امیدوار است بتواند تمام اسباب بازی‌های رستوران‌های موجود در جهان را جمع‌آوری کند.‌” یک اسباب بازی کارآگاه گجت متعلق به ۱۹۹۹ از رستوران مک‌دونالدز و مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های ملوان زبل متعلق به ۱۹۸۷ از رستوران‌های زنجیره‌ای جالیبی فیلیپین از جمله با ارزش‌ترین اسباب بازی‌های این کلکسیون هستند.

عجیب ترین کلکسیون شخصی ۹: مدفوع فسیل شده

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

جرج فراندسن اساسا ایندیانا جونزی است که فقط به دنبال مدفوع است! وی ۱۲۷۷ نمونه مدفوع فسیل شده پیدا کرده است. کلکسیون جرج در آگوست ۲۰۱۶ به عنوان یک رکورد جهانی تایید شد، و در اکتبر همان سال، وی این کلکسیون را برای نمایش یک ساله به موزه‌ی فلوریدای جنوبی قرض داد. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند از مشاهده‌ی مدفوع‌های فسیل شده‌ی متعلق به هشت کشور دنیا لذت ببرند! در میان این مدفوع‌ها، یک نمونه‌ی تقریبا دو کیلویی از یک کروکودیل ماقبل تاریخ وجود دارد که نام “‌با ارزش‌ (Precious)‌”‌ را روی آن گذاشته‌اند.

۱۰. مخروط ترافیکی

10 عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

تصور کنید با داشتن ۵۰۰ مخروط ترافیکی می‌توان چه بلبشویی به پا کرد. البته خوشبختانه، دیوید مورگان، ساکن انگلستان، از کلکسیون‌اش با اهداف خبیثانه استفاده نمی‌کند. علاقه‌ی وی به جمع‌آوری مخروط ترافیکی از وقتی شروع شد که در کارخانه‌ی پلاستیک آکسفورد، بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی مخروط ترافیکی جهان‌، کار می‌کرد. در ۱۹۸۶، یکی از تولید کننده‌های رقیب شرکت پلاستیک آکسفورد ادعا کرد این شرکت یکی از طرح‌های‌اش را کپی کرده است، بنابراین مورگان شروع به تحقیق کرد که ثابت کند طرح مذکور، طرح جدیدی نبوده است.

این اتفاق باعث ایجاد علاقه‌ای ماندگار به این محصول شد. مورگان به نشریه‌ی سامرست گفت: “‌با این‌که صاحب صدها عدد مخروط ترافیکی است، ولی هرگز، هیچ کدام‌شان را از جایی ندزدیده است، زیرا آن‌ها برای امنیت شهر لازم هستند.‌”‌

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: mentalfloss

۱۰ عجیب ترین کلکسیون شخصی که شگفت آور هستند

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۶ نفر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش