پکن خواستار برخورد محتاطانه طرف‎های مختلف با مسئله بیت‌المقدس شد


پکن خواستار برخورد محتاطانه طرف‎های مختلف با مسئله بیت‌المقدس شد

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه گفت: مسئله‎ جایگاه بیت المقدس حساس و پیچیده است، طرف‎های مختلف باید بر اساس صلح و ثبات منطقه، محتاطانه با این مسئله برخورد و از ایجاد تقابل جدید منطقه ای و تخریب بنیاد ایجاد شده برای حل مسئله فلسطین، پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا 'گنگ شوان' سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران گفت: چین پیشرفت اوضاع را از نزدیک دنبال می‎کند و نسبت به تشدید درگیری در منطقه نگران است.
او گفت: چین همواره از روند صلح خاورمیانه پشتیبانی کرده و از امور عادلانه احیای حقوق قانونی مردم فلسطین و تاسیس کشور مستقل فلسطین با حق حاکمیت کامل بر اساس مرزهای تعیین شده در سال 1967 و به پایتختی بیت‎المقدس شرقی، حمایت می‎کند.
وی افزود: چین از طرف‎های مختلف درخواست می‎کند با پایبندی بر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، از طریق گفت‎وگو اختلافات موجود را حل کرده و برای تحقق صلح و ثبات منطقه تلاش کنند.
بر اساس گزارش‌های رسیده، یکی از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا گفته بود که احتمال دارد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بیت‎المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل پذیرفته و در عین حال بر ادامه تاخیر انتقال سفارتخانه آمریکا در اسرائیل به مدت 6 ماه تاکید کند.
**آساق**1904**1486**انتشار دهنده: محسن شریفی**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید