بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)


بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)

شرکت های خودروسازی در ایران در سال‌های اخیر، خطوط تولید خود را با محصولاتی جدیدتر به‌روز کرده‌اند. اما به نظر شما، بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام است؟ شاید بتوان صنعت خودروسازی ایران را پس از نفت، بزرگترین صنعت ایران دانست. شرکت های خودروساز ایرانی توانسته‌اند با تولید حدود یک میلیون دستگاه خودرو در سال، در... نوشته بهترین...

شرکت های خودروسازی در ایران در سال‌های اخیر، خطوط تولید خود را با محصولاتی جدیدتر به‌روز کرده‌اند. اما به نظر شما، بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام است؟

شاید بتوان صنعت خودروسازی ایران را پس از نفت، بزرگترین صنعت ایران دانست. شرکت های خودروساز ایرانی توانسته‌اند با تولید حدود یک میلیون دستگاه خودرو در سال، در رتبه‌ی اول خاورمیانه از نظر کمیت تولید خودرو قرار بگیرند. اما آیا کیفیت خودروهای ایرانی نیز حرف اول را می‌زند؟

از مهمترین خودروسازهای ایران می‌توان به سایپا و ایران خودرو اشاره کرد که بر اساس آخرین آمار منتشرشده، قریب به 90 درصد نیاز داخل را تامین می‌کنند. اما در سال‌های اخیر، شرکت‌های نوظهور دیگری قد علم کرده و محصولاتی باکیفیت را به بازار تزریق کرده‌اند. گروه خودروسازی بهمن، کرمان موتور، پارس خودرو و مدیران خودرو تنها بخشی از این شرکت‌ها هستند که رونق بیشتر آنها علاوه بر ایجاد بازار رقابت و کاهش هزینه‌ی تمام‌شده، می‌تواند موجب افزایش کیفیت خودرو در ایران شود.

اما نظر شما به عنوان کاربر گجت نیوز چیست؟ کدام‌یک از این شرکت‌ها را بهترین شرکت خودروسازی ایران می‌دانید؟

ما در ادامه، فهرستی از بزرگترین شرکت های خودروساز در ایران را معرفی خواهیم کرد تا از میان آنها، بهترین شرکت خودروسازی ایران با رای شما کاربران انتخاب شود. این کمپانی‌ها از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سواری در ایران هستند.

نامزدهای بهترین شرکت خودروسازی ایران

ایران خودرو

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)

ایران خودرو در سال 1341 با سرمایه 100 میلیون ریال راه‌اندازی شد. این شرکت در حال حاضر، بزرگترین شرکت خودروسازی ایران به شمار می‌رود. مهمترین محصولات ایران خودرو شامل خودروهای خانواده‌ی پژو و سمند هستند و عمدتا در رده‌ی قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان قرار دارند.

محصولات ایران خودرو (کلیک کنید)

محصولات ایران خودرو (کلیک کنید)

پژو 405 پژو 407 پژو پارس سوزوکی گرند ویتارا دانگ فنگ اچ 30 کراس رنو کپچر پژو 508 پژو 2008 پژو 301
سمند (4 مدل) سورن رانا دنا تندر 90 پژو 206 پژو 206 اس‌دی پژو 207 آی هایما اس 5 هایما اس 7

سایپا

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)سایپا که مخفف عبارت فرانسوی «شرکت سهامی ایرانی تولید خودرو» (Société Annonyme Iranienne de Production Automobile) است، در سال 1391 با تولید بیش از 470 هزار خودرو، دومین شرکت خودروساز ایران لقب گرفت. این شرکت بیش از 40 درصد از سهم بازار خودروی ایران را در اختیار دارد و عمده‌ترین محصول تولیدی آن پراید است. از دیگر خودروهای ساخت سایپا می‌توان به تیبا، مگان و لوگان (ال 90) اشاره کرد.

محصولات سایپا (کلیک کنید)

محصولات سایپا (کلیک کنید)

تیبا تیبا 2 ساینا کوییک پراید (3 مدل) آریو
برلیانس اچ 230 سراتو چانگان CS35 مگان ساندرو لوگان

پارس خودرو

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)پارس خودرو را می‌توان به عنوان اولین شرکت ایرانی سازنده‌ی خودروهای اسپورت دانست. این شرکت در حال حاضر به مونتاژ و فروش چند مدل از خودروهای رنو و برلیانس می‌پردازد. شرکت سایپا با در اختیار داشتن 85 درصد از سهام پارس خودرو، بزرگترین سهام‌دار آن به شمار می‌رود. در کنار سایپا و ایران خودرو، پارس خودرو را می‌توان کاندید جدی بهترین شرکت خودروسازی ایران دانست.

محصولات پارس خودرو (کلیک کنید)

محصولات پارس خودرو (کلیک کنید)

برلیانس اچ 220 برلیانس اچ 230 برلیانس اچ 330
برلیانس کراس سی پارس تندر رنو ساندرو

کرمان موتور

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)شرکت کرمان موتور در سال 1373 تاسیس شد و به انجام فعالیت‌هایی نظیر ساخت، مونتاژ و فروش اتومبیل به همراه ارایه‌ی خدمات پس از فروش پرداخت. یکی از اولین خودروهای ساخت کرمان موتور، دوو سیلو بود که پس از فروش دوو به شرکت جنرال موتورز آمریکا، عملا امکان تولید این خودرو در ایران از بین رفت. اما کرمان موتور در سال 1385 با لیفان چین قراردادهایی امضا کرد و پس از آن، شاهد حضور این خودروی چینی در بازار ایران بودیم. این کمپانی محصولات باکیفیتی نیز تولید و مونتاژ می‌کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛ محصولاتی که کرمان موتور را به عنوان نامزد عنوان بهترین شرکت خودروسازی ایران تبدیل کرده است.

محصولات کرمان موتور (کلیک کنید)

محصولات کرمان موتور (کلیک کنید)

جیلی GC6 لیفان X50 لیفان X60 لیفان 820 جک J5 جک S5
هیوندای i10 هیوندای i20 هیوندای اکسنت هیوندای النترا هیوندای سوناتا هیوندای توسان هیوندای سانتافه

گروه بهمن

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)گروه بهمن یکی از قدیمی‌ترین شرکت های خودروساز ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1331 با تولید وانت‌های سه‌چرخ مزدا آغاز کرد. در حال حاضر، خودروهای سواری این شرکت شامل مزدا 3 جدید و دو مدل بسترن هستند در حالی که عمده فعالیت گروه بهمن تولید خودروهای وانت، کامیون، مینی‌بوس و ون است. در ادامه، محصولات سواری گروه بهمن را مشاهده خواهید کرد.

محصولات گروه بهمن (کلیک کنید)

محصولات گروه بهمن (کلیک کنید)

مزدا 3 جدید بسترن بی 30 بسترن آسا بی 50 اف

مدیران خودرو

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)شرکت خودروسازی مدیران خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت کرمان موتور است و فعالیت خود را از سال 1381 در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز کرد. عمده فعالیت این شرکت، مونتاژ اتومبیل‌های چری است که از پرفروش ترین خودروهای ایران نیز هستند. چند مدل MVM و تیگو از مهمترین محصولات مدیران خودرو به شمار می‌روند. در ادامه، فهرست کامل خودروهای ساخت این کمپانی ایرانی را مشاهده خواهید کرد.

محصولات مدیران خودرو (کلیک کنید)

محصولات مدیران خودرو (کلیک کنید)

ام وی ام 110 ام وی ام 550 ام وی ام 315 ام وی ام ایکس 22
ام وی ام ایکس 33 چری آریزو 5 چری تیگو 5 چری تیگو 7

کارمانیا

بهترین شرکت خودروسازی ایران کدام شرکت است؟ (نظرسنجی)شرکت اتومبیل سازی کارمانیا هم همانند مدیران خودرو، یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور به حساب می‌آید. این شرکت در سال 1386 فعالیت خود را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم آغاز کرد. در حال حاضر، تمرکز شرکت کارمانیا بر روی مونتاژ و فروش خودروهای BYD است. یکی از نکات جالب توجه در خصوص این کمپانی ایرانی، حضور پررنگ آن در نمایشگاه خودرو تهران 1396 بود که در این نمایشگاه، از محصولات جدید خود رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید؛

رونمایی کارمانیا از شاسی بلند 7 نفره بی وای دی S7 در نمایشگاه خودرو تهران

محصولات کارمانیا (کلیک کنید)

محصولات کارمانیا (کلیک کنید)

بی وای دی اس 6 بی وای دی اس 7
بی وای دی سانگ بی وای دی اف 3 بی وای دی ای 6

خب، با بهترین شرکت های خودروسازی ایران آشنا شدید. حال نوبت به انتخاب است. در نظرسنجی زیر شرکت کرده و بهترین شرکت خودروسازی ایران را انتخاب کنید. دیدگاه و دلایل خود را در خصوص این انتخاب در بخش نظرات، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان