فرضیه جالب طرفداران سریال Game Of Thrones در رابطه با سرنوشت یکی از شخصیت‌های اصلی سریال


فرضیه جالب طرفداران سریال Game Of Thrones در رابطه با سرنوشت یکی از شخصیت‌های اصلی سریال

یک فرضیه جالب به تازگی در میان طرفداران سریال Game Of Thrones به وجود آمده است که سرنوشتی خشن را برای یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های این سریال متصور می‌شود. این متن دارای اسپویل‌های مهم از فصل‌های قبل و اسپویل‌های احتمالی از فصل 8 سریال Game Of Thrones است. در رابطه با...

یک فرضیه جالب به تازگی در میان طرفداران سریال Game Of Thrones به وجود آمده است که سرنوشتی خشن را برای یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های این سریال متصور می‌شود. این متن دارای اسپویل‌های مهم از فصل‌های قبل و اسپویل‌های احتمالی از فصل 8 سریال Game Of Thrones است.

در رابطه با اینکه «تیریون لنیستر» (Tyrion Lannister) با بازی «پیتر دینکلیج» (Peter Dinklage) یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سریال Game of Thrones است، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد ولی با توجه به سابقه این سریال در حذف کردن شخصیت‌‌های مهم و یا دچار کردن این شخصیت‌ها به سرنوشت‌های بسیار تلخ و زجرآور، به هیچ عنوان نمی‌توان با خیال راحت، پایانی خوش را برای تیریون لنیستر متصور شد. به همین دلیل، یک فرضیه خشن و ناراحت کننده در رابطه با سرنوشت این شخصیت دوست‌داشتنی و باهوش در میان طرفداران سریال Game of Thrones و همین‌طور طرفداران مجموعه رمان‌های اصلی این سریال، شکل گرفته که حکایت از قطع شدن زبان تیریون لنیستر دارد!

تیریون لنیستر که در سرزمین «وستروس» (Westeros) بیشتر از آنکه با نام خودش ازش یاد شود با لقب «کوتوله» (Imp) از او یاد می‌شود، کمبود خود که همان جثه او است را با هوش سرشار خودش جبران کرده است و با تصمیماتی که تاکنون گرفته است، توانسته بارها از مهلکه‌های گوناگون فرار کند. اما این هوش بالای او، گاهی وقت‌ها به ضررش تمام شده است و زبان تیزش و متلک‌هایی که به گونه‌های مختلف، نثار این و آن می‌کند هم گهگاهی کار دست او داده است. تیریون تاکنون سختی‌های بسیار زیادی کشیده است. از زخم زبان‌هایی که در تمام عمرش شنیده تا محکوم شدن به اعدام برای جرمی که انجام نداده بود؛ از زخمی که در جنگ با ارتش «استنیس باراتیون» (Stannis Baratheon) بر روی صورتش به وجود آمد، تا زخمی که «شی» (Shae) بر قلبش گذاشت. اما با تمام این حرف‌ها، تیریون سرنوشتی به مراتب بهتر از اکثر شخصیت‌های مهم دیگر در دنیای وستروس داشته و حال این احتمال وجود دارد که سرنوشتی بی رحمانه‌تر از چیزی که تاکنون تجربه کرده، در فصل آخر سریال Game Of Thrones انتظارش را بکشد و این شخصیت زبان خودش که مهمترین ابزارش در طول 7 فصل گذشته بود را به یک باره از دست بدهد. آن هم در مهمترین و سرنوشت‌سازترین لحظات زندگی خودش و حتی کل سرزمین وستروس.

در سریال Game Of Thrones تاکنون افراد زیادی زبان خود را از دست داده‌اند که شاید مهمترین آن‌ها «ایلین پین» (Illyn Payne) باشد که به خاطر فحاشی به پادشاه، زبان خود را از دست داد. شما را نمی‌دانم ولی من واقعا نمی‌توانم آخرین باری که تیریون حرفی مثبت و بدون بی‌احترامی به یکی از پادشاهان یا بزرگان وستروس زده را به یاد بیاورم. شاید به جز «جان اسنو» (Jon Snow) و «دنریس تارگرین» (Daenerys Targaryen) که هردو هم به تازگی عنوان «شاه» و «ملکه» را به دست آورده‌اند و با توجه به قوانین وستروس هیچکدام شاه و یا ملکه واقعی نیستند، تنها کسانی باشند که گاهی وقت‌ها توانسته‌اند چیزی غیر از متلک از تیریون بشنوند. اما آخرین پادشاه رسمی وستروس که «جافری باراتیون» (Joffrey Baratheon، بخوانید «جافری لنیستر») بود و ملکه حال حاضر وستروس یعنی «سرسی لنیستر» (Cersei Lannister) حتی یک کلمه مثبت هم از تیریون نشنیده‌اند و این موضوع باعث می‌شود تا از نظر قانونی، زبان تیریون لنیستر را قطع شده بدانیم!

فرضیه جالب طرفداران سریال Game Of Thrones در رابطه با سرنوشت یکی از شخصیت‌های اصلی سریال

اما به قطع شدن زبان تیریون اشاراتی هم در دنیای «جورج آر آ‌ر مارتین» (George R. R. Martin) شده است. هم «بران» (Bronn) و هم «اوبرین» (Oberyn)، یکی به عنوان شوخی و دیگری به عنوان تهدید، به تیریون هشدار دادند که روزی یکی زبان او را قطع می‌کند. حتی خود تیرون هم در رمان A Dance With Dragons به این موضوع اشاره کرد که شاید بهتر باشد خودش زبانش را قطع کند تا بیش از این به خاطر زبانش در دردسر نیافتد. اما سوالی که به وجود می‌آید این است که اگر واقعا بنا بر قطع شدن زبان تیریون باشد، چه کسی و چگونه اینکار را انجام خواهد داد. طرفدارانی که این فرضیه را مطرح کرده‌اند، برای این سوال هم پاسخی در آستین دارند…

اولین شخصی که در لیست قطع‌کنندگان احتمالی زبان تیریون قرار می‌گیرد، قطعا خواهرش سرسی لنیستر است. درست است که «جیمی لنیستر» (Jaime Lannister) در اواخر فصل گذشته سریال Game Of Thrones به سرسی اطلاع داد که قطعا تیریون نقشی در مرگ جافری نداشته است، (هرچند فکر کنم هم من، هم شما، هم تایوین لنیستر، هم جیمی، هم سرسی و حتی خود شخص جافری هم از همان اول می‌دانستیم که تیریون جافری را نکشته است) ولی خیال نکنید که به همین راحتی سرسی از تنفری که نسبت به برادر کوتوله خود دارد، بکاهد. در فصل 7، سرسی توانست انتقامی خشن و بیمارگونه از «الاریا سند» (Ellaria Sand) و دخترانش بگیرد و تصور اینکه در صورت گیر انداختن تیریون چه بلایی سر او می‌آورد، چیزی است که تنها «رمزی بولتون» (Ramsay Bolton) ممکن است ایده‌هایی در رابطه باهاش داشته باشد! اما سرسی تنها کاندید قطع کردن زبان تیریون نیست چرا که «یورن گریجوی» (Euron Greyjoy) هم که قطعا در فصل آخر سریال Game Of Thrones حضور خواهد داشت، نه اعصاب کافی برای تحمل کردن متلک‌های تیریون را دارد و نه ثبات شخصیتی برای کنترل کردن خودش! این موضوع زمانی ترسناک‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم بر اساس شایعاتی که از فصل آخر سریال Game Of Thrones مطرح شده است، تیریون لنیستر و یورن گریجوی، قطعا در این فصل هم دیگر را ملاقات خواهند کرد.

جورج آر آر مارتین، تاکنون بارها به خوانندگان رمان‌هایش و بینندگان سریال Game Of Thrones ثابت کرده است که مشکلی برای قطع کردن اعضای مهم بدن شخصیت‌های اصلی داستانش، ندارد. مرحوم «ند استارک» (Ned Stark) سرش را از دست داد، پسرش «راب استارک» (Rob Stark) هم پس از مرگش به همین سرنوشت دچار شد، جیمی لنیستر دستش را از دست داد و نگذارید به یادتان بیاورم که «تئون گریجوی» (Theon Greyjoy) چه چیزی را از دست داد! به عقیده ادمین‌های کانال یوتیوبی Alt Shift X که از اصلی‌ترین مدافعان این فرضیه هستند، تیریون تنها عضو اصلی خاندان لنیستر است که تاکنون چیز بسیار مهمی را از دست نداده است. جیمی، برادر تیریون، دستش را و به تبع آن، توانایی شمشیر زدنش و همینطور 3 فرزندش را از دست داد. سرسی، خواهر تیریون، هم مانند جیمی، 3 فرزند خودش را در کنار غرورش که در «پیاده‌روی شرم» (Walk Of Shame) به باد رفت، از دست داد و در نهایت هم «تایوین» (Tywin Lannister)، پدر تیریون، جانش را از دست داد. به هر حال احتمال قطع شدن زبان تیریون، مخصوصا با توجه به حساسیت و هیجانی که به فصل آخر سریال Game Of Thrones می‌دهد، چندان هم غیرممکن نیست ولی از طرفی، گیر افتادن تیریون در دست دشمنانش هم باتوجه به قدرت ارتش مشترک دنریس و جان اسنو و جایگاه تیریون که باعث می‌شود همیشه در کنار دنریس باشد، چندان هم محتمل نیست. در هر صورت باید صبر کنیم تا ببینیم فصل آخر این شاهکار تلوزیونی چه برنامه‌هایی برای بینندگانش دارد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
فرضیه جالب طرفداران سریال Game Of Thrones در رابطه با سرنوشت یکی از شخصیت‌های اصلی سریال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟