شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت


شاید اتفاق خوبی نباشد ولی این روزها دیگر کمتر ‌مهمانی افطاری را می‌بینید که سفره‌ای با غذاهای ساده داشته باشد؛ دیگر ‌مهمانی‌های افطاری هم دست‌کمی از ‌مهمانی‌های رسمی مجلسی و عروسی‌ها ندارد. به گزارش سیری در ایران ، صاحبخانه تا می‌تواند غذاهای جور و واجور مقوی و متنوع به همراه انواع و اقسام دسرهای شیرین […] نوشته شام اعیانی برای مهمانی...

شاید اتفاق خوبی نباشد ولی این روزها دیگر کمتر ‌مهمانی افطاری را می‌بینید که سفره‌ای با غذاهای ساده داشته باشد؛ دیگر ‌مهمانی‌های افطاری هم دست‌کمی از ‌مهمانی‌های رسمی مجلسی و عروسی‌ها ندارد. به گزارش سیری در ایران ، صاحبخانه تا می‌تواند غذاهای جور و واجور مقوی و متنوع به همراه انواع و اقسام دسرهای شیرین مخصوص افطار می‌گذارد که مبادا ‌مهمانان روزه‌دار غذایی را دوست نداشته باشند و گرسنه بمانند.فقط نکته مهم این است که سعی کرده‌ایم با ارائه روش تهیه غذاهای متنوع و سنتی فصل، سفره افطاری‌تان را علاوه بر متنوع بودن خوشمزه و خاطره‌انگیز کنیم. در ضمن علاوه بر غذاها دسرهای دکوراتیو و لذیذ مخصوص پاییز هم به این سفره رنگ و جلای دیگری می‌بخشند. لذتشان را ببرید. در ادامه با سیری در ایران همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر:
• 3پیمانه برنج
• 8تکه فیله مرغ 0 می توانید از ماهیچه کنار این غذا استفاده نمایید)
• 3پیمانه پسته تازه
• 2پیمانه شوید تازه یا خشک
• 2عدد پیاز متوسط
• نمک و فلفل به مقدار لازم
• روغن به مقدار لازم
• 3 قاشق سوپخوری زعفران آب‌کرده
• 3 قاشق سوپخوری زرشک
طرز تهیه:
1. برنج را پاک کرده با آب ولرم به آرامی بشویید. سعی کنید برنج در موقع شستن خرد نشود. بعد آن را با سنگ نمک در کاسه ای ریخته، روی آن مقداری آب بریزید و به مدت پنج- شش ساعت بگذارید خیس بخورد. پسته ها را هم پوست کنده و از پوست دوم جدا کنید تا دو لپه سبز رنگ پسته دیده شود.

2. شویدها را بعد از پاک کردن و شستن خوب خرد کنید و کنار بگذارید. پیازها را هم ریز خرد کنید. فیله های مرغ را در مقداری روغن بریزید و در اواسط پخت، پیاز خرد کرده را هم افزوده و پس از کمی تفت دادن بگذارید تا تکه های مرغ بپزند. اگر دوست دارید کمی آب اضافه کنید. البته برای مزه‌دار کردن مرغ ها کمی زعفران آب کرده و نمک و فلفل هم اضافه کنید.

3. برنج را به روش معمول در قابلمه آب جوش ریخته و بگذارید سبک شود. بعد از آبکش کردن برنج ته قابلمه را ته دیگ مناسب و دلخواه (برگ کاهو، نان یا سیب زمینی) بچینید. برنج آبکش شده را روی ته دیگ ریخته و لایه لایه شوید و مغزپسته های بدون پوست را به آن اضافه کنید. مقداری روغن روی برنج ریخته و آن را به مدت 45دقیقه دم کنید.

4. بعد از پخت، برنج را در دیس کشیده و با مرغ تزئین کنید. مقداری برنج را با زعفران خوش عطر و بو کرده و با آن روی غذایتان را تزئین کنید. کمی زرشک را هم در روغن یا کره تفت دهید و با آن اطراف برنج را زیباتر کنید.

فوت وفن

اگر می خواهید تکه های مرغ خوش طعم شده و بوی زهم آن گرفته شود یک سیب درختی را درشت خرد کرده، با مرغ بگذارید تا بپزد. پخت سیب در کنار مرغ باعث لطیف تر شدن گوشت آن شده و بو و عطر خوبی هم به مرغ می دهد. البته ازکرفس و هویج هم می توانیدبرای اینکاراستفاده کنید.

شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت

شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت

شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت

شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت

شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت

شام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشتشام اعیانی برای مهمانی ایرانی : پسته پلو باگوشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر