پلاگورنیس؛ بزرگترین پرنده‌ای که روی زمین زیسته‌است | فیلم


دانشمندان از کشف گونه جدیدی از دایناسورهای پرنده خبر دادند که طول بال‌های آن به بیش از 6 متر می‌رسد.​ آنها ادعا می‌کنند فسیل پرنده‌ای موسوم به پلاگورنیس ساندرسی (Sandersi Pelagornis) را کشف کرده‌اند که صاحب وسیع‌ترین بال در میان پرندگان است. اما این پرنده در حال حاضر وجود ندارد . بلکه میلیونها سال پیش زندگی می کرده است.محققان و...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

پلاگورنیس؛ بزرگترین پرنده‌ای که روی زمین زیسته‌است | فیلم

سینورنیثوساروس؛ دایناسوری با دندان‌های زهرآگی...

پلاگورنیس؛ بزرگترین پرنده‌ای که روی زمین زیسته‌است | فیلم

حمله گله‌ای ماپوساروس‌ها به بزرگترین دایناسور...

پلاگورنیس؛ بزرگترین پرنده‌ای که روی زمین زیسته‌است | فیلم

مهاجرت گله‌ی دیپلودوکوس‌ها؛ دایناسورهای گیاهخ...

دانشمندان از کشف گونه جدیدی از دایناسورهای پرنده خبر دادند که طول بال‌های آن به بیش از ۶ متر می‌رسد.​ آنها ادعا می‌کنند فسیل پرنده‌ای موسوم به پلاگورنیس ساندرسی (Sandersi Pelagornis) را کشف کرده‌اند که صاحب وسیع‌ترین بال در میان پرندگان است.

اما این پرنده در حال حاضر وجود ندارد . بلکه میلیونها سال پیش زندگی می کرده است.محققان و جانورشناسان، همواره در پی کشف و بررسی آثار به جا مانده از موجودات در گذشتۀ زمین بوده و هستند. گاهی این تحقیقات، به ثمر رسیده و دانشمندان با کشفِ بقایای جانداران، قادر به بازسازی شکلِ ظاهری آن ها می شوند. پس از بررسی بیشتر نیز، می توان توانایی های مختلف این موجودات را کشف کرد. پلاگورنیس یکی از همین موجودات است که در این ویدیو به بررسی استخوان های کشف شده اش می پردازیم که در محلی مخفی پیدا شده اند.

حال پرسش این است که آیا پلاگورنیس ساندرسی می‌توانسته پرواز کند؟ استخوان‌های توخالی نازک، پاهای کوتاه و پهن و بال‌های وسیع نشانه‌های پرواز این پرنده هستند، اما اندازه سنگین آن که بین ۲۲ تا ۴۰ کیلوگرم تخمین زده شده فراتر از حداکثر وزنی است که برای پرواز پرندگان گمان می‌رفت. دانشمندان برای بررسی چگونگی اوج گرفتن پرنده از یک نرم‌افزار کامپیوتری استفاده کردند که برای پیش‌بینی عملکرد پرواز طراحی شده بود. این پرنده آنقدر غول پیکر بوده که نمی‌توانسته با بال زدن ​ابتدا​ به ساکن شروع به پرواز کند، بلکه به نظر می‌رسد مانند آرژنتاویس برای بلند شدن از زمین در جهت مخالف نیروی باد حرکت می‌کرده و درست مانند یک گلایدر از نیروی باد در پرواز بهره می‌برده است.

منبع: جام جم

(۶)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : بزرگترین پرنده جهان, پلاگورنیس, دایناسورها, درباره دایناسورها, فیلم دایناسور

6
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا