اصلاحیه های جدید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی


فرمول یک ایران– در روز چهارشنبه پس از نشست شورای جهانی موتور اسپرت فدارسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، هیئت حاکم تعدادی از قوانین در مورد مقررات ورزشی و فنی را اصلاح کردند. یکی از این اصلاحات شامل پنالتی های سخت‌گیرانه موتوری است، که واقعا گیج کننده بودند. یکی از اصلاحات تایید شده این بود که اگر یک راننده 15 رده پنالتی بگیرد، باید...

فرمول یک ایران– در روز چهارشنبه پس از نشست شورای جهانی موتور اسپرت فدارسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، هیئت حاکم تعدادی از قوانین در مورد مقررات ورزشی و فنی را اصلاح کردند.

یکی از این اصلاحات شامل پنالتی های سخت‌گیرانه موتوری است، که واقعا گیج کننده بودند.

یکی از اصلاحات تایید شده این بود که اگر یک راننده 15 رده پنالتی بگیرد، باید از آخرین خط شروع مسابقه، مسابقه را آغاز کند و اگر بیش از یک راننده این پنالتی را دریافت کند، در انتهای خط شروع مسابقه جایگاه نهایی رانندگان با توجه به خطای مرتکب شده آن‌ها مشخص خواهد شد. این روش به طرفداران، راننده پرمخاطره را بهتر معرفی می‌کند.

قانون دیگری که شامل مقررات ورزشی و فنی است، این است که گردهمایی‌های خودروهای قدیمی‌تر فرمول یک که برای انجام تست نمی‌باشند، نباید از نظر مسافت بیشتر از 50 کیلومتر طول بکشد و حتماً در آن باید از تایرهای مخصوصی که توسط تامین‌‎کننده ساخته شده، استفاده شود.

علاوه بر این مسئولان مسابقات در توافقی با مدیران فرمول یک، برای افزایش انعطاف‌پذیری تصمیم گرفتند زمان‌بندی آخر هفته‌ها را تغییر دهند.

شورای جهانی موتور اسپرت همچنین صراحتاً اعلام کرد که استفاده از روغن به‌عنوان سوخت ممنوع بوده و مشخصات دقیق سوخت مورد تایید را اعلام کرد.

اصلاحیه های جدید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی اصلاحیه های جدید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی گردهمایی خودروهای قدیمی فرمول یک

باتوجه به سرقت‌ها و اتفاقاتی که ماه گذشته در برزیل اتفاق افتاد اصلاحیه‌هایی امنیتی به مسئولان برگزارکننده گرندپری برزیل ابلاغ شد. بخش سهامداران بازرگانی از طریق فدراسیون جهانی اتومبیل‌‌رانی در طی درخواستی از شورای جهانی، خواستار اجرای اصلاحاتی در سال آینده برای برقراری امنیت در برزیل شد.

بر طبق این درخواست، سهامداران تجاری دستور دادند، مسئول امنیتی رویداد باید یک متخصص امنیتی مستقل را برای ارزیابی و مشاوره در برنامه های امنیتی داشته باشد.

این مسئول امنیتی ارتباط بین ماموران امنیتی فرمول یک و پلیس امنیتی را برقرار می‌کند و این ارتباط را بهبود می‌بخشد. شورای جهانی از نماینده امنیتی درخواست کرد این توصیه‌ها را اجرا کند و شرایط را پیش از رویداد سال آینده بهبود ببخشد.

فدراسیون جهانی با کمک مسئولان محلی نظارت کامل بر اجرای این روادید امنیتی دارد.

برخی دیگر از اصلاحات انجام شده :

مشخصات دقیق روغن قابل استفاده در فصل جدید.

حداقل وزن و حجم منبع ذخیره سازی انرژی. (باتری ها)

تست اتومبیل‌های قبلی در پیستی مجاز است که لایسنس درجه 1 یا T1 را داشته باشند.(تست فقط با تایرهای تولید شده توسط تامین کننده)

قوانین مربوط به روش‌های شروع و یا ادامه مسابقه پشت خودروی ایمنی.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین