10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!


10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

عجیب ترین غذای دنیا چیست؟ ما به شما می گوییم! در دنیا غذاهای واقعا عجیب و غریبی وجود دارد – برخی از غذاها عجیب و غریب هستند چون مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها برای‌تان ناشناخته‌اند (مثلا کرم یا سوسک) یا عجیب و غریب هستند فقط به دلیل نوآوری‌هایی که در زمینه‌ی تهیه‌ی غذاها صورت می‌گیرد. غذاهایی که در این نوشتار می‌بینید از سراسر جهان هستند، همگی توسط...

عجیب ترین غذای دنیا چیست؟ ما به شما می گوییم! در دنیا غذاهای واقعا عجیب و غریبی وجود دارد – برخی از غذاها عجیب و غریب هستند چون مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها برای‌تان ناشناخته‌اند (مثلا کرم یا سوسک) یا عجیب و غریب هستند فقط به دلیل نوآوری‌هایی که در زمینه‌ی تهیه‌ی غذاها صورت می‌گیرد. غذاهایی که در این نوشتار می‌بینید از سراسر جهان هستند، همگی توسط وبسایت OZY امتحان شده‌اند، طعم و مزه‌ی فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار هم عجیب و غریب هستند پس با ما همراه باشید و ۱۰ عجیب ترین غذای دنیا را بشناسید و سپس جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

۱. همبرگر تهیه شده از گوشت فُک

هنگامی که قرار باشد در استان کبک غذا بخورید، نخستین غذایی که احتمالا به ذهن‌تان می‌رسد چیست؟ بله پوتین! اما یک دهکده‌ی کوچک در این استان غذای بسیار جذاب‌تری را سرو می‌کند: همبرگر تهیه شده از گوشت فک (خوک آبی). (سرآشپز این رستوران حتی تهدید به مرگ شده‌است.) نکته‌ای که باعث تعجب بیش‌تر شما می‌شود، نام این برگر است که بحث و غوغای زیادی را بر پا می‌کند: فوک برگر! تازه روی آن را جگر چرب می‌ریزند، وای خدای من!. مزه‌اش چه‌طور است؟ مثل اردک… نه، مرغ… نه، ماهی تن… یا استیک و جگر؟ اما آیا این غذا آن‌قدری خوب هست که قیمت بالای‌اش را توجیه کند؟

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

مطلب مرتبط: ۲۵ خونین ترین نبرد و درگیری نظامی تاریخ

عجیب ترین غذای دنیا ۲:

دسری که سبب می‌شود شبیه اژدهایی شوید که از دهان‌اش دود خارج می‌شود!

اگر بتوانید یک خوراکی شیرین بخورید که سبب می‌شود حلقه‌های دود از دهان‌تان خارج شود، این کار را نمی‌کنید؟ نفس اژدها یک دسر دارای نیتروژن مایع است که دهان شما را به دستگاه بخار تبدیل می‌کند. این دسر که متعلق به کر‌ه‌ی جنوبی است، به شکل‌ توپ‌هایی رنگی و مانند رنگین‌کمان است. سایز هر توپ به اندازه‌ی یک تیله است و وقتی به آنها دست بزنید بسیار سرد هستند. آنها را در دهان‌تان بگذارید و اجازه بدهید که دسر فعالیت خود را شروع کند. قبل از این‌که به خودتان بیایید، نفس‌تان از بینی خارج می‌شود و اژدها شبیه‌سازی می‌شود؛ به همین دلیل است که اسم این دسر، نفس اژدها است. دوست دارید بدانید این دسر چه طعم و مزه‌ای دارد؟ پس پیش به سوی کالیفرنیا!

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

۳. بله این غذا هم در منوی برخی رستوران‌ها هست: کرم داغ و کره‌ای!

خوان خوزه آنیستو کوئوا یک سرآشپز معمولی شما نیست. در کنفرانس‌های بین‌المللی غذا او لباس‌های آمازونی می‌پوشد، صورت‌اش را با طرح‌های پیچیده‌ی بومی رنگ می‌کند و کرم‌های دودی واقعا خوشمزه‌ای را طبخ می‌کند. کرم‌های دودی ممکن است جذاب به نظر نرسند، اما یک گاز از این غذای آبدار و کره‌ای ذهنیت شما را کاملا تغییر خواهد داد. آنیستو پس از نه سال حضور در جنگل بارانی آمازون، غذاهای باستانی سرو می‌کند مانند سوپ یوکا، ماهی تیلاپیا با دورچین برگ‌های دودی و مانیوک، تا نشان بدهد که این غذاها فقط حاوی عنصر نوآوری نیستند، بلکه طعم و مزه‌ی خوبی هم دارند.

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

عجیب ترین غذای دنیا ۴:

خوردن زبان ماهی کاد را در نوروژ فراموش نکنید!

تصور این‌که روده‌ها، چشم‌ها و دیگر ارگان‌های داخلی بدن موجودات را بجوید و بخورید می‌تواند حال خیلی از آدم‌ها را به هم بزند. اما در نروژ می‌توانید غذایی بخورید که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. این غذا به مدت تقریبا چهار ماهاز سال یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای منوی رستوران‌ها در این کشور است: زبان ماهی کاد از شمال آتلانتیک. این بالشتک‌های گوشتی کوچک با ادویه‌های مخصوص پخت ماهی آماده می‌شوند و به صورت کاملا داغ سرو می‌شوند. این غذا نه تنها شکم افراد محلی را سیر می‌کند بلکه برای دانش‌آموزانی که زبان این ماهی‌ها را می‌برند و به فروش می‌رسانند نیز کمک خرج مدرسه است. این غذا را به صورت سرخ شده در روغن اردک با کمی آرد که روی آن پاشیده شده امتحان کنید.

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

مطلب مرتبط: ۲۵ عجیب ترین و معروف ترین اعداد جهان و دلیل اهمیت آن ها

۵. بستنی با عجیب‌ترین عطر و طعم؟

در یک فروشگاه در سیدنی، می‌توانید بستنی را امتحان کنید که طعم‌های عجیب و غریبی دارد مانند سرخالو، گوجه‌فرنگی، چای لیمو و توفو، کنجد سیاه و تارو. روی بستنی هم با مارشمالو، پاپ کورن یا پشمک تزئین شده‌است. به به… ما که فکر می‌کنیم این بستنی‌ها خوشمزه هستند.

عجیب ترین غذای دنیا ۶:

بهترین برگر گیاهی که از آن خون می‌چکد!

یک ماده‌ی جادویی باعث می‌شود که این برگر گیاهی مانند یک برگر واقعی به نظر برسد و طعم و مزه‌ی یک برگر واقعی را داشته باشد: این برگر ضخیم، جویدنی و گوشتی است و طعمی تند و خوشایند دارد.

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

۷. غذای‌سکسی در کیپ‌تاون

غذاهایی که در این رستوران در افریقای‌ جنوبی سرو می‌شود به طور کلی برای بیدار کردن “میکروارگانیسم‌های داخلی شما است، جایی که در آن همه‌ی جنبه‌های غیرقابل انکار شهوت‌انگیزی ریشه دارد.” خوب این غذاها دقیقا چه هستند!؟

عجیب ترین غذای دنیا ۸:

کوکتل گوشت گاو و پاستا!

بله، گوشتخواران عزیز، کوکتل‌های حاوی آبِ گوشت گاو، بیکن یا تخم‌مرغ نیز موجود شدند! می‌توانید آنها را با نی بنوشید!

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

۹. سیخونک به اردک!

نه، این یکی در مورد سیخونک زدن به اردک نیست. پاریسی‌ها غذای مخصوص خودشان را (اردک) را با ماهی خام و برنج هاوایی ترکیب کرده‌اند. et voilà، poke یک غذایی فرانسوی است. نظرمان در مورد این غذا؟ به طرز وحشتناکی خوشمزه است!

۱۰. خوراک سوسک و ملخ

در کشور چین و تایلند تنقلات مختلفی با انواع سوسک ها و ملخ ها تهیه می‌کنند که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد و یک خوراک تابستانه بسیار خوشمزه و مقوی به حساب می‌آید. انواع سوسک ها و ملخ ها به صورت زنده نگه داری می‌شوند و به میل مشتریان داخل روغن داغ سرخ می‌شوند و یا در سوپ آبپز و آماده خوردن می‌شوند.

10 عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

عجیب و غریب‌ترین غذایی که شما امتحان کرده‌اید و از آن لذت برده‌اید، چیست؟ لطفا در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: ozy

۱۰ عجیب ترین غذای دنیا: جرات به خرج دهید و آنها را امتحان کنید!

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱۰ نفر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج