SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟


SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

اگر شما یک گوشی اندرویدی دارید، احتمالا یکی از اپ های اشتراک گذاری فایل را در گوشی خود نصب کرده اید. اگر سرعت انتقال فایل برایتان مهم است، حتما مدتهاست دیگر به راه های سنتی مثل انتقال به کامپیوتر با کمک کابل و یا بلوتوث حتی فکر هم نمی کنید. در این مطلب قصد داریم […] نوشته SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر...

0

اگر شما یک گوشی اندرویدی دارید، احتمالا یکی از اپ های اشتراک گذاری فایل را در گوشی خود نصب کرده اید. اگر سرعت انتقال فایل برایتان مهم است، حتما مدتهاست دیگر به راه های سنتی مثل انتقال به کامپیوتر با کمک کابل و یا بلوتوث حتی فکر هم نمی کنید. در این مطلب قصد داریم دو برنامه معروف و پر مخاطب دستگاه های اندرویدی را که به واسطه آن ها خواهید توانست سریعترین روش انتقال فایل را تجربه کنید، بررسی کنیم. در ادامه با بررسی تفاوت ها و امکانات Xender و SHAREit با ما همراه باشید.

هر دو برنامه بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده اند و ادعا می کنند که ۲۰۰ برابر سریعتر از اتصال بلوتوث معمولی هستند. به علاوه، هر دو برنامه آپدیت های منظمی هم دارند.

بنابراین، به نظر می رسد تنها راه عادلانه برای مقایسه این است که ما هر دو برنامه را در مقابل یکدیگر بگذاریم و ببینیم در پایان کدام برنده می شود.

توجه: ما فقط ویژگی های قابل توجه این برنامه ها را مقایسه می کنیم.

بررسی کلی SHAREit و Xender

اگر عمیق تر نگاه کنیم، SHAREit و Xender بیش از یک برنامه انتقال فایل می باشند. SHAREit به عنوان یک مدیر برنامه و یک پخش کننده ویدیویی کار می کند و Xender به شما امکان می دهد به آهنگ ها گوش دهید.

ویژگی های مشترک SHAREit و Xender

۱- سرعت انتقال فایل

Xender و SHAREit هر دو به سرعت بالای انتقال فایل شناخته شده اند. در واقع، SHAREit ادعا می کند که حداکثر سرعت آن می تواند تا حد ۲۰MB/s باشد. در مقابل، حداکثر سرعت Xender نزدیک به ۴۰MB/s است.

ولی فراموش نکنید که سرعت انتقال فایل به تداخل امواج Wi-Fi ، سرعت خواندن و نوشتن دستگاه و فاصله بین دو گوشی نیز بستگی دارد. پس انتظار نداشته باشید که حتما آن سرعتی که سازندگان این دو برنامه ادعا می کنند را دریافت کنید.

۲- انواع فایل های پشتیبانی شده

هر دو برنامه Xender و SHAREit اکثریت فایل ها مانند انواع فیلم ها، عکس ها، برنامه ها و فایل های متنی مانند pdf یا فایل زیپ را پشتیبانی می کنند.
SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

Xender و SHAREit

Xender به غیر از موارد فوق، تعدادی از فرمت های فایل مانند .apk، .epub، .txt، .ebk و فرمت های متنی استاندارد .doc یا .ppt را نیز پشتیبانی می کند.

۳- رابط کاربری

هنگامی که حرف از رابط کاربری می شود، انصافاً باید بگوییم Xender، دسته بندی زیبایی برای برنامه ها، عکس ها و موسیقی ها دارد. ارسال فایلها و برنامه ها نیز با این برنامه آسان است.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

برنامه Xender

شما باید روی دکمه send ضربه بزنید و منتظر تایید از طرف دریافت کننده بمانید.

از طرفی دیگر، با وجود اینکه SHAREit محبوبیت بیشتری دارد ولی رابط کاربری خشنی دارد و صفحه اصلی آن با تبلیغات نمایش داده می شود.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

برنامه SHAREit

همانطور که شما در دو تصویر بالا مشاهده می کنید، بر خلاف Xender، طبقه بندی برنامه ها و فایل ها در SHAREit، زیر یک لایه تبلیغات پنهان شده است.

ولی انتخاب عکس ها و برنامه ها در SHAREit راحت تر است. یک ضربه ملایم بر روی تصویر می زنید و بدون توجه به نوع آن به لیست فایل های انتخاب شده اضافه می شود.

۴- به اشتراک گذاری چندین دستگاه

هر دو برنامه به اشتراک گذاری فایل در چندین دستگاه را پشتیبانی می کنند. Xender به روش سنتی Web Share این کار را انجام می دهد، که در آن می توانید فایل ها را بین دستگاه ها با استفاده از اتصال آنها به یک شبکه Wi-Fi قابل حمل به اشتراک بگذارید. یک راه جایگزین اسکن کد QR مشخص می باشد.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

اشتراک گذاری بین چند دستگاه

SHAREit از یک ویژگی به نام Group Share برای اینکار استفاده می کند. شما باید روی Create a Group ضربه بزنید و منتظر بمانید تا بقیه به گروه شما بپیوندند
SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

Group Share

اگر بخواهیم بگوییم استفاده از کدام ویژگی راحتتر است ما روش Web Share را در Xender انتخاب می کنیم.

۵- به اشتراک گذاری چندین فرمت فایل

در ذیل به شما می گوییم که چه تعداد فایل و نوع فایلی را این برنامه ها می تواند در یک حرکت به اشتراک بگذارند.

SHAREit به شما اجازه می دهد فایل های مختلف را یکباره با هم ارسال کنید. این که یک فایل تصویر باشد یا یک برنامه یا یک ویدیو فرقی نمی کند شما فقط فایل خود را از دسته های مختلف انتخاب می کنید و سپس روی send ضربه می زنید تا همه باهم ارسال شوند.

ولی در Xender شما هر بار می توانید فقط فایل های یک نوع خاص را ارسال کنید. بنابراین، اگر دوست شما دو برنامه و یک فایل ویدیویی را از شما بخواهد، باید در دو مرحله جداگانه به اشتراک بگذارید.

ویژگی های غیر مشترک

۱- انتقال فولدر

SHAREit یک ویژگی مفید به نام folder transfers دارد. بدین معنی که، اگر موسیقی، فیلم یا عکس های خود را در یک پوشه ذخیره کنید، می توانید کل پوشه (یا تعدادی از آنها) را به دوستان خود منتقل کنید.

اگر چه Xender پوشه های سیستم را بر روی دستگاه شما نمایش می دهد، ولی هیچ یک از آنها را نمی توانید انتخاب کنید. فقط می توانید محتوای داخل آنها را انتخاب و ارسال کنید.

۲- نگاهی به اطلاعات تلفن دوستانتان بیندازید

جالب این است که وقتی از Xender استفاده می کنید، هر دو فرستنده و گیرنده می توانند برنامه ها، فیلم ها و فایل های موسیقی را در گوشی یکدیگر ببینند. اگر از من بپرسید، این وحشتناک است.

مطابق تصویر ذیل، اگر می‌خواهید بعضی از فایلها یا برنامه ها را که بر روی گوشی دوستانتان نصب شده است، داشته باشید، بر روی دکمه Get در کنار برنامه دلخواه ضربه بزنید.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

xender

لازم به ذکر است که Xender فقط فایل apk از برنامه ها را انتقال می دهد و نصب هم باید به صورت دستی انجام شود.

خوشبختانه، Xender جزئیات ویدئویی که بر روی گوشی دوست شما هست را نمایش نمی دهد. این اپ تعداد ویدیوها را اسکن می کند و هر دو فرستنده و گیرنده را در مورد تعداد آن آگاه می کند. و برای دیدن ویدیو از طرف مقابل تاییدیه می گیرد.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

ویدیو در xender

۳- مخفی کردن فایل ها

یک ویژگی مفید Xender این است که به شما اجازه می دهد فایل های خود را مخفی کنید. بنابراین فایل هایی که نمی خواهید بر روی صفحه اصلی برنامه نمایش داده شود، انتخاب کنید سپس روی منوی سه نقطه یا همبرگر ضربه بزنید و Hide را انتخاب کنید.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

مخفی کردن فایلها

فقط قبل از شروع به مخفی کردن فایل ها، مطمئن شوید که ویژگی پنهان کردن فایلها نصب شده است.

۴- برنامه اختصاصی برای کامپیوتر

SHAREit یک برنامه اختصاصی برای کامپیوتر نیز دارد. بنابراین، اگر می خواهید فایل ها و تصاویر را از تلفن خود به کامپیوتر و یا برعکس انتقال دهید، این ابزار می تواند به شما کمک کند.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

انتقال فایل بین کامپیوتر و تلفن همراه

انتقال با سرعت نور انجام می شود. به علاوه، رابط کاربری ساده و آسانی هم دارد.

هرچند که Xender یک برنامه اختصاصی برای کامپیوتر ندارد، ولی یک راه حل عالی به نام Xender Web دارد.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟

تقریبا شبیه WhatsApp Web، کاری که باید انجام دهید این است که کد QR را روی کامپیوتر خود با گوشی تان اسکن کنید. سپس قادر خواهید بود فایل ها را بین دو دستگاه انتقال دهید.

کدام اپ برنده می شود؟

در پایان سوال این است…کدام اپ برنده است؟

خوب، این بستگی به ویژگی هایی دارد که شما انتظار دارید این برنامه ها داشته باشند. اگر شما به دنبال یک راه آسان برای انتقال فایل ها و پوشه ها هستید بدون اینکه ظاهر برنامه را در نظر بگیرید، SHAREit پاسخ واضح به سوال شما است. علاوه بر این، SHAREit دارای یک برنامه اختصاصی برای کامپیوتر نیز هست.

اگر ویژگی هایی مثل دید زدن به فولدرهای گوشی طرف مقابلتان، استفاده آسان، پشتیبانی کردن از چندین فرمت فایل برای شما مهم است Xender برنده این مقایسه است. ولی از طرفی دیگر این اپ نمی تواند یک فلودر یا چندین فرمت فایل را یکجا به اشتراک بگذارد.

SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟ SHAREit یا Xender، کدام برنامه برای انتقال فایل در اندروید بهتر است؟
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

3 × 2 =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!