گیاهان شب بیدار


گیاهان شب بیدار

گیاهان شب بیدار : شب خود به تنهایی زیبایی های خاصی دارد حالا یک لحظه تصور کنید شبی مهتابی با گل های زیبا در باغچه چه حس خوبی را به شما میدهد.در میان انبوهی از گل ها برخی به عنوان گیاهان شب بیدار شناخته می شوند که در ادامه به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم. […] نوشته گیاهان شب بیدار اولین بار در زوم تک پدیدار شد.

گیاهان شب بیدار : شب خود به تنهایی زیبایی های خاصی دارد حالا یک لحظه تصور کنید شبی مهتابی با گل های زیبا در باغچه چه حس خوبی را به شما میدهد.در میان انبوهی از گل ها برخی به عنوان گیاهان شب بیدار شناخته می شوند که در ادامه به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم.

۱)نیلوفر آبی شب بو

این گل زیبا ، در هوای گرگ و میش می شکفد.زمانی که در آب شناور باشد می تواند منظره ی جذاب را پدید آورد. نیلوفرهای گرمسیری از نیلوفرهای که در منطقه های خشک می رویند بزرگتر هستند و معمولا از نیلوفرهای مناطق خشک ، شدت رنگ بیشتری دارند.هر گل دارای ۱۹ تا ۲۰ گلبرگ بوده و رایحه ی ضعیفی دارند ولی تند می باشد.

گیاهان شب بیدار

۲)گل های مهتاب

این گل ها در زیر نور ماه می شکفند.در شب سریع باز می شوند و زیبایی خاصی دارند . رنگ گل های مهتاب سفید یا صورتی می باشد . وقتی گلبرگ های این گل نور خورشید را حس کنند بسته می شوند.این گیاه حدود ۱۵ فوت ارتفاع دارد.

گیاهان شب بیدار۳)زنبق شب

معمولا زنبق شب با بارش های زیاد و در منطقه های خنک رشد می نماید. البته زنبق ها می توانند در ارتفاعات بلند و نزدیکی به سطح دریا رشد کنند.این گل رایحه تند و دل انگیزی داشته است و رنگ زرد شیری دارد. ارتفاع زنبق شب معمولا بین ۳۶ تا ۴۸ اینچ می باشد. این گیاه دارای قسمت های سمی نیز بوده که می تواند خارش پوستی و حساسیت را به دنبال داشته باشد.

گیاهان شب بیدار۴)گل ساعت ۴

این گیاه در تابستان و بهار ، گل میدهد. زمانی رشد می کند که مقابل تابش نور کامل آفتاب باشند و ساعت ۴ به شکفتن شروع می کند.هنگامی که گل های این گیاه می شکافد ، عطر زیبا و جذابی داشته است.رنگ های این گیاه زرد، صورتی ، قرمز، سفید و آبی هستند.

گیاهان شب بیدار

۵)Saussurea obvallata/ براهما کمال

این گیاه در شب می شکافد و بومی چین ، هند و برمه است.این گیاه در سال یک باردر شب گل خواهد داد و در مناطق سردسیری و کوهستان ها دیده می شود.همچنین این گیاه کاربردهای دارویی زیادی داشته است.

گیاهان شب بیدارمقاله گیاهان شب بیدار برای شما مفید بود ؟ با زوم تک همراه شوید…

loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو