کودکان اولویت اصلی در حوزه فرهنگ منور رضوی هستند


کودکان اولویت اصلی در حوزه فرهنگ منور رضوی هستند

بندرعباس - کارگردان نمایش «بچه های سقاخانه» گفت: کودکان اولویت اصلی در حوزه فرهنگ منور رضوی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه ایرانی عصر دوشنبه پس از اجرای در یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در جمع خبرنگاران گفت: هدف از شرکت در این رویداد مهم هنری علاقه به تولید کار نمایش با مضمون فرهنگ رضوی برای کودکان است.

وی افزود: متاسفانه امروز کودکان توجه شان بیشتر به آموختن دروس علمی و تحصیل می باشد و در این راستا گاهی از مبانی اعتقادی و مذهبی غفلت می ورزند.

کارگردان نمایش «بچه های سقاخانه» اظهارداشت: در دنیای امروز که خرافه گرایی به شدت از طریق رسانه های جمعی در حال انتشار می باشد کودکان نیاز به سلاحی قوی و بینشی عمیق در حوزه اعتقادی و مذهبی دارند که فرهنگ رضوی می تواند بسیار موثر و کارگشا باشد.

راضیه ایرانی به داستان نمایش «بچه های سقاخانه» اشاره کرد و بیان داشت : این نمایش به داستان سقاخانه حرم امام رضا (ع) و نظر عموم مردم در مورد آن می پردازد که چگونه به " اسمال طلا مشهور شد.

وی گفت: در این نمایش مهتاج ترکمن سرابی ، پوریا علی دادی، صادق پورحسینی ، سید مهلا حسینی، عاطفه پدرامی ، مرضیه نیک نامی ، رضا شادکام و محسن رامندی نقش آفرینی کرده اند.

کارگردان نمایش " بچه های سقاخانه " از حضور در این جشنواره و نحوه برگزاری آن ابراز خرسندی کرد و افزود : امام رضا (ع) قطب عالم اسلام است و بدون شک این جشنواره نقش به سزایی در گسترش فرهنگ رضوی در بین کودکان و آینده سازان جامعه دارد.

گفتنی است : یازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی ١٩ الی ٢٢ آذر ماه در تماشاخانه آفتاب و فرهنگسرای طوبی و همچنین بخش خیابانی نیز به صورت همزمان با هفت گروه در شهرستان میناب در حال اجرا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا